A nerdy sweet life

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Rianna - 6 december 2011 21:58

Ja, har inte direkt mycket att skriva om. Men ni ska välan få en uppdatering om idag!


Idag så bowlade min klass på Fyrishov på idrotten. Först ville jag inte vara med av vissa anledningar men hakade tillslut på Mathilda, Emelie, Loviisa, Javiera och Love. Och det roliga var att jag vann, med 93 poäng. Det var ändå lite lustigt. Jag vinner typ aldrig i bowling! 


Sedan så drog jag hem och hämtade lite grejer innan jag cyklade till skolan. Vi hade svenska prov och jag fick alla rätt, vilket var awesome! Vi skulle koppla ihop 13 olika författare med 13 olika berömda verk, och jag som inte ens hade pluggat fixade det ändå! Yaay! 


Mötte upp Peppar på stan efter skolan, vi satte oss inne på Burger King och diskuterade om den nya lajvföreningen Peppar startat, som heter Portalens lajvförening. Vi bollade idéer om ett piratlajv, och det verkar bli något utav det. Ska bli spännande att spåna vidare på! Sedan kollade vi efter lite olika piratkläder/smycken i några butiker innan Peppar skulle dra hemåt. 


Sedan drog jag hem för att jobba på en grej som pappa tvingar mig att göra, någon jäkla resumé om en tidningsartikel som handlar om några släktingar i Canada. Lite tråkigt, men ja, vad ska man göra åt saken? Han blir ju sur om jag inte gör det.


Jag ringde även Johan när jag kom hem för att jag var upprörd och ledsen över flera saker, och behövde därmed lite tröst. Han frågade då mig "Vill du komma hem till mig i helgen?" Jag sa snyftande "Men jag har ju ioget busskort..." Han tystnade en liten sekund innan han sa: "Om du slutar gråta köper jag ett åt dig, och du behöver INTE betala tillbaka!" Jag blev så fruktansvärt glad då! Han är så snäll och söt mot mig att jag knappt kan fatta det!  


Min älskling!! 


Mamma sa att jag får ge tillbaka på något sätt, för ett ungdoms-busskort kostar ju ändå 285 kronor. Ja, det är väl klart att jag ska ge något tillbaka när jag väl har råd! Jag är ingen snål människa, jag är bara fattig. 


Nu ska jag ta och räkna lite matte & planera inför morgondagens "Bryta mot normer"-uppgift i samhällskunskapen. Japp, ska ut på stan och bryta mot någon norm, video eller bilder från detta kommer upp imorrn/i övermorgon! 


Moi moi!

Av Rianna - 6 december 2011 13:52

Måste jag välja?? 


 


Peppar är snygg! xD


Nämen ja, här kommer en seriösare bild! (Även om Peppar faktiskt är snygg, och alla mina kompisar som Danna, Karin, Emma mfl är också snyggisar!!)


   

Johan! 


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards