A nerdy sweet life

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Rianna - 24 oktober 2011 17:27

Tagit lite nya bilder, bland annat med skolans Fisheye objektiv! Ingen bild är redigerad än för jag har inte orkat redigera än. Men vänta bara, snart kommer några fina Halloweenbilder! På Halloween blir det nämligen en bildspecial med en bunt läskiga bilder!


 

Vi hittade ett oöppnat cigarettpaket!

 

  

Den slängde vi i ån. Näpp, inte så miljövänligt kanske om man är efterklok. Skulle ha grävt ned den långt ned i en papperskorg istället. *klappa sig själv på huvudet för att man är så efterklok*


     

Johan tyckte jag blev SÖT på den här bilden. USCH! Aja, jag bjuder på den i alla fall!


 

Den här kommer bli awesome när jag redigerat den (Ja, masken ska vara suddig!)


   


På lördag denna vecka är det ÄNTLIGEN dags för Halloweenbalen! På bilden ovan så ser ni att det hänger en kjol på garderoben, den ska jag ha då. Det hänger även fler saker på kjolen men de syns inte för de är också svarta.. Haha! Men ja, ni får ju se helbilder av mig med kläderna på efter helgen, då jag antagligen fått någon att ta bild på mitt "gear" så att säga. Ska bli härligt med bal, har längtat som fan! Det var så sjukt kul förra året och jag har längtat! Danna, Karin, Peppar, Johan, Semla och Niclas ska med, och Per kommer också + en massa annat kuligt folk! SKA BLI SÅ SJUKT KUL!!!! 


Snart ska jag cykla ned till stan och käka med Johan nånstans. Kommer bli mys! Orkar inte sitta inne länge till. Denna vecka ska jag ändå sitta inne mycket med läxor som ska bli klara så att jag kan slappna av till FULLO på balen. Ska göra mig förtjänt av vilan! 


Nu ska jag snart dra, så vi höres! 


Moi moi!

Av Rianna - 24 oktober 2011 14:55

Jag var ju hos min moster/gudmor Malin den 15-16:e oktober. Har ÄNTLIGEN kunnat laddat upp bilder, så här kommer lite om vad vi gjorde!


Jag tog tåget till Stockholm. På vägen dit satt jag och åt på min matsäck medan jag läste lite eller fotade ett par vackra löv jag hittade. 

     

Mumsigt!


Sedan mötte Malin upp mig utanför station och vi gick iväg för att fika och kolla på en utställning med Inka-guld och sådant. (Inga bilder på utställningen för det var förbjudet att fota.)


                   

Eftersom jag taggar ned på godis och sådant så tog jag bara en läsk (rekommenderat intag cirka 3 dl) och åt nötterna som Malin tog med sig. Mumsigt!


Sedan drog vi oss till Malins lägenhet, där vi lagade mat och väntade på att kvällen skulle komma, vi skulle nämligen gå och bowla med Malins kompis Petra!

         

Hamburgare, klyftpotatis, guacamole, gurka och tomat. På hamburgaren: Ajvar relish och senap. Till efterrätt: Vindruvor, en chokladbit och isvatten. 


Sedan bar det av till bowlingen!

 

Fler bilder blev det inte från bowlingen, direkt. Bara skakiga skitbilder! Malin kom först, sedan blev jag tvåa och Petra trea! Duktiga var vi!


Efter bowlingen satt vi hemma hos Malin och mös med diverse förfriskningar. Det fanns chips och guacamole, nötter och vindruvor. Te med honung till mig och vin till de stora tjejorna. (Blä för vin!) Jag blev snart jättetrött, efter kanske tredje koppen te så började jag att slumra lite. Det var så skönt att sitta nedsjunken i soffan med varmt te i magen! Petra gick och jag gjorde mig iordning för sängen, tog en behaglig dusch och somnade som en stock. Sov till typ tio på morgonen!


Vi åt frukost, gick omkring och kollade omkring i olika outlets och på Myrornas. Sedan tog jag tunnelbanan till T-centralen och sedan tog jag tåget hem så att jag var hemma vid typ 3. Träffade Johan på stan!

Bild från centralen, när jag väntade på Johan... 


 

Ett par bilder jag tog när jag och Johan var på väg hem! 


Kommer fler inlägg idag! Lite nya bilder och sådant!


Moi moi!   

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards