A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Mobbning

Av Rianna - 5 december 2011 15:08

Har inget att skriva om riktigt, så jag lägger upp en video för att kunna prata om något.



Jag blir så ledsen när jag ser den här videon. Jag känner igen mig på så många olika sätt att jag har tappat räkningen. De hopplösa tårarna jag helst inte vill ska komma fram, det svarta hålet som bildas i hjärtat av alla glåpord och falska rykten, den där känslan av att man är alldeles ensam, det där onda i magen som äter upp mig innifrån, den där orättvisan som aldrig försvinner. Allt detta har jag upplevt, jag förstår precis hur det känns. Det är många som blir mobbade, och det är så jävla synd att det är på det viset. Man undrar; Varför jag? Duger inte jag? Varför är jag inte lika bra som alla andra? Vad är det för fel på mig? 


INGEN ska behöva känna så, det finns inte någon som förtjänar att känna sig oduglig och värdelös. Varför ska man lägga sin energi på att få någon att må dåligt? Och om man själv mår dåligt och behöver göra sig av med den dåliga energin hjälper inte mobbning, man ska prata av sig med någon, som en snäll vuxen man känner eller en nära vän. Helt enkelt någon som finns där för att lyssna.


Ord gör ont, de sitter kvar i hjärtat som plågsamma ärr. Fattar folk inte det eller? Det är inte så jävla svårt att vara snäll! TA HAND OM VARANDRA!


Nu gnäller mamma på mig, ska dra.


Moi moi!

 
 
Ingen bild

..

5 december 2011 16:55

Inte för att förstöra den fina texten men;
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8VkgwOskUpM

Rianna

5 december 2011 16:56

Ja, jag vet. Jag har sett den. Men den här videon visar fortfarande hur många mår i dagens samhälle.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards