A nerdy sweet life

Alla inlägg under juli 2012

Av Rianna - 31 juli 2012 18:45

Min Johan fyllde 20 år denna dag, den 31 juli! Ett mysigt firande med flera hundar, en bildtårta och en kväll med "Sagan om Sverige" och kakor bakade av Johans farmor. Grattis, min stora pojke!

 

 

Tårtan han fick. Han blev fan tårögd när han fick se den!


Historien bakom bilden är att jag träffade Johan första gången på ett lajv år 2008 och jag blev ju kär i honom då som ni säkert förstår. Efter att man åkt hem från lajvet så började jag leta efter bilder från lajvet som folk tagit, varav en bild jag hittade var denna:


En tjej hade lagt upp bilder på en sida som heter Pixbox (här är hennes sida så att ni vet vem som är fotografen bakom bilden)från Araus bägare (namnet på lajvet) och då hade hon fått med en bild på Johan som hon hade knäppt, vilket var den första ordentliga bilden jag hade på honom. Så därför betyder den otroligt mycket för mig och det ville jag visa genom att använda bilden på en tårta nu, cirka 4 år senare, som jag beställde på Maxi. 


Jag älskar min Johan, så himla mycket!

 

Moi moi!

Av Rianna - 31 juli 2012 01:19

Tittar på Magnus Betnérs Tal till Nationen! Fulla versionen på YouTube! Just detta material som han läser upp här tycker jag är genial! 

 

Hela "Tal til Nationen". Hoppas ni finner detta lika kul som jag!


Moi moi!

Av Rianna - 27 juli 2012 22:52

Bilder från den senaste tiden, i datum-ordning!

 

       

Jag och Johan hade myskväll!

 

           

Jag, Joanna och Tonix hade tjejkväll!

 

       

Lattjade på stan med Johan och Erik. Fick ett fint skärp av Erik!

 

       

Från igår! Shoppade en massa då också, bilder kanske kommer upp!


Och bara så ni vet, Treasure Island var SKITBRA!


Godnatt!

 

Moi moi!


Av Rianna - 26 juli 2012 22:20

Jag cospade Irresponsible Dad från Happy Wheels!

 

   

Här är några av bilderna som pappa tog av mig några dagar innan UppCon!

 

     

Här är några bilder som andra på UppCon tagit av mig! Fick många brofists, kramar, fansqueels och blev ofta fotograferad! Mys! 


Min första cosplay ever, blev ganska nöjd ändå. Men ställde cykeln utanför, för den fick jag inte ha med in.

Vad tycker ni, blev det bra?

 

Moi moi!

Av Rianna - 25 juli 2012 11:40

Sista dagen, sista frågan. Om du skulle vilja att en sak från trollkarlsvärlden skulle finnas på riktigt, vilken sak skulle det vara?

 

Svaret på den frågan var inte svår. En bild ger er svaret på denna fråga.


Hogwarts.   


Detta var ju sista dagen för den här utmaningen, så jag ska hitta en ny att skriva om någon dag. Nu ska jag dra ned på stan och möta upp Joanna & Linnea!  

 

Moi moi!

Av Rianna - 24 juli 2012 18:15

Ikväll blir det mys!

 

Drar snart in till stan igen för att möta upp Johan. Vi ska käka en fish n chips och sedan dra hem för att laga iordning en ordentlig middag. Fläskkotlett med klyftpotatis och bearniese, var det tänkt! Med jordgubbar och glass till efterrätt! Mums! Vi ska se på lite film, käka gott och bara mysa, helt enkelt! 


Har sålt några ponnys som jag har dubletter av i min samling, så ska skaffa ett kuvert att skicka iväg dem i innan jag möter upp Johan. Hoppas att frakten inte blir allt för dyr! 


  Dessa sötnosar plus den lilla Spike ska snart få ett nytt hem. 


Mer uppdateringar imorrn!

 

Moi moi!

Av Rianna - 24 juli 2012 17:40

En Harry Potter-relaterad låt som du gillar riktigt mycket?

 


En självklar favorit. Älskar att de faktiskt inkluderar Hufflepuff, som många andra inte gör.

 

Moi moi!

Av Rianna - 23 juli 2012 10:40

Vilken form skulle dina boggart ta?

 

Jag är inte riktigt säker, för att vara ärlig. Jag är inte rädd för någon människa, inte direkt i alla fall. Jag är rädd för mörker, att gå upp alldeles för myckt i vikt igen, för att få diabetes, för höjder, för att förlora de jag älskar, för att bli arbetslös och utslängd på gatan osv. Jag vet faktiskt inte vad som skulle komma fram ur lådan med boggarten, jag skulle endast få svar om jag fick se en boggart, vilket är ganska omöjligt. XD

 

Så, jag vet inte riktigt vad boggarten skulle ta för form. Det får vi nog aldrig veta heller.


 Nevilles boggart Snape, efter att han har kastat en Riddiculus-spell över den.

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards