A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 5 november 2017

Smaktest av veganska ostbågar + Veganska chili cheese + Sushi!!

Av Rianna - 5 november 2017 21:41

Sååååå jag har inte skrivit här sedan februari i år... Ska bli ändring på det nu! Så här kommer en recension av veganska, glutenfria ostbågar och ett tips om ett recept på veganska chili cheese! Och bilder på våran awesome sushi, inte att förglömma!

 

Till att börja med, jag och Linnea (även känd som Peppar på den här bloggen) testade veganska ostbågar igår och filmade det!

Märket är Eat Real och smakerna vi testar är Quinoa Puffs; Jalapeno & Cheddar, Quinoa & Kale Puffs; White Cheddar och Quinoa & Kale; Jalapeno & Cheddar.

 


Så våran rating var helt enkelt; White Cheddar som nummer ett, Quinoa & Kale Jalapeno & Cheddar och sist bara Quinoa Jalapeno & Cheddar!

 

Och så var det middagen vi gjorde, vegansk chili cheese och sedan sushi, och allt blev sååå gott! Vi använde Moa Murderess recept på chili cheese (eller ja, kan va ett recept hon hittat men utgick ifrån hennes video) så om ni vill se den videon så sök bara "Moa Murderess chili cheese" så ligger den troligen överst i sökresultaten! Vi fick ändra lite i receptet och ha i kikärtsspad även i smeten, då osten var så smulig. Detta kan dock skippas om osten ni får tag på är färskare och krämigare. Plus extra Cholula hade vi i också, då den ändå är rätt mild och det blev perfekt konsistens då.


 Såhär goda såg de ut när vi var klara!

 

Och sushin blev också väldigt fin! Här är några bilder på det (tryck på bilden för att förstora!)

       


Allt blev så sjukt gott och det är alltid kul att laga mat med andra, samarbeta och komma på lösningar för att göra god mat tycker jag mycket om! Medan vi åt såg vi på Supernatural, och så provade vi de där bågarna. Perfekt kväll!


Ska verkligen försöka blogga mer nu, ska komma på lite inlägg att skriva de kommande dagarna och se till att posta snart igen. Hoppas ni tycker om detta inlägg så länge! 

 

Moi moi!


Allmänt · Film · Foto · Mat · Tips · Vänner
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards