A nerdy sweet life

Alla inlägg under september 2010

Av Rianna - 12 september 2010 20:24

Moshi moshi

 

Hinner inte skriva något utförligt inlägg så ni får vänta tills imorgon!


Medan får ni en liten video att se/lyssna på!



Mata ne!

Av Rianna - 10 september 2010 16:26

Moshi moshi

 

Kör lite dagens för att jag tycker att det är kul!

 

Dagens lyckopiller: Videon till "Waka waka (Esto es Africa)"

Dagens väder: Grått, blåsigt och tråkigt

Dagens bästa mat: Nudlar med havsalt i flinform

Dagens låt: Waka waka (Esto es Africa) "Se låt och video nedan!

Dagens hemsida: www.sj.se

Dagens besvikelse: Att det inte fanns något sött hemma

Dagens saknad: Älsklingen och vännerna

Dagens längtan: Lajvet i oktober!

Dagens random: Juice är gott!

Dagens irritationsmoment: Min sjukdom! *mutter mutter*

Dagens tv-program: Smallville


Dagens bild:

  

Fett misstolk... Lol!   

 

Waka waka (Esto es Africa) - Shakira!

Nu ska jag dra till morfar och äta tårta. Han har fyllt år! Snart blir han säkert dement, gubben...

Mata ne!

Av Rianna - 10 september 2010 12:08

Moshi moshi!

 

Jaa, nu sitter man här hemma med dålig mage, snuvig näsa och ett stort

behov av glass! Men har inte pengar till glass... *mutter*

 

Hittade en av mina favoritklipp från Family Guy på YouTube. Tyckte jag skulle dela med mig av den!

Vissa avsnitt av Family Guy avkyr jag, men vissa är faktiskt roliga! Jag fnissar ihjäl mig nästan!   


Imorrn ska jag troligen på skrotmässa om jag är frisk igen, ska dit med farsan och storebror Johnny! Fett awesome! Jag älskar att gå på STOOORA marknader, det finns så mycket att hitta! Bilder från det imorrn alltså (om jag åker)


Rösta vidare på min omröstning, alla manga-älskare! På söndag avbryts hela röstningen och vi får se vem som vunnit!


Nu ska jag äta mat och dricka apelsinjuice!! Nom nom...

Mer inlägg senare!

 

Sayonara!

Av Rianna - 8 september 2010 17:43

Moshi moshi

 

Ska om ca 30 minuter dra till min teatergrupp och överraska dem med att jag fortsätter där! Vi ska göra djungerboken i år, fy vad awesome!!

 

Jag ska även vara lite sådära lite malligt stolt också, för min bror har fått en ny assistent som varit med i Idol! Haha! Det är han som har rakad skalle och glasögon i detta klipp! Han heter John Donaldsson *pekar nedåt*


Han sjunger ju skitbra! Eller hur?! Shit vilken pipa!


Sedan måste jag tipsa om en låt som Peppar spelade för mig igår, den är skitbra!

Nephew med "Danmark Man Dark" tror jag den hette... Eller var det...? Jag e lite förvirrad på den punkten!


Idag i skolan somnade jag! Hela tiden! *fniss* Jag vet inte varför. Sov gott hela natten... Även om jag satt uppe till klockan 23.00 Men i alla fall!


Och imorse så tog jag kort på nåt skitäckligt *peka nedåt*

  

En jäkla VÅRTBITARE! Den var skitstor! Ungefär som tummen på min pappa, och de är STOOR! Äcklig den här va, vårtbitaren! BLÄÄÄÄ!


Jag ska ringa Johan nu, så att jag hinner innan jag ska dra till teatern!


Mata ne!

Av Rianna - 7 september 2010 22:19

Moshi moshi!

   

Som ni kanske minns så hade jag ju bestämt mig för att vara Bunny i Fullmetal Alchemist, och jag måste bara fråga en sak...

 

  

Vart fan får man tag på militärbyxor och hängselbyxor?

Jag har letat fan ÖVERALLT!! Ge mig tips!! Snälla!!!

 

Hittade denna bild på en kille som cospa Vincent! So awesome!! Jag älskar verkligen när någon cospar riktigt ordentligt! Det blir så awesome!   


Nu måste jag gå och lägga mig.. Skoldag imorrn ju!



Mata ne!

Av Rianna - 7 september 2010 21:06

Lite sjuk video, men jag älskar Marilyn Manson so... Titta på eget ansvar!

 

Av Rianna - 7 september 2010 18:34

Moshi moshi!

 

Efter skolan idag så drog jag ned på stan för att köpa mat. Det blev Friscomål från Max Hamburgare och sedan gick jag för att möta Peppar och Danna.

 

Vi gick till Stadsparken där vi satte oss vid vattnet och snackade. Jag gav dem en av mina Friscoburgare som jag hade fått gratis med en kupong jag klippt ut ur nån tidning. Peppar KLIPPTE den i två delar, och gav den ena halvan till Danna och sedan åt vi under en stilla tystnad. Det var verkligen gott med mat!


Vi började sedan gå bort mot stationen, jag var ändå tvungen att åka hem.

När jag väl var hemma hämtade jag posten. Min efterlängtade medeltidsklänning hade kommit, men den passade inte. Armarna var för smala...   Så jag får skicka tillbaka den och be om en storlek större... Suck!


Johan kunde jag inte prata med, för han skulle på pappersinsamling... Så jag fick sätta mig framför datorn och fixa med den istället. Tv:en sattes igång och jag fixade smörgåsar och åt en glass. Nu längtar jag tills klockan blir åtta, för då börjar Idol på tv4! Jag är en trogen följare! Nästa år ska jag till och med söka till Idol! Då är jag 16 år och då får jag göra det!   


Jag har föräldrafritt idag, för pappa jobbar till klockan 23.00 och mamma jobbar natt som assistent hos min bror. Så jag kan sitta uppe rätt länge utan att bli gnälld på!   Awesome!! Dags för mer glass!


Just nu går Simpsons på tv... Jag vill se Idol!   *random*


Jag ska nu spela FarmVille, för jag har inge liv!


Mata ne!

Av Rianna - 6 september 2010 19:33

Jag har spenderat två år med en underbar person. En kille som jag för allt i världen inte skulle vilja lämna. En som jag älskar för allt i världen och som jag vill dela hela mitt liv med. Det är dig jag pratar om, Johan Boström!

 

Helt plötsligt stod han bara där.

Hans lugg var orangeröd

Och hans ögon glittrade som diamanter.

Han rubbade min värld

Ja, hela min existens.

Hans ståtliga uppenbarelse gjorde mig paff

Mer perfekt kunde ingen vara än han

Han som rörde vid mitt hjärta.

Det är han som jag letat efter...

Det är du, Johan Boström!   


Jag har idag alltså varit ihop med älsklingen Johan Boström i hela två år!

Kan inte fatta att tiden gått så fort...

Men många många fler år ligger framför våra fötter, och jag är så glad som får vara med just dig, Johan! Jag älskar dig!

Grattis på 2-årsdagen, älskling!   

 

  


Var ju till älskling i helgen! Vi hade jättekul!

Vi gick ut på promenad en massa med hans hund Jolt och myste jättemycket hela dagarna. Men helgen gick sorgligt fort...

Men snart ska vi träffas igen på ett lajv som går av stapeln den 8:e oktober! Den är del sju i kampanjen "I skuggan av Pelarberget" och vi tänkte dra på den för att få igång lajvsinnet på oss både nån gång, eftersom vi nu älskar det så mycket men typ aldrig hinner gå på något.


Jag älskar dig Johan, och jag kommer alltid göra det! Jag lovar och svär!

Vi syns snart igen, och det kommer bli kul, min Nóttori! (Stavade jag rätt nu?)


Nu ska jag ner och dricka te med mamma! Börjar även få ont i baken, kanske sitter för konstigt...?


Mata ne!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards