A nerdy sweet life

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Rianna - 18 januari 2011 17:35

Kollar just nu på en jättebra sexualkunskapsfilm, mycket bättre än själva kursen vi hade i skolan!

 

Den heter "Sex på kartan" och jag tycker att om ni har några frågor som vill bli besvarade, kolla på den här filmen!


http://www.ur.se/play/161302 Detta är länken till filmen, den är 28 minuter lång och faktiskt väldigt lärorik (om man inte är så jätteinsatt i sex och samlevnad)


Enjoy!

Av Rianna - 18 januari 2011 12:58

Jag tänkte tipsa om en jättebra och sorglig bok, "Innan jag dör" heter den och är skriven av Jenny Downham.

 

Jag sätter mig upp och tänder sänglampan. Jag har en penna, men inget papper, så på väggen bakom mig skriver jag: Jag vill känna en killes tyngd ovanpå min kropp. Sedan lägger jag mig ner igen och ser ut på himlen. Den har fått en konstig färg - röd och gråsvart på samma gång, som om dagen håller på att förblöda.


Alla måste vi dö. Det vet vi. Men sextonåriga Tessa vet det bättre än någon annan. Hon har leukemi och bara några månader kvar att leva. Så hon gör en lista över saker hon vill uppleva innan hon dör. Högst upp på listan står att bli av med oskulden.


Innan jag dör är en bok fylld av liv och stark livskänsla. Den handlar om att ta farväl till livet, men lika mycket om att leva det. Utan sentimentalitet, med absolut närvaro och värme skildrar Jenny Downham i sin uppmärksammade debutroman den unga Tessas sista månader i livet.


Jag tyckte att det var en av de mest underbara böckerna jag någonsin har läst. I slutet grät jag, det var så sorgligt att jag grät i minst tio minuter. Hon skriver så himla bra och karaktärerna och beskrivningarna av allting är så bra skrivna att jag blir mållös. Det här är förresten den enda boken jag har gråtit till, så det måste betyda att den är bra! Men slutet... Wow, fan vad ledsen man blir! Det är så verkligt skildrat att det känns som om man är där, i precis det ögonblicket och ser det hända! Jag rekommenderar den starkt till alla, den är hur bra som helst!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards