A nerdy sweet life

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Rianna - 3 februari 2015 00:07

Tänkte skriva lite om vad som är lite typiskt för ett traditionellt bröllop och vad som jag och Johan kommer göra annorlunda!

 

Klädseln: Jag kommer inte ha vit klänning, då jag inte anser att jag passar i vitt. Dock kommer inte några gäster få ha helvit klänning eller helvitt i allmänhet, är helt med på att helvitt är till för brudparet. Vi kommer antagligen ha ett lätt fantasy/nörd-tema på hela festen, men man kan komma i vilka kläder man än känner för och som passar ens egen stil, inget krav på att följa temat eller att klä sig i dyra eller nya plagg. Finkläder uppskattas alltså men är inte obligatoriskt!


Vigseln: Ingen kyrka här inte. I sekulariserade Sverige blir det i och för sig mer och mer modernt med borgerlig vigsel, men det förekommer ju fortfarande och kyrkan är ett big no no för mig och Johan. Vigselförättare från Stadshuset ska viga oss, antingen på stadshuset eller i festlokalen. Ringar eller berlocker på halsband kommer att utbytas, gärna med nördiga citat på.


Festen: Den kommer vara ganska lugn, det kommer finnas mat och ett dansgolv. Tal kommer säkert förekomma, jag räknar dock inte med särskilt många. Men vem vet? Har bett om lite musiknummer från Leo och Linnea, så hoppas det ska finnas några bra ljud-grejer på plats. Annars får man väl improvisera, antar jag?


Maten: Jadu... Vad är traditionellt med maten egentligen? Vi kommer sätta ihop en buffé som mättar och passar årstiden och våra smakpaletter, vi kommer även anpassa den för alla våra allergiker, vegetarianer, veganer osv. Någon alkohol kommer det inte att förekomma, varken jag eller Johan vill ha alkohol på tillställningen. Möjligheten till att mixa sin egen, alkoholfria drink skulle vara rolig om den fanns, vi spinner vidare på denna idé i ett senare inlägg om mat och dryck!


Presenterna: Man kan ge oss vad man än känner för som man tycker passar oss, eller inte ge något alls om man inte har råd eller helt enkelt inte känner för det. Det enda vi önskar oss är bidrag till våran bröllopsresa, då vi inte direkt behöver några prylar. Men som sagt, det är fritt att göra som man vill, är inte ett fan av en presentlista då det förstör hela grejen med överraskningen som jag tycker hör presenter till.


Bröllopsresan: Vi kommer antagligen att åka till ett nordiskt land, det verkar luta mest till Norge, men Danmark är också en trolig kandidat. Lucky och hennes familj hade visst en stuga i Norge, om jag inte minns fel i närheten av Röros eller liknande, som vi kanske kunde få låna om det gick för sig, så det låter ju som en bra plan till att börja med. Jag har aldrig varit i varken Norge eller Danmark tidigare så det ska bli kul! Vad vi ska göra väl på resan vet vi inte riktigt, men det lär vi väl komma på i sinom tid! Hur lång resan blir får vi väl se, men det lär inte bli en hel månad, utan kanske en till två veckor, om ens det. Vi får klura lite på det när det närmar sig bröllopet, men vi lär åka under augusti månad, då vi lär ha en hel del jobb och så att vi kan spara in ännu lite mer pengar till resan!


Något mer ni vill att jag ska skriva om? Ställ en fråga eller ge ett förslag i kommentarerna!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards