A nerdy sweet life

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Rianna - 22 augusti 2013 13:57

Jag har givit mig själv ett löfte, vilket innebär att jag ska vara helt godisfri ända fram till studenten. Inga snacks, godis, choklad, kakor, bullar, glass etc. Från den 19:e augusti 2013 till den 5:e juni år 2014, det blir exakt 41 veckor och 4 dagar.

 

 

FÖRBJUDET!

 

Har redan börjat kolla efter nyttiga alternativ som jag kan äta istället, och har redan testat ett recept:

Banan-och havregrynskakor med lite kanel och honung. 

 

Grundrecept:
Två mindre, mogna bananer
1,5 dl havregryn

Själv tog jag två lite större bananer och närmare 3-3,5 dl havregryn, plus cirka en tesked kanel och ringlade i lite flytande honung. Blandade ihop allt och formade smeten till "bollar", blev 18 stycken.

Ugnen ska stå på 200 grader och kakorna ska stå i ugnen i 15 minuter.



Visst låter det gott? De var väldigt goda, och de går att variera rätt så bra, nästa gång ska jag prova att ha i vaniljextrakt och lite torkad frukt, nötter eller mandelflarn! Tänkte ta och testa lite andra recept jag hittat och slänga upp här också, så om ni vill ha tips på bra efterrätter/kakor och sådant, så är det bara att hålla utkik! Har redan hittat ett recept på chokladkaka och chokladmousse som jag gärna vill prova!


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards