A nerdy sweet life

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Rianna - 24 september 2012 19:26

Jag, Karin, Linnea och Joanna såg ju på "Cockpit" den 18:e september, två dagar innan Karin drog till LA. Sista kvällen med alla mina bästa tjejkompisar samlade. Det var mysigt, och filmen var rolig. 

Filmen handlar om Valle som blir av med sitt jobb som pilot, han får inget nytt jobb men får reda på att ett företag söker en kvinnlig pilot, vilket får honom att genomföra drastiska åtgärder. En väldigt rolig, varm film med många små överraskningar. Jag tyckte den var underbar och skitkul, rekommenderar den mycket!

 

Saknar Karin, saknar liksom gänget samlat! Hoppas Karin har kul i LA! Hennes värdfamilj verkar rolig, i alla fall!



Moi moi!

Av Rianna - 24 september 2012 19:16

Ni vet sådan där nötcréme som finns i små påsar för typ 3 kronor styck. Jag hittade precis en stor burk på 175 gram, har inte sett det förut! Har ni? Nom nom, köpte förstås! Men ska inte käka det nu! Ska ha på kex eller något i helgen.

 

  Sluuuurp!

 

Moi moi!

Av Rianna - 24 september 2012 15:01

Har alltså gjort en kassettbands-design som jag blev väldigt nöjd med. Hösten kommer ju med stormsteg så passade på att göra en höstig design på den!

Jag är ganska kär i Illustrator för tillfället. Love it!! Man kan göra så snygga saker i den! (By the way, mallen till kassetten är inte min, jag har bara fyllt i själva designen + att fonten är från dafont.com) 

 

Sjukt nöjd!

 

Moi moi!

Av Rianna - 24 september 2012 14:14

Helgen har varit awesome!   

 

Vi kan väl i alla fall börja med att i torsdags så såg jag och klassen på Bram Stokers "Dracula" på Stadsteatern!

  [Klicka för större bilder]

 

Den var helt okej faktiskt, den är ganska "Dracula light" i jämfört med boken, i alla fall som jag uppfattat det. Men den var bra, störde mig bara på att ingen spelade Dracula, utan honom gestaltade de genom att alla skådespelarna sade Draculas repliker precis samtidigt. Ett nytt sätt att göra det på antar jag, men jag hade velat ha en skådespelare till det.


På fredagen åkte jag hem till Johan och på lördagen åkte jag hem för att ta emot Linnea och Joanna, vi dumpade deras grejer i lokalen nere i källaren och sedan drog vi och åt kinamat, sedan såg vi på teatern "I huvudet på Susan G", vi ska även se "Dracula" på onsdag, jag vill gärna se den igen för att kunna uppfatta fler detaljer! Efter teatern drog vi hem till lokalen, drack läsk, åt chips, dansade till knasig musik och fotade konstiga foton. Dagen efter, på söndagen, var vi på fiskspa, det var en helt ny känsla. Rekommenderas, dina fötter blir hyperlena efteråt! Tonix fick även min Operetta-docka i födelsedags-present, har ändå inget att göra med henne. Så Tonix fick den istället. Bilder kommer nedan!


Teaterkvällen (bilder från lokalen, tog inga bilder på stan):

   

    

  [Klicka för större bilder]

 

Dagen efter:

 

     

      [Klicka för större bilder]

 

Vi hade i alla fall askul! På söndagen när jag kom hem mötte Johan mig ute vid trappen, vi lekte mest med brorsans hund Max, kollade på tv, spelade MTG och åt kex. Idag så väckte han mig vid åtta och släpade upp mig för frukost och mer MTG. Sedan skola, sitter just nu och fixar med en kassettbands-design. Ska visa den snart! 


Helgen var i alla fall awesome!

 

Moi moi!


Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards