A nerdy sweet life

Alla inlägg den 3 november 2010

Av Rianna - 3 november 2010 19:57

Här kommer det lite bilder och recept från dagens middag! Kände mig lite inspererad att skriva ett matinlägg pga www.frokenkok.blogg.se som jag läser varje dag, utan uppehåll. Tja, här har ni dagens middag!

 

  

Foto av: Rianna Wik

 

Skaldjurspizza med rucola!

 

* Räkor

* Sara Lee pizzakit (deg + tomatsås)

* Mozzarella

* Rucola

* Kryddor

 

Det är bara att lägga ut degen, bred på tomatsåsen och strö över tinade/färska räkor och den rivna mozzarellan. Sätt igång ungnen på 200 grader och sätt in pizzan och låt den stå inne i 15-20 minuter tills osten blivit gyllenbrun. Strö sedan på valfria kryddor som passar till. Klart!


  

Foto av: Rianna Wik

 

Marängtårta med chokladmousse och hallon

 

* Färdiga marängbottnar (eller hemgjorda om du så önskar)

* Ekströms chokladmousse (Jag tog med en lätt kaffesmak)

* Grädde att ha över

* Hallon och ananas på burk

* Mörk choklad att riva över

 

Jag började med att vispa ihop moussen, då behövdes två påsar Ekströms chokladmousse och två deciliter mjölk. När den var klar så vispade jag ihop grädden och ställde båda skålarna i kylskåpet en stund. Jag tog sedan ut dem, lade de första marängbottnen på en tallrik och bredde på det mesta av moussen och sedan lade jag på hallon. (Man kan ju byta ut hallon mot något annat eller lägga till fler frukter/bär) Andra marängbottnen på och grädde på det. Hallon och ananas lades på och sedan rev jag lite ekologisk, mörk choklad över. Klart! En liten stund i kylskåpet gör den ännu godare!


Imorrn blir det en liten dubbeldejt tillsammans med Tilia och hennes pojkvän Emil, vi ska se på bio. Avatar "The Last Airbender" blir det då. Fett mys! Jag ser fram emot detta!


Nu ska jag och älskling se på en skräckfilm! "Dumplings" heter den!



Godnatt allesammans, moi moi!

Av Rianna - 3 november 2010 09:51

Klockan tolv ska man möta Johan vid Enköping station, jag längtar! Alltså, palla vänta mycket längre till. Det är ibland fett jobbigt att vara kär, då längtar man så mycket så att hjärtat nästan spricker!

 

Men idag kommer han hit i alla fall. Det första vi ska göra när vi kommer hem till mig är att göra iordning mat. Skaldjurspizza och marängtårta. Jag ska ta lite bilder och lägga ut lite recept när jag väl så hinner, och även modellbilderna på Johan som jag sa ta, fast inte alla dock, för de är lite mera... Privata   Haha, nyfiken? 


Jag får medan jag väntar titta på en liten video jag blev tipsad om på en blogg! Den här pojken kan verkligen förgylla en högvaktsexercis!

Är det inte bara så bedårande? Hihi!

Ca två timmar kvar till tolv... Det är inte särskilt roligt att VÄNTA hela tiden! Aja, han kommer hit snart i alla fall! Bra det!   


Nu ska jag sysselsätta mig med att plocka ur diskmaskinen... Jippie!

Moi moi

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards