A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 28 september 2015

Bröllopet, del 2: BRÖLLOPET!

Av Rianna - 28 september 2015 22:27

Nu har vi kommit till del två av denna serie. Och såklart den viktigaste delen. BRÖLLOPET! Eftersom jag inte haft tillgång till jättemånga foton så har jag väntat lite och har nu några som en av våra gäster, Axel, tog! Fler bilder kommer, men det lär dröja lite!

 


Så jag tänkte dela upp det lite så att det inte blir så rörigt. Vi börjar med förberedelserna:

Dagen innan bröllopet (den 12:e juni) så for vi och hämtade nyckeln till lokalen, lokalen ligger i Bergsbrunna (Bergsbrunna Bygdegård/Kamratgården) och det var en väldigt fin och lagom lokal, med stora fönster, fint, rymligt och välutrustat kök, liten scen och högtalarsystem m.m Vill ni läsa mer om lokalen: http://www.bergsbrunnabygdegard.se/ Den rekommenderas varmt, och han som hyr ut lokalen är mycket trevlig och hjälpsam, helt enkelt två stora tummar upp. Vi har fortfarande kvar bröllopshemsidan med all info om bröllopet, fick dock inte till den helt klart innan men ändå: https://app.ewedding.com/RiannaochJohan


Vi hade en massa saker som mat och pynt med oss. Vi fick med oss det mesta och började ställa iordning allt. Karin var med och hjälpte till, likaså min pappa och Johan, och både Karin och jag satt kvar till senare på kvällen och vek servetter och fixade med ljus och allt! Vi ställde iordning bord, testade högtalare och mick, och fick det nästan helt färdigt. Jag fixade resten av grejerna så som namnlappar till bordsplacering och andra smådetaljer dagen efter på förmiddagen. Jag och Johan klädde oss på plats och det var ju ett himla pillande, men det gick! Mamma lagade till all mat utom den veganska cheesecaken som jag gjorde, och vi hade bland annat skaldjurscheesecake, tunnbrödsnittar med två olika röror, dumplings, lax, foccacia, röror till den, marinerat kött, baconskruvar, sallad, potatissallad och annat mumsigt! Bröllopet var alkoholfritt så det fanns Godtemplardricka med flädersmak, äppelcider, vatten, kolsyrat vatten och äppeljuice. Den äppeljuice vi hade var en bag in box som vi hittade på ICA, från ett företag som heter Grannas äppel:

Mycket god! Rekommenderas och är mycket värt de 89 kronor som boxen kostar!


Då kommer vi till själva tillställningen!

Jag och pappa släpper av Johan med några sista grejer vid lokalen och de hämtar upp Johans två polare Magnus och Michael och vi hämtar dessutom min och Johans gemensamma vän Ellie, som inte riktigt visste hur hen skulle ta sig till lokalen. Sedan pyntades det klart och fixades med all mat osv. Det blev lite körigt i början då min pappa skulle hämta ut min brudbukett och vi hade dessutom glömt en av de veganska rätterna hemma hos min ena bror, men allt fixade sig tillslut, som tur var. Jag och Johan gör oss då klara för att ta emot gästerna vid klockan 15:00. Här är en bild på oss från dagen, som Karin tog.

Fick sagt till mig av Karin att denna bild inte var helt färdigredigerad, men ville visa någon form av bild där vi hade allt på oss!

Här är mer bilder på färger etc (klicka på dem för stor bild):

   


Många kommer senare på timmen men några anländer redan vid 15:00. Jag försöker att hålla uppsyn över alla för jag vill ju att folk ska ha det trevligt samtidigt som jag ränner till köket i min klänning. Får ständiga påminnelser om hur jag inte kunde slappna av och ens äta under bröllopet, men så är det ju när man inte har ett helt köksteam som gör allt åt en osv. Det var ett litet bröllop med liten budget, och det var så vi ville ha det! Men då måste man ju hjälpa till, även bruden och brudgummen. En av gästerna hade råkat ta fel buss, så han fick vända och åka åt andra hållet istället. Men han hann!


Vi började med att gå till bords och äta, då vigselförättaren inte skulle komma förrän vid fem. Maten verkade uppskattas vilket var skönt, mamma hade gjort ett riktigt bra jobb! Bordsplaceringen verkade bra den också, då folk verkade trivas med sina bordssällskap. Alla utom en hade kommit då, Karin, som skulle fota också. Men hon hann till vigseln, vi bad även vigselförrättaren vänta lite och ta ett glas att dricka ifall hon skulle komma några minuter senare. Väl där fixades det med kameror och lite underskrifter innan det var dags, för vigseln. Johans bror Erik och min vän Linnea var vittnen, så de skrev under våra officiella vigselpapper!


Detta var som sagt våra ringar:


Och detta var min bukett:


Våran vigselförrättare hade ett ganska simpelt manus med sig, där vi fick repetera efter honom och vi skulle vara tydliga när vi sa ja såklart. Sedan fick vi läsa upp något själva om vi ville, och detta var vad jag läste upp för Johan, en text jag hittade på internet och modifierade lite så att den skulle passa in mer på oss. Så jag har inte skrivit den helt själv!


Roses are red

The Tardis is blue,

just like my heart until I met you.

You have my sword, and my bow, and my axe anytime.

I would travel with the Hogwarts Express anywhere for you, cherube of mine.

I'll be your companion cube, even when the cake is a lie.

I would fight for you even if I couldn't respawn, if I would die.

Equivalent exchange, half of your heart to me, half of my heart to you.

You're the Link to my Zelda, the Mario to my Peach.

You're my superhero, the H2 to my O.

My heart is like Tetris and you're the right piece.

Beam me up Scotty, straight up with ease.

Please let me drive my van into your heart.

What's your answer? Yes, Definitly, Absolutely?

You're my Pikachu, becase I choose you.

All I wonder, will you choose me too?


Så det var mitt lilla tal till Johan. Tyvärr har jag inte Johans på papper, då han hade ungefär vad han skulle säga i huvudet. Men det var i vilket fall jättefint. Här är ett par bilder från själva vigseln:

På bilden ovan trär vi våra halsband med ringarna över varandras huvuden!

 

Som sagt, så sa vi förstås JAAAAA!!!! Så då blir det tårta, presenter, bröllopsdans och lyckönskningar! Ni får tyvärr inte se bröllopsdansen för den finns bara på facebook och kan ses av de inblandade! Kanske i framtiden! Ville inte lägga upp alltför många bilder så tog några av de bästa!

           

Det blev inte mycket mer efter tårtan och dansen, folk kunde prata, skriva på ett stort kort vi hade vid ingången (kommer bild på den) och plocka på sig lösgodis vi hade köpt, som stod på vagnen som är bakom mig och Johan på sista miniatyrbilden ovan. Jag och Johan blev även fotade utanför av Karin, hon pysslar med ett album nu så det ska bli spännande att se resultatet!


Efter bröllopet åkte jag och Johan till vårat hotellrum, vi hade bokat ett på Radisson Blu vid stationen, vi hade blivit uppgraderade bara någon dag innan till business room, och det var helt fantastiskt fint! (Bilder från Radisson Blu's hemsida.) 

Vi checkade in och fick en "vas" (någon form av metallkruka de hade) som jag kunde ha min bukett i. De hade ställt fram en chokladbricka, och vi hade med oss dricka som blev kvar från mottagningen, och så duschade vi och så tog vi det bara lugnt, och myste helt enkelt. Dagen efter hade vi väldigt svårt att gå upp ur sängen, den var såååå himla bekväm. Men vi tog oss ned till frukosten, som var helt utomordentlig! Sedan vilade vi liiite till i sängen på rummet innan pappa hämtade oss för att åka till lokalen för att städa. Radisson Blu var definitivt värt pengarna, maten och rummet var toppen, och personalen var förträfflig och jättetrevlig! Rekommenderas!

 

Sedan åkte vi alltså och städade undan allt och lämnade tillbaka nyckeln till uthyraren, och under dagarna efteråt försökte vi ringa runt till alla som gett oss någon form av bröllopspresent för att tacka, och så väntar vi som sagt på albumet från Karin! 

 

Bröllopet var helt fantastiskt fint och lyckat, precis i smak för både mig och Johan, och tack återigen till alla som bidrog på något sätt till att göra denna upplevelse så fantastisk. Härnäst kommer bilderna från bröllopsresan, ska bara redigera och sortera dem först! Tack för att ni läste!

 

Moi moi!

 
 
Ingen bild

Axel

29 september 2015 13:04

Hej! Så roligt att få läsa om brölloppet och vart ni tog vägen efter! Tack för att jag fick komma. Hoppas bilderna inte blev alltför suddiga... ;-)

Rianna

2 oktober 2015 21:54

Bilderna är bra, det fanns ju många att välja på med! :3 Tack så mycket för att du ville komma, att du tog bilder och tack igen för bröllopspresenten och alla lyckönskningar!

 
Ingen bild

anna

6 oktober 2015 22:58

så fint och kul att du delade med dig! :)

Rianna

12 oktober 2015 18:57

Va glad jag blir

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards