A nerdy sweet life

Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Rianna - 30 mars 2015 20:41

Tro inte att jag glömt buketten! ... Fast det hade jag faktiskt gjort men nu kom jag på det! Så här kommer lite inspirations-bilder på ungefär hur jag vill att min bukett ska se ut! (Obs! Äger ingen av bilderna nedan!)

 

Som ni ser är huvudfärgerna vitt, grönt och lila!

Denna (pekar ovan) är min absoluta favorit ibland dessa. Lite mer lila och den är typ... perfekt!

Så jag hoppas att jag kan få en någorlunda billig bukett som liknar denna så mycket som möjligt, men med en aning mer lila!~

 

Moi moi!

Av Rianna - 30 mars 2015 19:15

Har lite mer uppdateringar om bröllopet! Till att börja med...

 

Så har vi skickat in hindersprövningen, jag var och lämnade in dem personligen på Skatteverket och en tjej i receptionen tog hand om dem direkt och gick för att lämna dem. Och så har vi ett datum för festen, och förhoppningsvis ceremonin också! DEN 13:E JUNI ÄR DET DAGS!!! Vi vet inte ännu om ceremonin kommer äga rum då men det tar vi upp igen senare. Ska ringa min kommun imorgon och fråga om man kan få boka en vigselförättare med en gång innan intygen kommit! Men i alla fall, vi går vidare...


Har snart fått ihop allt jag behöver till min uppsättning kläder för bröllopsdagen! Johan är typ klar och behöver bara skor och käpp, jag har ju behövt lite extra grejer because boobs and stuff... Haha! Så nu har jag nästan allt och väntar på ett par örhängen från http://anissmycken.se/ som trots sin säljpaus var villig att hjälpa mig med att göra matchande örhängen till mitt halsband som jag skrev om i ett tidigare inlägg:


Dettaaaa!

Så hon ska pyssla med dem och arrangera dem tills hon blir nöjd så får vi se om ett tag hur de blir! 


Till alla smådetaljer till klädseln då så skaffade jag idag, från Karlsson, en plastlåda med lock, som vi kan förvara under vår soffa! 

Innehållet i lådan är:

Trosor i beige med hög midja som sitter bekvämt under klänning

Strapless bra i beige för min strapless klänning

Underkläder för bröllopsnatten

Inbjudningskorten

En Victorias Secret-låda som innehåller:

Mina bröllopsskor i ballerinamodell

Ringarna i ringboxen

Mitt ovan nämnda halsband

Beiga strumpor anpassade för ballerinaskor

Min tiara jag fick av Johan i 6-årspresent (se bild nedan)


Den kommer jag ha antingen under eller efter ceremonin!

 

Det enda som behövs göras nu, förutom örhängena, är att sy in och upp klänningen. Vilket jag kommer göra under maj månad! Vet ett ställe som jag ska gå till som jag blev tipsad om av mina föräldrar, så håll koll på när jag skriver mer om det när det blir aktuellt!


Som avslutning hade jag tänkt posta ett litet inspirations-kollage på pynt som jag bland annat fått tips om från Peppar och andra peeps! Har även sökt genom internet själv för lite småpryttlar! (Obs! Äger ingen av bilderna i kollaget!)

 

 

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards