A nerdy sweet life

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Rianna - 3 maj 2012 15:16

Tonix hittade en helt underbar sida som jag måste få visa upp. Nidingbane.se, där man kan köpa lajvkläder, gammaldags husgeråd och utrustning från ett svenskt företag! Verkar vara en jävligt bra sida, här kan man ju hitta allt!


Här är hemsidan. De har även en butik i Örebro som man kan åka till och få se på sakerna in real life innan man köper dem. (Förutom de saker som ska göras efter mått/särskilda önskemål förstås.) Här kommer lite bilder på de saker JAG helst vill ha.


                          


[Klicka på bilderna för större format]


Svärden är såklart av latex, jag skulle aldrig kunna hantera ett riktigt vapen. Haha! Visst är allting så jäkla snyggt? Jag dör fan av glädje när jag ser på detta och vet om att det är saker MAN KAN FÅ TAG PÅ! För det är i SVERIGE! Jippie!! Ska fan tvinga Tonix att rymma med mig till Örebro någon dag under sommaren för att handla in en massa lajv-grejer! Det finns bland annat grytor, bestick, fat, ställningar att hänga grytorna på så man slipper ställa dem direkt på elden, ljusstakar, handbojor med mera. Sådant vill man ju också köpa, förstås. Det jag behöver mest är ett tält. Eftersom att mamma sa att jag skulle få en belöning om jag gick ned till 85 kilo till sommaren, så ska jag nog få henne att köpa det mindre tältet som är andra bilden från vänster längst upp. 


Awesome sida, tycker ni inte?


Moi moi!

Av Rianna - 3 maj 2012 10:36

En film jag verkligen ser fram emot är "Brave". Älskar att de pratar med irländsk accent! Ska INTE kolla på den här filmen på svenska, punkt slut!



Ser ju ut att vara en jävla bra film! Bara MÅSTE se den!


Sedan har vi andra filmer som verkar intressanta:


Kristen Stewart verkar ha fått en roll som faktiskt smickrar henne och inte får henne att se ut som en total mes... Som blir kär i döda människor...


Johnny Depp och Tim Burton är ju en klockren kombo. Alltid. Ser ut att vara en rolig film!


The Hobbit är ju helt enkelt efterlängtad, VÄLDIGT efterlängtad! 


Tipsa mig gärna om fler filmer som verkar intressanta!


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards