A nerdy sweet life

Alla inlägg under december 2015

Av Rianna - 31 december 2015 20:19

Fira nyår med Star Wars: Force Awakens var ett bra val! Helt fantastisk jävla film!

 

Vi åkte in till stan, köpte snacks, hämtade ut biljetterna o så var det dags! Filmen var helt jävla fantastisk och jag blev både glad, ledsen och förvånad. Den var såååå bra! Musiken var också hur bra som helst, on point för hela känslan som inbringar lite nostalgi också. Magnifikt! Sedan drog vi till Gamestop där jag fick lite Star Wars-feeling.

 

Nu är vi hemma och ska snart käka, det blir pasta med ostsås och lufttorkad skinka. Sedan väntar vi in tolvslaget med snacks, chokladask och netflix.


GOTT NYTT ÅR!!!

 

Moi moi!

Av Rianna - 23 december 2015 14:52

God jul och gott nytt år, eller Happy Holidays om du föredrar det! Här kommer en liten söt hälsning från mig, Linnea och hennes pojkvän Jesper! 

 

Happy Holidays!

 

Hoppas du även kikar in Linneas fb-sida: https://www.facebook.com/Linnea-Bodotter-1485052888401897/

Eller min för den delen: https://www.facebook.com/wiksphotography/

 

Vi hörs förmodligen igen efter nyår!

 

Moi moi!

Av Rianna - 4 december 2015 21:11

Här är sista dagen av bröllopsresan!

 

Idag skulle vi hem, så när vi ätit frukost och gjort oss iordning, checkade vi ut och begav oss mot stan. Vi skulle till Redhill för att möta upp några av mina engelska vänner, men vi skulle behöva vänta ett tag. Vi tog oss först till King's Cross, där vi fikade och använde oss av betaltelefonerna för att ringa till en av dem, för att se när vi skulle ta tåget dit. Det skulle ta ett tag innan alla kunde, så vi åkte först till tågstationen vi skulle ta tåget till Redhill ifrån, och åt lite lunch!


     

Jag tog belgiska våfflor med lönnsirap och till det lemonad. Johan ville prova fish&chips, så han tog det. Coca Cola till. Har själv aldrig ätit riktiga belgiska våfflor med riktig lönnsirap, jisses va gott det var!

 

Sedan tog vi tåget till Redhill och blev upphämtade av Kevin, en av de engelska bekanta. Vi åkte till en restaurang som just då serverade sunday roast, något jag ville prova på restaurangen jag och Johan åt på ovan, men den var inte färdig just då. Men här var den det! Dock tog jag knappt några bilder där och inga på maten, för ville vara social med de andra. Men i vilket fall, man kunde välja mellan massa olika kött, potatis (mos, pommes/chips, kokt, stekt), såser, bröd och det fanns även yorkshire-pudding som jag velat prova så länge! Smakar precis som ugnspannkaka, fast lite mer salt och oljig!


 

Här är i alla fall Johan och sen jag tillsammans med de engelska vännerna som hade tid att komma och äta med oss. På vänster sida sitter Kathy, andra sidan Anne och Kevin. Kathy och Kevin är gifta, och Anne är Kevins mamma. Jag känner dem då min mamma var au pair hos Kathy och Kevin, och tog hand om deras barn, Michael och Rianna (den senare är jag då döpt efter) och sedan dess att hon slutade jobba för dem så har vi hållit kontakten med dem, då de är riktigt härliga människor!

 

Efter att vi ätit upp maten och även efterrätt, så tog vi och drack kaffe och pratade lite, innan Kevin skjutsade mig och Johan till Gatwick airport. Vi checkade in, gick igenom säkerhetskollen och satte oss för att vänta på att få information om planet. Under tiden handlade vi lite, jag köpte ett par böcker till mig och Johan, och så provade några saker från flygplatsens McDonalds som inte finns i Sverige. Till sist kom informationen upp, vi gick till vår gate, boardade planet efter typ en halvtimme och så åkte vi hem!


Det var allt för vår bröllopsresa. Nästa gång vi åker till London tillsammans tänkte vi göra mer typiskt turistiga grejer, som att kolla in slottet, Big Ben och London Eye, London Bridge, Madame Tussauds osv. Jag vill även väldigt gärna till Brighton, för där verkar det jättefint! Har du några tips på saker att göra i London eller i närheten av London? Lämna en kommentar vetja! 

 

Ha det gött!

 

Moi moi!

Av Rianna - 3 december 2015 23:39

Och här kommer dag nummer fyra av fem av bröllopsresan!

 

Vi åt frukost i vanlig ordning för att sedan åka in till centrala London för att ta oss till Piccadilly Circus och Japan Center, en affär med en massa japanska produkter av olika slag, allt från mat till godis, tidningar, manga, matlagningsredskap, skålar osv. Vi hade fått öppettider och vägbeskrivning av hotellet dagen innan då vi inte visste öppettider osv, skönt att vi hann iväg dit! Vi handlade där (tog inga bilder pga smockfullt och trångt) och sedan gick vi för att käka på Jamie Olivers Diner. Det var hur gott som helst men lite dyrt för att våran plånbok skulle klara flera besök den resan. Vi kommer nog äta där igen dock när vi väl åker tillbaka till England någon gång! Johan tog en blackened cajun fish, jag tog spaghetti och köttbullar, vi båda tog lemonad och till efterrätt strawberry jello sundae!

 

               


Restaurangen hade ett dinosaurie-tema, det var asballt!            

 

 

 

Vi gick sedan runt i en massa affärer, bland annat M&M-store, gick igenom China Town, spelade på en arkad och såg även på en 4D-film med dinosaurie-tema, som var skitläskig, och jag provade min första, riktiga boba-tea! Så gott!

 

     

Efter att ha gått runt hela dagen i olika affärer däckade vi hemma och provade lite saker vi hade köpt på Japan Center. Från vänster: Curry-smakande Ramune, Chocolate Cornet, Pokémon Jelly Drinks och Melon-pan (bröd inlindat i kakdeg!)

 

Det var typ det vi gjorde denna dag, vi planerade även inför morgondagen och packade osv då dag fem var vår sista dag och vi skulle åka hem sent. Och som föregående dagar däckade vi, utmattade efter allt gående. Imorgon kommer sista delen av bröllopsresa-serien!


Moi moi!

Av Rianna - 2 december 2015 16:54

Här kommer dag tre av bröllopsresan!

 

Vi släpade oss upp ur sängen och åt frukost som föregående dag. Idag siktade vi in oss på att gå och hitta affärer och så skulle vi besöka Hyde Park när det fortfarande var fint väder. Det var helt enkelt en massa resande, gående i affärer och fikande denna dag. Vi gjorde inte mycket speciellt att berätta om helt enkelt.


Det jag och lite av vad Johan köpte under de två första dagarna! Kan ni uppfatta ett tema? Haha!  


Här var vi i Hyde Park och fikade!

 


En bild från Disney-store!

 

Hade inte mycket mer att säga om denna dag. Förutom att det var fullständigt galet på M&M-store. Folk var fan galna, knuffades, armbågades, tog upp plats mitt i gångar. Köpte mina saker snabbt som fan och drog därifrån. Det var inte alls en lika stor hysteri NÅGON annanstans vi var. Såklart mycket folk i affärerna, men ingen annanstans var folk så otrevliga. Varför just M&M? I don't know... 


Vi kom i alla fall hem lika utmattade som alla andra dagar, köpte hämtmat (friterad kyckling) och däckade återigen ganska tidigt. Vi ses imorgon, då har jag lite mer att berätta i alla fall!


Moi moi!

Av Rianna - 1 december 2015 19:41

Här kommer del två av fem av bröllopsresan! (OBS! Majoriteten av bilderna kommer vara små då detta inlägg kommer bli jättelångt, så klicka på bilderna om ni vill se större version av dem!)

 

Vi vaknade tidigt på vårt hotellrum för att gå och äta frukost. Vi var ganska trötta och slöa, då sängen var en aning hård tyvärr, men bestämde oss för att gå ned och äta så snart som möjligt för att kunna vila en stund efter frukost. Frukosten hölls nere i en källarlokal, och man kunde välja mellan English breakfast eller kontinental frukost. Så vi tog såklart English Breakfast, Johan ville gärna prova på "the real deal". Rostat bröd, smör, marmelad, ägg, bönor, bacon, korv, te och juice. Man fick även ta flingor med mjölk om man ville, och brödet fylldes på om man ville ha mer! Kan intyga att man blev otroligt mätt efteråt. Vi vilade en stund efter frukosten och sedan drog vi iväg för vår dag proppfylld med saker vi skulle hinna med! 


Vi började med att ta oss till Kings Cross igen för att ta bilder vid 9 3/4, då vi inte gjorde det första dagen vi var där då vi var så trötta och bara ville till hotellet.

 

Vi köpte även en varsin av bilderna som fotografen som jobbade där tog! 

Och så handlade vi såklart mer på affären intill, Harry Potter-butiken!

 

Sedan bar det vidare till några köpcenter för shopping. Jag hade kollat upp lite Harry Potter-kläder på Primarks hemsida, och var bara tvungen att kolla in dem irl så att jag kunde köpa dem! Johan köpte nya byxor och tofflor. Vi gick runt lite innan vi fikade på Starbucks. Kommer inte ihåg vad det var vi drack men bullen är en cinnabon med russin tror jag!


Efter shopping skulle vi dra vidare till Sherlock Holmes-museét då Johan så gärna ville dit. Vi lär oss fortfarande tunnelbanorna så vi letar oss runt lite men tillslut hittar vi rätt och far vidare!


             

Johan blev minst sagt glad! (Tog en massa bilder här egentligen men mest på samma saker så tog dem som var bäst!)

 

Efter det var vi hungriga, och vi hittade då en rullbands-sushirestaurang, så vi bara var tvugna att prova, då ingen av oss ätit på en sådan förut!

             

Maten på bilderna är: Omelett-sushi, tofu-sushi, gurkmaki. Strawberry cheesecake-mochi och choklad-mochi. Tonkatsu på sallad och äppelpaj-gyoza med miso-karamellsås! Ljuvligt alltihopa! Johan testa lite fler rätter som jag inte hann fota för han åt så snabbt, haha! Vi dricksade till och med, vilket vi aldrig brukar göra!

 

Sedan var det DAGENS HÖJDPUNKT! Harry Potter Warner Bros Studio London! Vi fick ta ett tåg till en station där tour-bussen skulle gå från, och tourbussen var sjukt billig! 2 pund per person, fram och tillbaka till station när man väl var klar på studion! Det gick en sista buss en halvtimme innan stängning, så det var väldigt smidigt! Här kommer en bildbomd från hela upplevelsen!


       

Här anlände vi och tog några bilder innan vi skulle gå in till själva utställningen. Vi åt lite lunchlåda som man kunde köpa i kafeterian. Smörgås, äpple, juice och en flapjack.



Och här kommer den, utställningen! Fatta min lycka när de sa att man fick ta hur många bilder som helst så länge de inte användes som mer än minnen. De visade först en sammanfattning av filmerna och sedan fick vi gå in i stora salen! Och resten ser ni!

                                                                                     


Vi provade även honungsöl. Kopparna av robust plast (kan användas ett långt tag tror jag) fick man behålla! Minst sagt en upplevelse men jag var inte jätteförtjust i smaken. Men mycket värt det! Kopparna används flitigt här hemma nu!

     

 

Vi handlade också på Harry Potter-shopen (bilder kommer) innan vi tog bussen till station och tåget tillbaka in till centrala London. Vi åkte tillbaka till vårt hotell, åt lite och däckade återigen efter en låååååång dag. Denna dag var fylld med majoriteten av grejer vi ville hinna med, men vi har såklart saker kvar att göra de andra tre dagarna. Så missa inte nästa inlägg imorgon!


Moi moi!


Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards