A nerdy sweet life

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Rianna - 13 november 2010 18:35

Liten lista om idag för jag har just nu fan inget att göra och för att jag kan!


4 TV-program jag ser:
1. TopModel
2. Idol

3. Biggest Loser Sverige

4. Ung&Bortskämd


4 saker jag gjort idag:

1. Städat mitt rum

2. Pratat i telefonen

3. Svarat på kommentarer på min deviantart

4. Ätit årets andra lussebulle


4 saker jag längtar efter:

1. Mina vänner och min älskade pojkvän

2. Alla mysiga julmarknader och lajvloppisar

3. Tills mitt rum är julpyntat

4. En egen liten familj, gymnasiet, ett betalt fotojobb etc etc...


4 saker på önskelistan:
1. Pengar!

2. Kläder

3. Musik (skivor)!

4. Kameratillbehör

Av Rianna - 13 november 2010 17:36

Jag har äntligen hittat den hårfärg jag vill ha på mitt hår! Hoppas den finns att köpa också... Haha!

 

  

Beautiful, isn't it, the picture? That's my future-haircolour! All credit are going to this person *point down* for doing the picture!

 

Pic by: http://phatpuppy.deviantart.com/ Thank you for letting me use this as an example for haircolours!   I'm grateful!


Haha, hoppas som sagt att den hårfärgen finns nånstans i butik! Om nån vet vart i Uppsala man kan få tag på denna hårfärg, skicka ett mail till mig, jag är ytterst intresserad av att få veta! Sedan får ni förstås se resultatet på bloggen med. Ska förresten lägga upp en bild så snart som möjligt på min förnyade frissa. Tog pappas rakapparat och rakade bort en del för jag var så trött på hårtestarna som var i vägen där bak. Även en nästan slätrakad sida på ena sidan av huvudet blev det också, det är rätt tunt med hår kvar där. Näästan en sidecut, men bara nästan. Bilder imorgon!


Jag har tänkt på en sak: Många säger att Tiana från Disney-filmen "Prinsessan och Grodan" är den första mörka Disney-hjältinnan, men det är ju inte sant. Har de tänkt på att vi har Jasmin, Mulan och Pocahontas? De är väl mörka, de också. Åtminstone mulatter, men de är ju också mörka. Och jo, kineser är mörkare än vi "vita" människor, och de är defenitivt inte gula... Jag fattar inte varför folk kallar dem gula egentligen... Men i alla fall!


Har helt plötsligt Mulan och de andra glömts bort? Bara sådär liksom? Bara för att Tiana är mörkare är hon endå inte den enda mörka. Och jag måste säga, de som jag just nämnt, inkluderar Tiana, är mina favorithjältinnor inom Disney. Många av hjältinnorna/prinsessorna är rätt... Osjälvständiga, och det gillar jag inte riktigt. Men ja, jag älskar ändå i princip alla Disney-filmer som finns som jag har tittat på. Disney 4-ever!    


Just nu är det faktiskt rätt chill, jag kollar datorn hemma hos min storebror Sebbe för jag är assistent åt honom och jag har fått äta popcorn, lite chips vid sidan om, lussebullar och druckit varm choklad. Fett sugen på té nu faktiskt... Kanske tar en kopp!


Kom precis fram till att min brorsa har badkar... Vi har inget badkar hemma och jag brukar bara ha tillgång till detta när jag är hos älskling. Ska man ta sig ett avslappnande dopp, månne? Skulle vara hur jäkla skönt som helst! *purr purr*


Näe, vi får se hur jag gör! Ni får alla ha en go' kväll!

 

Moi moi

Av Rianna - 13 november 2010 13:02

  Igår var man ute med Peppar och tog bilder till hennes musikvideo. Hon har än så länge inte tillräckligt med bilder och de skulle blivit tagna hos henne idag om inte...

 

Mamma och pappa bestämt att jag skulle jobba som assistent åt min bror ikväll! Alltså, fett trist. Jag ska sitta inne i tre timmar medan mamma och pappa är på bio. Sure, de ska få ha kul de också men... De frågade inte ens mig först, om jag ville jobba?! Hur jävla irriterande är inte det...

Så fotograferandet får vänta... Men här nedan kommer i alla fall några oredigerade bilder från igår!


              

Vi hade kul! Hoppas jag kan åka hem till henne snart så att jag kan ta resten av bilderna...

 

Dag 4: En ovana du önskar du inte hade

 

Jag önskar att jag inte hade ovanan att älska läsk...

  

 

Snart blir det mat! Stekt falukorv och stuvade makaroner! Vad jag har längtat! Stuvade makaroner är värsta gourmetmaten för mig.. Haha!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards