A nerdy sweet life

Alla inlägg under oktober 2014

Av Rianna - 20 oktober 2014 01:52

Jag har lite problem...

 

Jag kan för allt i världen inte komma på vad jag ska göra för bloggdesign härnäst. Jag är väldigt nöjd med den jag har nu, men efter ett tag måste man ju faktiskt byta upp sig!


Så om ni har några bra idéer som passar min blogg och min stil, så skulle det vara awesome om ni kunde posta dem i kommentarerna under! Om jag använder en idé nån annan föreslagit kan det vara så att denne får en länkning!


Ni kan även rösta på nån av dessa alternativ (skriv svar i kommentarerna):

* Harry Potter-tema

* Ett nytt League of Legends-tema (Mina mainchamps är Annie, Fiora, Riven, Sona, Sejuani)

* En som inkluderar det mesta av mina huvud-hobbys (Harry Potter, LoL, foto, redigering, böcker etc)

* Halloween-tema


Det är bara att ösa på med idéer, för jag kan verkligen inte bestämma mig!

 

Moi moi!

Av Rianna - 16 oktober 2014 18:29

Tänkte ge lite recensioner på pepparkaksprodukter jag provat sedan jul förra året. Kände att det var en kul grej att göra, så nu kör vi!

 

 

Juleskum Pepparkaka

Betyg: Ett av fem

Smak: Smakar först som latte, sedan en hint av pepparkakskrydda, sedan går det över till att smaka tvål. Ingen hit.


Pepparkaksrulle

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar som att äta pepparkaksdeg med lite frosting. Inte illa, men mättande.


Arlas Pepparkaksfil

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar som väldigt frisk fil med en hint av pepparkakskryddor. Ganska subtil smak så den säger inte mycket. Dock god och smakar gott att ha lite lingonsylt i. Eller varför inte krossa lite pepparkakor i för mer smak och tuggmotstånd!


Pepparkakskola

Betyg: Fyra av fem

Smak: Smakar verkligen pepparkaka, med den där smöriga kolasmaken så blir det toppen i kombination.


SIAs Pepparkaksglass

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar lite av pepparkaka, men mest gräddglass, skulle önskat lite mer kompakta bitar, typ som cookie dough fast med pepparkakskryddor då. Annars väldigt god.


Krisprolls Pepparkaka

Betyg: Två av fem

Smak: Ganska obetydlig smak, passar dock bra med brieost på tub till eller med smör och ost. Doppad i varm choklad är det toppen!


Ballerina Pepparkaka

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar starkt av pepparkaka och med mycket choklad emellan, blir nästan lite för mycket. Blir mycket bättre med ett glas mjölk till!


Dumle Pepparkaka

Betyg: Fyra av fem

Smak: Smakar som pepparkakskolan, fast lite mjukare och så med choklad runt. Lite mer subtil pepparkakssmak kan också tyckas. Mycket god och beroendeframkallande.


Gifflar Pepparkaka

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar som vanliga gifflar med hintar av pepparkakskryddor. Som att äta en mjuk pepparkaka med lite mer smör och tuggmotstånd! Helt okej!


   

Sandwich Pepparkaka

Betyg: FEM AV FEM!

Smak: Detta är helt fantastiskt! Mjuka pepparkakor med mycket kryddor som faktiskt känns när man äter dem (inget som stör) och så den mjuka, lena vaniljglassen emellan. Detta är en favoritglass för mig och jag äter typ hur många som helst så fort de släpps i affärerna. BÄST I TEST! för min del.


Har ni ätit något med pepparkakssmak som är lite annorlunda? Tipsa mig gärna i kommentarerna!

 

Moi moi!

Av Rianna - 16 oktober 2014 01:47

Tänkte bara visa en sneakpeek på en halloweendräkt jag nu precis fått hem från Partykungen. Tänker faktiskt inte visa upp mer förrän efter att första festen jag ska på ägt rum, för jag kommer nog bara avslöja mig för mycket annars.

 


Kan ni gissa något ifrån denna jättemörka bild? 

 

Moi moi!

Av Rianna - 11 oktober 2014 20:41

Jag är så jädra pumpad på halloween att jag inte vet var jag ska ta vägen!

 

Så har redan planerat lite inför de två festerna som verkar bli obligatoriska under oktober-november månad varje år. Halloweenfest med USC (Uppsala Slug Club) och Halloweenbalen på Drabanten med mina kära UNF:ar-polare!

På måndag tänker jag beställa lite stuff från sidan partykungen.se (första gången jag beställer därifrån, kan jag få lite åsikter om den hemsidan?) för den verkar ha coola grejer och har läst många bra recensioner, typ nästan bara bra! Lite grejer som jag ska använda till kostym, och lite annat som jag bara känner att jag vill ha! XD


  

Meeeeen ni får inte se något förrän jag får hem allt! Tihii, så busig jag är!


Någon annan som också är fett pepp på halloween?


Moi moi!


Av Rianna - 3 oktober 2014 22:22

Tog lite bilder på en övergiven, itusliten docka vid busshållplatsen för nån vecka sedan. Tyckte bilderna blev lite häftiga!

 

 



Moi moi!

Av Rianna - 3 oktober 2014 21:59

Skrev typ inget på min och Johans sexårsdag den 6:e september, så tänkte skriva ett snabbt inlägg nu!


Under dagen gick vi och köpte presenter till varandra, fikade, åt på Indian Mahal, köpte chokladpraliner och drog hem för att mysa och se på film. En riktigt bra dag, jag älskar min Johan!


Helmysig dag var det, en av de bättre årsdagarna vi haft. En av de mest händelserika, om inte annat! 


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards