A nerdy sweet life

Alla inlägg under juli 2015

Av Rianna - 22 juli 2015 17:27

Har nu påbörjat en av två cosplays som jag ska göra inom en snar framtid. Vill göra trickster Kankri och Annie från LoL, men Kankri går först då han är lite simplare att komma igång med!

 


Såhär ser WIP:en ut än så länge. Detta behövs göras: 
* Horn
* Love Hearts
* Färga om tröjan och måla dit detaljer
* Göra en större krage till tröjan

* Kanske fixa ett par turkosa skosnören
* Fixa en peruk och styla den
* Sickle vapen
* (Kanske spetsiga tänder, tror dock inte det)
* Linser om jag har råd/ork till de
 
Så det ska bli jättekul att påbörja detta projekt! 
PS. Bilderna till höger i bilden är ritade av:
 
Cosplayar du något? I sådana fall vad? Har du en blogg där du delar med dig av bilder? Länka i kommentarerna vetja!
 
Moi moi!
Av Rianna - 18 juli 2015 22:41

Jag lovar, jag har inte glömt bloggen, det har bara varit så mycket jobb nu och mer skall komma, så väntar med det stora inlägget om möhippa och bröllop tills då jag kan sitta ned ordentligt och faktiskt skriva ett bra inlägg där jag inte glömmer någon detalj. Under tiden...

 

Så kan ni ju kolla in min och Linnas nya shoot!

Kolla in min fb-sida eller Linneas fb-sida för censurerade versioner (because female nipples, facebook gillar inte female nipples.)

Min: https://facebook.com/wiksfotografier

Linneas: https://www.facebook.com/pages/Linnea-Bodotter/1485052888401897

 

För ocensurerade: https://johanlover100.deviantart.com

 

Än har jag inte totalt glömt bloggen, så kommer tillbaka inom en framtid (vågar inte lova exakt dag) då jag skriver allt om möhippa och bröllop. Puss på er!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards