A nerdy sweet life

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Rianna - 15 september 2011 22:56

Sitter nu i sängen, utan minsta lust att sova. På tv:en går "Scrubs" och jag bara slöar framför "My Little Pony: Friendship is magic" och bara vill att det ska bli fredag eftermiddag.


Imorrn på morgonen måste jag lägga in 6 bilder på mitt JB-usbminne. Två porträttbilder, två bilder på en sak och två landskapsbilder. Det är för en grej i skolan, på Fotografisk Bild. Jag tror det var dessa vi skulle ha i alla fall? Aja, vi får väl se! 


Idag kom alltså Anna, Sophie, Micke och Lisbet. Vi åt köttgryta med bulgur, skrattade och pratade. De drack vin eller Loka, och jag drack Orangina. Åt lite choklad-och karamellmousse till efterrätt, drack lite mer Orangina och skrattade lite till. Sophie fick smaka bredbar jäst (Marmite) som engelsmän äter på sina rostade mackor. Hon tyckte helt enkelt inte om det, så att säga... Haha! Nej, det smakar inte alls gott! Men testa om du är i England, det blir ett roligt minne! Det var jättetrevligt att ha dem här på middag i vilket fall, supertrevligt verkligen!!


Ska till älskling imorrn eftermiddag, därför vill jag att det ska bli fredag eftermiddag. Ska hjälpa honom handla, vi ska se på filmen "Thor" och vara allmänt slöa. Kanske räkna liiiite matte också, lika bra att göra det liksom. 


Idag i skolan skrev jag en budget och inköpslista inför mitt studiebidrag. Har nämligen börjat spara pengar inför nästa sommar. Pengarna ska gå till ett ordentligt tält som kan användas på lajv, vätte-öron och resten av pengarna går till avgifterna till de lajv jag ska på. Sedan kanske det blir nåt över till andra lajvgrejer. Som en lykta kanske... Hmm.. Aja, jag kommer i vilket fall att lägga olika mycket i min nya spargris varje månad. Denna månad blir det 100 kronor då jag måste lägga ut en hel del. Hoppas jag får ihop en del!   


Näe, nu ska jag slagga! Orkar inte hålla ögonen öppna längre!


Moi moi!


(För alla er som inte vet vad min lilla avskedsfras betyder, det är finska och är en liten slangfras som betyder "Hej då".)

Av Rianna - 15 september 2011 22:31

  ¨

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards