A nerdy sweet life

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Rianna - 18 maj 2012 10:19

Sitter och käkar frukost medan jag lyssnar på en intervju med Isabella Löwengrip och läser Egoboosts Size Me-nummer. Blir otroligt peppad men måste ändå få argumentera emot lite vad Bella säger mot slutet i intervjun.


Isabella%20utan%20kl%C3%A4der%20p%C3%A5%20omslaget%20av%20sin%20egen%20tidning

Mot slutet av intervjun säger hon ju "De retuscherade omslagen på modell-tidningarna är inte verklighet." Det håller jag ju förstås med om, att om man retuscherar en bild är den ju inte verklig. MEN, det finns folk som är så smala som de retuscherade omslags-flickorna, och vissa mår ju bra av att vara så smala. Som Kissie till exempel, hon är supersmal men hon mår bra. Det hade varit bättre om Isabella sagt att de smala idealen inte är den enda verkligheten, att det ska vara mer varierat, det är det budskapet hon ju faktiskt vill nå fram med. Att folk ser så olika ut och att man inte kan sträva efter ett enda ideal. Att alla är olika och att det finns lite av varje. Så som jag uppfattat det i alla fall.


För övrigt tycker jag att det är bra med denna kampanj, jag stödjer Isabella till 110% och jag har ju som sagt köpt Size Me-numret för att stödja lite extra! Det var jävligt skönt att vakna upp vid nio, fixa iordning en kopp te och en smörgås för att sedan mysa med en liten "egoboost" så att säga. 


Det var min morgon, det!


Nu hoppas jag på att Johan vill komma in till stan och gymma med mig... Det känns dock inte som att han kommer komma. Känns ju peppande, eller hur? Nej, inte direkt. Känner inte för att gymma om han inte är med. Men han har ju så mycket annat att göra... Får skylla på hans skitskola som inte kan ge honom rätt information!


Nu ska jag ringa Johan, skriva upp blind bag nummer (påsar med hemliga ponys i) och sedan spela lite spel! 


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards