A nerdy sweet life

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Rianna - 2 november 2010 21:16

Jag hade glömt bort att visa min storebrors lilla snutt Max som de adopterat för ett tag sedan, en jättegullig liten snuttis! En toy-pudel, helt brun, inklusive ögonen. Prepare to make a huge "Awwwwww"

 

  

Awwwwwwwwwwwwwwwwww! Är han inte helt underbart söt?   

 

Han är jättegullig och springer omkring och nafsar & sniffar hela tiden. Hoppar gör han också, ställer sig på bakbenen och skäller lite smått. Han är helt underbar att ta upp i famnen också, han ligger så snällt i armarna på en och tittar upp på en och pussar på en, och så gäspar han & piper jättegulligt på samma gång. Naaaaaw! Jag vill ha honom! Vill hålla honom i famnen lite sådär och gosa ned näsan i hans päls. Så puttinuttig är han!


Haha, nee, nu ska jag gå och lägga mig så att jag kommer upp i tid imorrn! Höhö, då kommer Johan! Ballt!

 

Moi moi

Av Rianna - 2 november 2010 16:13

Okej, men vi kör väl lite dagens och sedan blir det lite topp tio!

 

Dagens frukost: Smörgåsar och juice

Dagens låt: Futatsu no Kodou to Akai Tsumi med On/Off

Dagens måste: Skolarbete, typ bilduppgift och svenska steg 17

Dagens besvikelse: Jag kunde inte gymma så länge som jag ville för att jag mådde illa och hostade

Dagens lunch: En dubbelsmörgås, två stycken riskakor och en flaska Bonaqua

Dagens video:

Dagens längtan: Jag längtar tills imorrn, då kommer Johan hit!

Dagens saknad: Karin, fick inte tillfälle att träffa henne en sista gång innan hon for hem idag...

Dagens middag: Köttbullar med tomatsås och stekt potatis & ett glas mjölk!

  

Dagens höjdpunkt: Att veta om att imorrn så kommer Johan hit och jag ska göra något åt honom som han kommer gilla

___________________________________________________

Min lista över de tio bästa workout låtarna! Både för långsamma och snabba låtar för olika övningar

 

1. Kung Fu Fighting (Feat. Cee-Lo Green and Jack Black) - Hans Zimmer

2. United States of Pop (Blame it on the Pop) - Various artists

3. I Can Transform Ya - Chris Brown (Feat. Lil Wayne and Swizz Beatz)

4. Stamp On the Ground - Italo Brothers

5. Futatsu no Kodou to Akai Tsumi - On/Off

6. Stronger - Kanye West

7. Skaka Rumpa - Sean Banan

8. Det går bra nu - Petter

9. I made it - Dead by April

10. I'm not your boyfriend - 3OH!3

_______________________________________________


Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, nu ska jag läsa lite reklamblad från gymnasiet GUC i Uppsala! Fick hem dem idag och tänkte att jag skulle checka in deras utbildningar, vill ju väldigt gärna komma in på deras foto-linje. Gött att man bor i stan om man väl får börja där, och att Johan också flyttar hit då så att jag kan bo hos honom så ofta som möjligt, eftersom att han kommer bo i stan också! *goos*


Vad bra att Johan kommer hit imorrn, kunde snart inte väntat mycket längre till, känner mig fan hopplös utan älskling vid min sida. Närhet, både psykist och fysiskt är väldigt viktigt för mig! Jag älskar dig, Johan!   

 

Just det, imorrn ska jag laga skaldjurspizza till middag och marängtårta som efterrätt, lägger ut bilder och recept då, förhoppningsvis. Hoppas Johan vill hjälpa mig med det! Jodå, det tror jag nog, Johan är väldigt hjälpsam!   Det är bra, tycker jag!

 

Ni får ha det bra, höres imorron!

Moi moi

Av Rianna - 2 november 2010 11:29

De två dagar som gått sedan jag bloggade senast har var jävligt tråkiga. Igår och idag, vill säga. Jag har jobbat, kollat på Vampire Knight och lyssnat på musik. Snart klar med bilduppgiften och svenska steg 17, sedan blir det matte varje morgon nu när mitt mattesnille till älskling kommer hit imorrn! Längtar....

 

Som sagt, jag har bara suttit hemma i min ensamhet och inte kunnat åka till stan för att mamma förbjudit mig, men idag ska jag i alla fall åka in till stan för att träna. Är faktiskt fett sugen att springa på rullbandet eller crosstrainern. Ska bli skönt att få en liten adrenalinkick! Och så en härlig dusch på det, gött!


Jag låg och läste igår kväll, klockan var typ tio eller elva sådär, då det ringde i mobilen, och det var visst Peppar som ringde. Hon undrade om jag ville hjälpa henne ta några bilder som hon vill ha med i en musikvideo hon ska göra. Såklart jag ville det, vad kul att bli tillfrågad liksom. Mitt första fotojobb kan man säga! Tack Peppar för att du frågade just mig!   I'm honored!


Och för att vi hamnade på just temat foton kan jag väl lägga in ett av mina favoritfoton bara för att, liksom!

  

Tilia ( www.othereyes.blogg.se ) är med på bilden. Visst är bilden fin?


Snart måste jag klä på mig mina träningskläder och dra för att hinna till gymmet till halv två då jag ska träffa morsan där. Jag undrar om jag ska göra iordning en liten matsäck eller något.. Hmmm? Skulle ju vara gott!


Senare idag så kommer jag lägga upp min topp tio-lista för bästa pepplåtar när man gymmar. Stay connected!


Här kommer några videos som Clinton Cave och hans brorsa och vänner gjort. De är jätteawesome och de är verkligen musikaliska, det här gänget!


Fall for you - Cover (Orginal: Secondhand Serenade)

 

Club can't handle me - Cover (Orginal: Flo Rida)

 

Fireflies - Cover (Orginal: Owl City)


Visst är de balla? Jag tycker de är asbra i vilket fall som helst! Yaay! Nu är det dags för mig att hoppa i min fina träningsoutfit!


  


Hej då!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards