A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Uppdatering: Livet

Av Rianna - 15 april 2015 04:15

Tänkte väl skriva en liten uppdatering om allt och inget, helt enkelt!

 

Bröllopet: Menyn är i princip klar, pynt ska inhandlas den 24:e april, funderar på att vänta med att köpa placeringskort/favorbaskets tills typ maj, med tanke på att inte alla svarat på O.S.A ännu. Musik planeras, ska ha ett USB med bakgrundsmusik och ett USB med blandad musik för dans. Bukett ska planeras, hittade en blombutik inne i stan som hetter BlomMagi och den verkar vara bra så ska dit i slutet av april och snacka ihop mig med hon som ska fixa buketten. Klänningen ska sys upp och sys in lite tror jag, ska testa klänningen igen med bröllops-bh:n först och snöra åt den så mycket det går först, för att se vad som behövs göras. Ska planera bröllopsresan så mycket det går utan att boka/betala något, vill försöka få Johan att vilja åka till London. Vi får se hur detta utvecklas!


Nykterism/UNF: Det var DÅM helgen som var, alltså distriktsårsmöte för UNF, och mycket bestämdes och diskuterades. Jag blev återigen invald i styrelsen som ledamot, och jag blev även ombud till Kongressen i juni. Spännande! Första gången jag åker till Kongressen sedan jag gick med i nykterhetsrörelsen, vilket var när jag var med i Junis, den yngsta av IOGT:s alla systerföreningar. (Heter det så?) Det ska bli jättekul att få vara med och göra skillnad! Fått höra lite skräckhistorier om timmar och åter timmar utan frisk luft, stillasittandes och diskuterandes fram och tillbaka. Men det ska nog gå bra! Ska på första styrelsemöte med nya styrelsen på söndag, det blir våffel/pannkaksmiddag rundat med lite bestämmelser. Chill!


Jobb: Jobbar just nu. Ska få mycket jobb nu i juli/början av augusti. Trevligt! Pengar till reskassan! Kommer bli enformigt men vafan ska man göra. Money makes the world go round... Haha!


Foto: Inte mycket på den fronten just nu, har fotat blommor lite smått, photoshoots kommer längre fram då jag och min mest frekventa modell (Linnea/Peppar) inte har mycket tid och ork över för tillfället. Så är det ibland, man hamnar i de där svackorna helt enkelt! Men planerar mycket så när vi väl genomför shootsen kan de nog bli riktigt jädra bra!


Lajv: Det blir Eleria i maj. Panikpepp helgen innan. Naaajs! Får sova i tält med lite annat folk, skönt. Då slipper jag släpa på tält, och jag behöver inte bli lika drastiskt sjuk som förra gången, om jag ens blir sjuk överhuvudtaget. *peppar peppar* 


Allmänt: Ja, vad ska man säga. Mitt liv består mest av jobb, planering och pengar just nu. Ser dock fram emot min 20:e födelsedag till exempel. Den 2:a maj blir det Tzatziki med päronen och Johan, sedan fika med ett par släktingar. Den 3:e kanske det blir att fira med polare, om folk kan! Den 4:e är det min actual födelsedag och då firar jag med Johan. Möjligen blir det middag och bio, annars middag och __________ (vad vi än kan komma på vill säga.) Och pepp på lajv, som sagt. Kan just nu inte sova, sitter på jobbet tidigt på morgonen och har inte sovit ett dugg. Tur att jag har hela dagen på mig att sova hos päronen innan jag och Johan ska på teater. "Det där man inte pratar om - Hela havet stormar" på Uppsala Stadsteater, ska bli kul att se! Känner två som är med i teatern så ska bli kul att se dem uppträda.


Har nog inte mycket mer att säga, för övrigt är nog detta blogginlägg estetiskt/visuellt tråkig, men jag har inte mycket bilder att komma med för tillfället. Ursäktar för det!

 

Moi moi!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards