A nerdy sweet life

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av Rianna - 16 mars 2015 15:13

Har testat en majoritet av de nya glassarna som kommit till GB's frysdisk tillsammans med Johan, och tänkte lägga upp recensionerna här, och hur många poäng varje glass får. Man kan ge upp till fem poäng! (OBS! Fann alla bilder på www.gb.se!)

 

 

Magnum Black Espresso

Johan: Bra kaffesmak. Diggar den mörka chokladen, skönt med ordentlig, kvalitétschoklad. Den får fyra av mig!

Rianna: Krämig glass, uppiggande kaffesmak. Chokladen är knaprig och bryter av bra mot glassen. Inte för mäktig, utan precis lagom! Fem från mig!


Snittbetyg:




 

Cornetto Peanut Butter Love

Johan: Bra jordnötssmak. Smakar som en knaprigare Rieces Peanutbutter cup. Dock lite för söt för min smak. Den får tre och en halv från mig.

Rianna: God knaprig topping. Krämig glass med bra jordnötssmak. Med toppingen, chokladen och det salta blir det som en peanutbutter cup i form av en glass. Riktigt god, dock lite meh på slutet. Tre och en halv från mig med.


Snittbetyg:

   

 


Magnum Yoghurt Fresh

Johan: Utan chokladen hade glassen blivit för syrlig för min smak. Definitivt fräsch! Får tre av mig.

Rianna: Fräsch, dock mesig och ganska tråkig. Smakar väldigt likt vanlig Magnum fast syrligare och lite sämre. Får 2 av mig.

 

Snittbetyg:

  

 


Daimstrut Chocolate

Johan: Glatt överraskad. Trodde den skulle smaka som en helt vanlig daimstrut. Den är sin egna glass, så att säga. Påminner mig om chokladmousse. Den får tre och en halv av mig.

Rianna:Riktigt god glass. Smakar inte som typisk daimglass. Stillar dina chokladcravings. Dock lite mäktig, men skulle inte tackat nej till fler daimkulor i glassen. Det är ju dem som gör det till en daimstrut. Den får tre och en halv av mig.

 

Snittbetyg:

   


Marabou Schweizernöt

Johan: Helt ok. Smakar som Magnum Almond fast nötigare. Får tre av mig.

Rianna:Bra storlek om man bara är lite sugen. Generöst chokladlager med mycket nötter. Knaprigt och gott. Vaniljglassen är helt ok. Får tre av mig.


Snittbetyg:

 


Pink Raspberry

Johan: Smakar knappt något. Bara eftersmak. Chokladsmaken raderar nästan hallonglassens smak helt. Inte mycket smak på glassen överhuvudtaget. Får två av mig.

Rianna: Smakar konstigt vid första tuggan. Chokladen övermannar hallonglassen helt. Smakar som sagt inte mycket. Får två av mig.


Snittbetyg:

 

 

Och där har vi en vinnare. Det blev Magnum Black Espresso! Inte så konstigt då den verkligen var jättegod!

Har någon av er läsare smakat årets glassnyheter? I sådana fall vilken/vilka? Vilken tyckte du var godast? 

 

Moi moi!

Allmänt · Listor · Mat · Tips

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards