A nerdy sweet life

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Rianna - 17 juni 2014 21:13

Nu har jag inte skrivit på denna tjusiga blogg på typ hur länge som helst. Jag har hunnit fylla 19 år, varit på studentskiva, TAGIT STUDENTEN! och en himla massa annat. Men jag kan ju i alla fall visa upp två av de saker jag precis nämnt, nämligen skivan och studenten. Det var ju STORT!


Studentmiddagen/skivan: Middagen var trevlig när den väl kommit igång, innan dess så var det mycket drama om sittplatser och vi i klassen fick flytta runt minst tre gånger. Men sedan gick det bra och vi snackade mycket och maten var... tja, helt okej i alla fall. Fredrik försökta vifta med handen för att få lukta på maten men det tolkade servitrisen som att han försökte skynda på henne och sade till honom "Försök göra detta själv om du kan". Fredrik verkar ha en fallenhet för att bli misstolkad, haha, stackare! XD Skivan var otroligt rolig, fram tills att dansgolvet öppnades upp helt. I alla fall för min del. Jag har svårt för riktigt hög musik, dunka dunka, untz untz, och en himla massa människor och alkohol på samma ställe. Men det var bra, jag fick bara en massa huvudvärk senare mot kvällen. Alla i klassen var hur mysiga som helst, kramades, skrattade tillsammans och vissa hann se mig när jag skulle gå och sade hej då. Nedan kommer bilder från skivan, varav de tre första är mina (tog precis innan insläpp till middagen) och resten är från Jossäs kamera. Hon kommer stå för många bilder i detta inlägg.. hoppas det är okej? Haha! (Hennes blogg är jossanamigo.blogg.se om ni vill kolla in!)


 Mina bilder!


Jossäs bilder! (som jag småfipplat lite med i Photoshop)

 

Studenten: Ja.. vad kan man säga. Det var helt fenomenalt! Minglet, utspringet, flaket, mottagningen, ALLT! Jag var i ett ständigt lyckorus och utmattning på samma gång! Tack alla för allt! Min klass började med champagnefrukost men det hann jag inte med på grund av att jag jobbade fram till sju och sedan skulle jag fixa mig liksom. Vid nio möter jag dem vid Östgöta nation, vi skriver i varandras hattar, pratar och skrattar, fotar varandra, fotas av Expressbild, vi kramar lärare, jag ger ett brev till Björn som han blir tårögd av (började nästan gråta själv när jag såg honom i ögonen), vi får ett tal och en låt uppläst och sjunget av Alexander (svenskalärare) och vi käkar sedan paj med alla andra treor. Lärare uppträder, stipendium delas ut (GRATTIS AMANDA!!) och tal hålles av många (Snyggt Jossä!) och sedan får vi våra betyg och så ska det springas ut. Tyvärr finns det ingen bild att hittas där jag ser mig själv springa ut. Än i alla fall. Vi åkte sedan flak (vilket var, ursäkta språket, svinkul!) jag fick Loka sprutat i ansiktet på mig av en förbipasserande student på ett annat flak, vi high fivade andra studenter, vi flög omkring när vår chaffis bromsade, vi skrek "FY FAN VA VI E BRA!" typ hela tiden, Sebbes byxor sprack och vi vinkade glatt till alla som vi åkte förbi. Efter cirka 2 ½ timme så började nog de flesta bli lite trötta och ville gå av (jag behövde åka till min mottagning!!) så vi gick av och jag stack då till min mottagning. Många släktingar, föräldrars vänner, Johan och hans mor och bror + Max kom, mycket mys, mat, presenter och allmänna utmattningskänslor var temat på detta, jag var helt borta mot slutet av kvällen. Det var så kul att ta studenten, och jag är så tacksam över att ha gått i en så fantastisk skola med en så fantastisk klass och nu ta studenten med bra betyg, ett jobb och många framtidsplaner framför mig. Nedan kommer bilder på min genuina glädje och mer därtill! 


Bilder tagna av Pia och min far! 

 

Återigen Jossäs bilder, alla dessa är från hennes kamera/ror! Fint litet spam av mig och Sebbe mot slutet, men vi är ju så jädra fab så det gör fasiken mig inget!

 

Studenten är en fantastisk upplevelse som jag inte kommer återuppleva igen. Sorgligt men sant. Dock är det samtidigt bra, för då uppskattar man det mer. Jag är så jädra glad helt enkelt!


 

Och här är alla presenter jag fick, förutom en flaska alkoholfri jordgubbsbubbel från Möllers, min Canon Eos 600d med tillhörande macroobjektiv, väska, kontroll och lins, och pengarna jag fick från mina fina släktingar från Finland, May-Britt och Ingemar, Tanja och Lasse, familjen i Böja, presentkorten från Ana mfl och några gamla grannar! Och en himla massa kort förstås, som jag sparat i ett kuvert som jag kan kolla igenom när jag vill!

 

Jag älskar livet!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards