A nerdy sweet life

Alla inlägg under november 2015

Av Rianna - 30 november 2015 13:57

Nu kommer äntligen de sista delarna i bröllopsserien. Det är dags för BRÖLLOPSRESAN! Jag kommer dela upp denna i det antalet dagar vi var där, vill säga fem, då vissa av dagarna hade massor av bilder och andra inte. Så att det inte blir alltför långdraget! Så fem dagar i rad nu kommer ni få ta del av det mesta som jag och Johan hittade på i London! Men här är i alla fall dag ett, då vi skulle åka dit:

 

Vi tog oss då till flygplatsen ganska tidigt då jag aldrig åkt själva med flyg förut, och Johan har ALDRIG flygit förut, så vi ville se till att vi hann med allt och inte missade flyget. Vi fick skjuts av min pappa till Arlanda, där vi checkade in bagaget, vilket gick bra, och sedan gick vi igenom säkerhetskontrollerna, vilket också gick bra, även om vi fick ta av oss skorna osv. Vi åt därefter frukost och spatserade runt bland affärerna, vi fick ju gå runt en ganska lång stund då vi kom så tidigt. Sedan, när vi skulle in till gaten, så blev det en liten dispyt med den som skulle kolla pass o biljetter. Johans pass var visst felsignerat, sa hon. Man ska skriva exakt samma namn längre bak i passet som det står på den plastiga delen, vilket polisen hade sagt inte behövdes. Så det stod Johan Boström på ena delen, och Viking Boström på andra. Även om man ser hela Johans namn, som innehåller Viking, så skulle inte det gillas. Men hon släppte igenom oss tillslut, och vi lade till Johan i underskriften. Tur är att vi inte behöver passet mer tills det går ut, så nästa omgång gör vi rätt från början. 


Jag hade inte flygit på länge så jag fick stressmage och fick tyvärr kuta till toan, men det ordnade sig sedan och på vägen tillbaka slapp jag stressmage då jag visste att det inte alls var så farligt att flyga som jag ville minnas. Vi fick tillslut boarda planet och Johan var också ganska stressad, då planet var trångt och han aldrig flygit förut. Men det gick bra det med och vi kom iväg till England! Vi gick av vid Gatwick airport, och vi åkte sedan med tåg (som var lite svårt att hitta då samma ställe hette flera saker, men vi fann den tillslut med hjälp av en arbetare och någon passagerare) till Kings Cross! (Ja, tågstationen i Harry Potter!) där vi skulle kolla upp var vi skulle åka härnäst. Jag tog ett par bilder där med en gång:

Så himla fin tågstation!

 

Vi köpte ett oyster-card i var som man använder för att åka buss och tunnelbana! Sedan åkte vi med tunnelbanan, och då så hade jag tagit fel på i vilken del av London vi skulle bo, så det blev lite hattande fram och tillbaka tills vi kom till rätt del, där vi sedan skulle leta efter vårt hotell. Vi fick vägbeskrivning av två jättevänliga tunnelbane-arbetare (btw så var majoriteten människor vi frågade om vägen jättetrevliga, allmänt trevliga människor i London!) så vi hittade rätt tillslut. Såhär såg vårat hotell ut:


Det var ett helt okej hotell för övrigt, personalen var hur trevlig och hjälpsam som helst (fick till och med låna deras telefon för att ringa till Sverige för att berätta att vi kommit fram), frukosten var god (om än lite tung kanske) men kvalitén på rummet, sängen och städningen kanske inte var den bästa. Dock nära till några affärer/kiosker, restauranger och bussen som åkte rakt in till centrala London!

 

När vi väl lastat av vår packning och fått info om hur allt funkar på hotellet, så drog vi för att handla i en butik i närheten och för att äta middag. Det blev indiskt på en liten servering, även där med jättetrevlig personal!


Jag var så hungrig så jag tog bara dessa bilder innan maten kom, då jag började inta maten utan att knappt titta på den. Haha! God var den i alla fall! Drickorna som ni ser på bilden är (från vänster), Lassi (mango/yoghurt-drink), lemonad och vatten.

 

Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att i princip bara dushade och däckade på sängen framför någon kriminalare på tv. Detta var dag ett, klicka in på min blogg imorgon, den 1:a december, för att få ta del av del två, dag två, där vi bland annat äter rullbands-sushi och åker till huvudattraktionen som nästan hela resan baserades runt! 


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards