A nerdy sweet life

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Rianna - 16 december 2011 22:36

Så jag bara skriver några random saker!!


Håller just nu på att installera Sony Vegas, bara för att det verkar vara ett mycket vettigare program än Adobe Premiere Pro! Hatar det programmet, satt och kollade på när en i min klass redigerade i Sony Vegas, såg busenkelt ut, så jag bara MÅSTE ladda ned det! Karin har tjatat på mig ett tag nu att ladda ned det också, men jag var tvungen att se hur det gick till! Så snart kan jag göra vettiga videos igen!  Och Movie Maker har ju blivit helt värdelöst, så ja... 


Imorrn ska jag till Peppar, som sagt. Niclas är där också, tror han skulle vara kvar imorgon också! Vi ska fota lite, jag ska få vara modell och Peppar fotograf, det blir lite ombytta roller! Ska bli omstylad till punkare dessutom, undrar hur Peppar tänkt sig med mitt hår? Ska bli spännande och se. Sedan ska vi fira lilla julafton, har inte varit med om någon ordentlig sådan så det ska bli lite kul! 


Ska städa imorrn innan jag drar, och nu ska jag packa det jag behöver!!


Moi moi!

Av Rianna - 16 december 2011 08:55

Planerna för det här året är ganska enkla!


På julafton, vilket är REDAN NÄSTA LÖRDAG!!! Så ska min morfar och min gudmor Malin komma över och fira jul med mig & mina föräldrar! Ska bli mys, även om morfar kan vara lite lustig ibland. Vi kommer äta jullunch, vilket alltid innehåller risgrynsgröt! Men jag kommer vara den enda som äter äppelmos på min gröt.. Haha! Avskyr kanel ovanpå, vet inte varför men jag hatar det verkligen. Pappa äter smör till, sådär gammaldags ni vet. Låter gott, måste nog prova det! Och vi ska byta julklappar och se på Kalle Anka & bara ha det mysigt!


På kvällen, när mina föräldrar känner att de vill lägga sig, ska jag med hem till morfar och sova över... Jippi.. Haha! Men ja, jag ska få lifta ned till Tiveden med dem och sedan ska förhoppningsvis Roger (Johans pappa) hämta upp mig där, då han vet vägen dit. Ska fråga honom idag om han kan vara så schysst och hämta mig, då han kommer upp med bäddsoffan till Johan, det är ju bäst att fråga själv! Men jag tror nog att han kan, men vi får se. Annars får jag göra det på något annat sätt. Så ska jag fira nyår hos Pia och Kalle, Johan är redan nere hos dem då han firar jul med dem. Måste köpa julklapp åt Roger & Kikki, har ju köpt åt alla i Pia och Kalles hushåll! Det får nog bli en chokladask, dock INTE Aladdin eller Paradis, jävla äckelchoklad! De ska få något lite finare istället, som faktiskt smakar gott. Ja, jag måste köpa klappar åt alla, det känns så orättvist annars! De kanske inte förväntar sig julklappar men jag måste tvunget köpa åt alla, haha! 


Och på nyårsafton ska jag bjuda Johan på lunch, eftersom att han bjudit mig så ofta + att han köpte busskort åt mig + att han hjälpte mig med pluggandet inför matteprovet. Han är fett värd det! Och eftersom att jag kommer ha pengar så det räcker och blir över så lider jag ingen nöd. Jag är alltid pank annars. Och JA, jag ska spara lite för min egen skull, har ju börjat ge pengar till pappa som lägger dem i spargrisen jag köpte för ett tag sedan, han har gömt den för mig så därför måste jag ge dem till honom först innan de hamnar i spargrisen. Jag hade antagligen tagit av pengarna om jag visste var grisen var någonstans.. Haha! Men det är väl bra att jag inser det, i alla fall. Nu så vet jag ju inte om var den är och har redan sparat ihop en del. De ska vara till sommaren, min lajvsommar! (Juste, glöm inte piratlajvet jag tipsade om i detta inlägg!) ANMÄL ER!!


Här får ni en bild på Peppar som pirat också! Ball som hon är!

 

Ska bli fett kul att fira nyår med det sköna gänget i Tibro! Jag har ju gjort det ett par år tillbaka nu, så! Längtar! 


Moi moi! 






Av Rianna - 16 december 2011 08:50

Ja, det är några som jag oftast har roligt med!  Tänker fortfarande inte bara lägga upp en enda bild.. Haha!!


 

 

Älsklingarna mina!      


Och Peppar, kom ihåg att jag finns här för dig. Alltid!  (Detsamma gäller er andra också!)


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards