A nerdy sweet life

Alla inlägg under april 2012

Av Rianna - 27 april 2012 10:26

Jag kommer att ha mycket att göra i helgen fan!


Efter skolan så måste jag cykla hem för att hämta en lajvkniv och Johans Red Bull för att sedan dra ned på stan och träffa Tonix, vi ska komma på en historia till minilajvet i helgen och så ska vi gå till Lekplaneten för att införskaffa lite roliga grejor. 


Sedan ska jag till station för att möta upp Johan, han ska handla lite sallad och jag måste köpa lajvmat. Sedan åker vi hem till honom och jag sover där till lördag.


På lördag ska jag åka hem och städa, packa mina lajvsaker m.m och sedan bli skjutsad av antingen pappa eller av Ebba hem till Tonix och hjälpa till med förberedelser. På söndag blir det målning, grillning och lajv fram till måndag!


På måndag kanske jag ska träffa Karin! Sedan kanske jag åker hem till Johan igen tills på tisdag.


I'm so busy! And I like it!


Moi moi!

Av Rianna - 27 april 2012 09:19

Gör som Josäfin och tipsar om vår klasskamrat Viktor Garette som gör jävligt bra musik. 


Några personliga favoriter (eller rättare sagt, ett litet urval av alla låtar som var sjukt bra!) Om jag lade upp alla som jag diggar riktigt mycket skulle inlägget bli för långt.. Haha! XD




Sjukt duktig!  


Till hans sida: http://soundcloud.com/garrette/ 


Bloggar mer senare!


Moi moi!

Av Rianna - 25 april 2012 18:12

Jaha, så all hårdrock är förknippad med djävulen alltså? Eller va?


 

Förvisso en gammal artikel, men VAFAN?! Jag är hårdrockare men jag tror fan inte på djävulen för det. Visst, det finns folk som är hårdrockare och tror på djävulen, men alla gör ju inte det?! Det jag är så trött på när det gäller dagens samhälle är att man antar hela tiden. Så jävla irriterande.


Folk tror att de är klyftiga när de skriver på det där viset, men det tycker jag då rakt inte.


Adjö.

Av Rianna - 24 april 2012 11:57

Tove Styrke gör en underbar version av den mysiga godnatt-visan!


Så mys! 


Moi moi!

Av Rianna - 23 april 2012 12:32

Det börjar bli lite jobbigt när lärarna belastar en med nya projekt precis hela tiden. Men men, vad ska man göra?


Har precis gjort klart en powerpoint på Entrepenörskapen om en ny sorts Coca Cola som man skulle kunna uppfinna. En med sötningsmedlet Stevia i. (Bilden nedan har Victor redigerat)

     [Klicka på bilden för att göra den större]


Sedan har jag gjort en grej till estetisk kommunikation också, inom ämnet "propaganda".

Version 1  Version 2    [Klick klick]


Sedan måste jag skriva ett tal i svenskan tills imorgon, sedan jobba med matten inför matte-nationella. Sedan hålla på med ett slutprojekt som antagligen kommer bli en mer avancerad photoshoot som är inspirerad av låten "Äcklig" av Ansiktet. Blä. Skolarbete är tråkigt.


Idag så ska jag på medelgympa, min favorittränare kommer hålla i dagens pass. Sedan blir det xtravaganza med päronen och Johan. Aktiv eftermiddag, yup yup!


Nu ska jag skriva på mitt tal!


Moi moi!  

Av Rianna - 23 april 2012 12:29

Fick tips av en tjej på YouTube om hennes band som gjort en metal version av Alejandro (Lady Gagas låt.) Den var jävligt bra faktiskt. Jag blev glad av den!


Mer inlägg snart!


Moi moi!

Av Rianna - 22 april 2012 21:48

Här är den sista episoden av Friendship is Magic säsong 2!



SO AWESOME!!!!!


Moi moi!

Av Rianna - 19 april 2012 21:14

Tänkte lägga upp min relativt nyttiga matdag!


Frukost: Två rågkusar med smör, två ägg fördelade på dem + kaviar. En bit melon och ett glas smoothie.


Mellis: Drack det som fanns kvar av det sodastreamde vattnet jag hade i en flaska i väskan. Tog ett par nötter.


Lunch: Kände att det inte var värt att ta en bild på lunchen. Tre potatisbullar med lite lingonsylt, två glas mellanmjölk och ett knäckebröd med smör


Mellis: Ett äpple


Middag: Kött med hemgjord guacamole, soltorkade tomater, ungsrostade rotfrukter, lite sallad. Vatten till middagen, alltid vatten. 


     

Kvällsfika: En stor kopp te med honung, keso med rivet äpple och kanel, nötter.


Har även gymmat och dansat idag. Fan va nöjd jag är med mig själv just nu, här blåser förändringens vind!


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards