A nerdy sweet life

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Rianna - 4 maj 2012 09:14

Dagen började väldigt bra idag.


Jag fick i mig en ordentlig frukost, jag öppnade en present som jag fått av en vän som legat i garderoben ett tag, hon gav mig den inslagen och sa att jag fick vänta med att öppna den. Det var alltså en Twilight Sparkle med en luftballong och bebisdraken Spike. 

 [Klicka för större bild] 


Jag kom till skolan först av alla i klassen och när foto-lektionen väl började så började en massa "Grattis" hagla över mig. Fick även en grattiskram av Fredrik, så mysigt! ^^ Fått en massa gratulationer på facebook, jag är glad! I eftermiddag kommer moster Anna, Anna Hyvönen och Johan över för att fira mig. Morfar skulle kommit idag också men han kommer imorrn istället, lite jobbigt när jag skulle över till Johan så tidigt som möjligt. Men aja, han vill fira mig så what to do? 


Har idag på mig min födelsedags-hatt, hatten jag visade i detta inlägget. Den är så fin! Fick den av Johan!


Nästa vecka ska jag ha maskeradfest som födelsedagsfest, ska bli kul. Jag har redan planerat vad jag ska ha på mig, vad jag kommer bjuda på för mat (till och med Karins mat, hon får äta samma potatissallad som oss och sedan stekt grillhalloumi för det innehåller i alla fall inte ägg.) Hon har blivit laktovegetarian så inga ägg får förekomma i hennes mat. Jag vet även vad det ska vara för snacks och typ vad jag ska ha för musik. En låt är OBLIGATORISK att spela på en maskeradfest enligt mig och Tonix.


Underbar låt!


Det roliga är att idag är det Star Wars Day. Ni vet uttrycket "May the force be with you"? De säger denna dag "May the fourth be with you." Jag stör mig lite på att det är en officiell Star Wars dag på min födelsedag när jag inte ens gillar Star Wars. Johan kommer nog bli glad dock... Haha! Till födelsedagsmiddag ville jag ha köttbullar och stuvade makaroner men vi hade inga köttbullar och mamma vill inte ge mig köpta på min födelsedag så det blir blodpudding istället. Mumsigt! Som fika blir det apelsintårta och jag får dela på en Coca Cola-burk med Johan. Kommer bli en fortsatt trevlig dag tror jag!


Nu ska jag ladda ned musik till festen!


Moi moi!

Av Rianna - 4 maj 2012 08:40

Idag fyller jag år. Jag blir 17 år. Läskigt värre! 


Här är mina presenter just nu + att jag fick 500 kronor av farmor och Hasse för några dagar sedan.

 

My Little Pony: Twilight Sparkle med ballong och en Spike


 


En hatt jag fick av Johan. Tack älskling!


Skriver mer senare!


Ett grattis kanske?



Moi moi! 

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards