A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Pepparkaksprodukter

Av Rianna - 16 oktober 2014 18:29

Tänkte ge lite recensioner på pepparkaksprodukter jag provat sedan jul förra året. Kände att det var en kul grej att göra, så nu kör vi!

 

 

Juleskum Pepparkaka

Betyg: Ett av fem

Smak: Smakar först som latte, sedan en hint av pepparkakskrydda, sedan går det över till att smaka tvål. Ingen hit.


Pepparkaksrulle

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar som att äta pepparkaksdeg med lite frosting. Inte illa, men mättande.


Arlas Pepparkaksfil

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar som väldigt frisk fil med en hint av pepparkakskryddor. Ganska subtil smak så den säger inte mycket. Dock god och smakar gott att ha lite lingonsylt i. Eller varför inte krossa lite pepparkakor i för mer smak och tuggmotstånd!


Pepparkakskola

Betyg: Fyra av fem

Smak: Smakar verkligen pepparkaka, med den där smöriga kolasmaken så blir det toppen i kombination.


SIAs Pepparkaksglass

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar lite av pepparkaka, men mest gräddglass, skulle önskat lite mer kompakta bitar, typ som cookie dough fast med pepparkakskryddor då. Annars väldigt god.


Krisprolls Pepparkaka

Betyg: Två av fem

Smak: Ganska obetydlig smak, passar dock bra med brieost på tub till eller med smör och ost. Doppad i varm choklad är det toppen!


Ballerina Pepparkaka

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar starkt av pepparkaka och med mycket choklad emellan, blir nästan lite för mycket. Blir mycket bättre med ett glas mjölk till!


Dumle Pepparkaka

Betyg: Fyra av fem

Smak: Smakar som pepparkakskolan, fast lite mjukare och så med choklad runt. Lite mer subtil pepparkakssmak kan också tyckas. Mycket god och beroendeframkallande.


Gifflar Pepparkaka

Betyg: Tre av fem

Smak: Smakar som vanliga gifflar med hintar av pepparkakskryddor. Som att äta en mjuk pepparkaka med lite mer smör och tuggmotstånd! Helt okej!


   

Sandwich Pepparkaka

Betyg: FEM AV FEM!

Smak: Detta är helt fantastiskt! Mjuka pepparkakor med mycket kryddor som faktiskt känns när man äter dem (inget som stör) och så den mjuka, lena vaniljglassen emellan. Detta är en favoritglass för mig och jag äter typ hur många som helst så fort de släpps i affärerna. BÄST I TEST! för min del.


Har ni ätit något med pepparkakssmak som är lite annorlunda? Tipsa mig gärna i kommentarerna!

 

Moi moi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards