A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Wow-känslor är det bästa som finns

Av Rianna - 14 november 2010 16:54

 

Tittade för en stund sedan på femte filmen av Harry Potter, som heter "Harry Potter och Fenixorden" och shit vilka nostalgi-känslor man får!¨

 

Coola besvärjelser, irriterande ministrar, onda magiker, stora äckliga ormar som attackerar folk, elaka ministerie-tanter som ser ut som paddor, galna Weasley-tvillingar som slänger fyrverkerier hejvillt omkring sig och coola Hogwarts-rektorer... Magiskt helt enkelt!


Jag kände alltså för att återuppleva gammal Harry Potter-magi och satte igång denna filmen. Kröp ned under en filt och lät magin ta över. Jag måste säga, att den härliga nostalgi-känslan och den dära "Wow"-känslan som man ibland får när man ser på något man verkligen håller av, som när jag nu kollade på Harry Potter. Jag är dock en rolig prick, jag gillar inte riktigt huvudpersonen (bara i vissa tillfällen) jag är mer förälskad i resten av filmerna, vill säga alla andra karaktärer och all musik & omgivningarna. Harry Potter i mitt hjärta!


De här "Wow"-känslorna är väldigt coola och sällsynta för vissa, däribland mig dårå. De kan jag få när jag är med en väninna och helt plötsligt får en sådan känsla när jag tänker "Fan vilken tur jag har att jag har henne som vän!" eller när jag kysser Johan, fan vad lycklig jag är då. En av de lyckligaste stunderna under mitt liv är just då. Eller när jag läser Eragon då! Jag har snart läst alla tre böcker som än så länge är släppta, och jag får värsta mysiga "Wow"-känslorna när jag läser dem, för liksom... Jag älskar alver och drakar & hela paketet. Ja, Karin, jag älskar Eragon! Dock inte filmen... Och så förstås av Lord of the Rings-filmerna och Harry Potter-filmerna, och andra filmer med. Och viss musik också, som t.ex Nordman, Takida, System of a Down och en massa annan musik! Nej, usch vad jag älskar "Wow"-känslor!

 

Vad blir ni alldeles jätteglada av och får "Wow"-känslor av?

 
 
liindblaads

liindblaads

15 november 2010 19:56

Förlåt för sent svar, men har haft en minibloggpaus, men nu e jag tbx :)

awee taack så jättemycket :D

http://liindblaads.se

Rianna

15 november 2010 19:58

Inga problem, kan förstå att man vill ta paus!

Så lite så ^^
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards