A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Bilder och lite om helgen med Malin!

Av Rianna - 24 oktober 2011 14:55

Jag var ju hos min moster/gudmor Malin den 15-16:e oktober. Har ÄNTLIGEN kunnat laddat upp bilder, så här kommer lite om vad vi gjorde!


Jag tog tåget till Stockholm. På vägen dit satt jag och åt på min matsäck medan jag läste lite eller fotade ett par vackra löv jag hittade. 

     

Mumsigt!


Sedan mötte Malin upp mig utanför station och vi gick iväg för att fika och kolla på en utställning med Inka-guld och sådant. (Inga bilder på utställningen för det var förbjudet att fota.)


                   

Eftersom jag taggar ned på godis och sådant så tog jag bara en läsk (rekommenderat intag cirka 3 dl) och åt nötterna som Malin tog med sig. Mumsigt!


Sedan drog vi oss till Malins lägenhet, där vi lagade mat och väntade på att kvällen skulle komma, vi skulle nämligen gå och bowla med Malins kompis Petra!

         

Hamburgare, klyftpotatis, guacamole, gurka och tomat. På hamburgaren: Ajvar relish och senap. Till efterrätt: Vindruvor, en chokladbit och isvatten. 


Sedan bar det av till bowlingen!

 

Fler bilder blev det inte från bowlingen, direkt. Bara skakiga skitbilder! Malin kom först, sedan blev jag tvåa och Petra trea! Duktiga var vi!


Efter bowlingen satt vi hemma hos Malin och mös med diverse förfriskningar. Det fanns chips och guacamole, nötter och vindruvor. Te med honung till mig och vin till de stora tjejorna. (Blä för vin!) Jag blev snart jättetrött, efter kanske tredje koppen te så började jag att slumra lite. Det var så skönt att sitta nedsjunken i soffan med varmt te i magen! Petra gick och jag gjorde mig iordning för sängen, tog en behaglig dusch och somnade som en stock. Sov till typ tio på morgonen!


Vi åt frukost, gick omkring och kollade omkring i olika outlets och på Myrornas. Sedan tog jag tunnelbanan till T-centralen och sedan tog jag tåget hem så att jag var hemma vid typ 3. Träffade Johan på stan!

Bild från centralen, när jag väntade på Johan... 


 

Ett par bilder jag tog när jag och Johan var på väg hem! 


Kommer fler inlägg idag! Lite nya bilder och sådant!


Moi moi!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards