A nerdy sweet life

Alla inlägg under september 2012

Av Rianna - 1 september 2012 19:25

Sitter hemma hos Johan och känner mig lite sjukis...

 

Har haft lite ont i halsen hela dagen och är en aning snuvig. Hellre det dock än hur det var imorse, då var jag så ren i näsan att all lukt blev tusen gånger starkare (okej, lite överdrivet, men det kändes som det) så jag mådde illa av minsta lilla. Ni vet, när det känns som om näsan känner av så mycket mer, det bränner liksom så fort man andas. Obehagligt.

Men nu är det helt okej, har hållt mig över en kastrull kokande vatten med en handduk över ansiktet så det är lite bättre nu. Det är normalt i näsan så att säga.


Men nog om det. Imorgon ska jag på Linneas lillebror Lokes födelsedags-kalas. Johan och jag köpte en present igår, en liten blind bag-påse med en legogubbe i, så man vet inte vilken gubbe man får förrän man öppnar den. Han älskar lego så det blir nog bra! Ska även fota lite under kalaset och ska även fota hästen som Ebba kommer ha med, hon ville visst köpa de bilderna av mig så det blir då det första betalda fotojobbet för mig EVER! How awesome isn't that? Blir så glad! Betyder att det faktiskt finns folk som är beredda att betala för bilder jag tar! *squeeee* Så ja, blev ganska glad när hon sa att hon skulle ta med hästen och om jag ville fota så köper hon gärna bilderna! Dock vet jag inte riktigt vad man ska ta för bilderna, jag har ju som sagt aldrig aldrig tagit betalt för bilder, tycker det är så kul att bara fota överhuvudtaget, att folk vill ha min hjälp med en photoshoot eller bilder som de kan ha till portfolios. Jag säger såhär, om någon vill betala för bilderna, så får de betala vad de tycker bilderna är värda och vad de har råd med att betala! Det tycker jag är helt okej, för jag är ingen etablerad fotograf och att få en liten inkomst på min största hobby är ju fantastiskt ändå!  


Nu ska jag trixa lite i photoshop och se på lite roliga videos på youtube!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards