A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

♥Peppar♥

Av Rianna - 14 juli 2011 21:21

Detta är det andra "Bara dig"-inlägget. Denna gång blir det om Peppar!

 

Du ville att jag skulle skriva de dåliga sidorna med dig och inte bara de bra. Då tänker jag göra det också, för om du nu vill det så ska jag väl göra det för dig, min vän! Du är en jävligt uppkäftig, överärlig och ibland oförståelig besserwisser till människa. Och du kan vara ganska känslokall ibland när du vill visa att du inte bryr dig om ett visst ämne eller om det är ett ämne som du verkligen vill ha rätt i och som du vill ha sista ordet om. Och du kan även förklara dig dumt så att man kan bli ledsen, men på den punkten har jag lärt mig att man ska fråga vad du menar eller säga åt dig på skarpen, du har ju sagt det till mig att jag ska säga till dig direkt och det är ju bra att du kan möta kritik som en man!   

 

  

I cannonball right through the ceiling
and sink my teeth in till the feelings gone, yeah!

 

MEN, du är även en störtskön donna som tar livet som det kommer.

Du bryr dig verkligen inte om vad andra tycker och har en otroligt annorlunda stil. I ena sekunden har du punkstilen, med mohawk, slitna braller och hela baletten. I andra sekunden har du medeltidskläder eller slänger du på dig dina regnbågsvantar & randiga ylletröja eller så klär du dig som en komplett hippie. Du och MikaMika klär er efter stilen i The Phantom of the Opera och nördar er som jag inte sett nån annan göra ever. Batman-tröjor och korsetter är absolut inte ovanligt det heller.

 

 

You gotta love me
Bitch, I'm special!

 

Du är nog en av de mest speciella kompisar jag har. Din humor är vriden och ganska sjuk, to be honest. Men det betyder inte att den inte är rolig! Jag asgarvar varje gång jag hänger med dig, och det är sjukt härligt att ha en kompis vars humor är konstig. Ditt sätt att trösta är också ganska speciellt, du lyssnar ett tag innan du börjar prata om något roligt mitt i allt för att stämningen inte ska bli helt och hållet deprimerad. Och det är ju ganska bra ändå, för då behöver man inte bli ledsnare och ledsnare hela tiden. Men jag har dock inte riktigt fattat hur man ska trösta dig, riktigt. Förutom att visa att man bryr sig, förstås. Det vet jag att man ska, men sedan vet jag aldrig hur jag ska hantera situationen riktigt, hur jag ska säga saker och ting för att göra dig glad, för jag har ju inte direkt någon bra humor att göra dig gladare med, skämt är min svagare sida, liksom.

 

  

För mig är du en värdefull vän för du får mig att inse att livet bara gäller en gång och att man måste leva det nu! Och din vänskap är viktig för mig för du är en människa som får en att må bra och som peppar en att göra spontana, konstiga, galna och roliga saker. Och dina citat och verbala uttryck smittar av sig som influensa på varenda jäkel som kommer i närheten av dig, vilket kan vara både kul och irriterande.  

 

Du har starka åsikter och du skriver alltid om dem, eller munkäbblas om dem med andra. Du vill visa framfötterna och vill ofta ha rätt, och ganska ofta har du rätt också. Det är bra att du vågar stå för dina åsikter och att du kan lyssna på andras åsikter innan du berättar om dina. Du är en riktigt go människa, ska du veta!

 

  

Detta är anledningarna till att jag älskar dig och respekterar dig som min vän och som individ. Och även anledningarna till att jag känner för att munkäbblas med dig ibland och skaka om dig lite.. Men vilken vänskap innehåller inte sådant? XD Jag är nog ganska irriterande jag också.. Hehe..   

 

  

Helt enkelt, du är väldigt speciell. Men speciell är bra!

Och jag är helt ärlig när jag säger detta: I love you!   

 

Moi moi!

 

 
 
peppar

peppar

14 juli 2011 23:34

jajävlar du! du känner ju mig bättre än va jag görxD
nejmen de var riktigt bra skrivet!

http://puckopeppar.bloggplatsen.se

Rianna

15 juli 2011 10:23

Tackar, det var bra att jag kunde beskriva bra ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards