A nerdy sweet life

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Rianna - 2 maj 2012 15:12

Vi kör en liten hiss & diss då!


 

Jag hissar: 


* Piggelin! Den godaste och mest svalkande isglassen som går att köpa! En favorit när man som liten var förkyld eller magsjuk (fortfarande en favorit när jag är förkyld eller magsjuk.) Man kan göra mycket med en Piggelin också! Drinkar, frostings och även slushes. 7-eleven har ju börjat sälja Piggelin-slush, låter sjukt gott!

   

* Tophats! Hur snyggt är det inte med en tophat? Det är den enda hatten jag passar i dessutom!



* Min pojkvän. Skulle fan inte klara mig utan honom. JAG ÄLSKAR MIN JOHAN!  


 

Jag dissar:

* Dubbelmoral, blivit utsatt för det ganska mycket på senaste tiden. 



* Aftonbladet. Helt enkelt. De är helt enkelt knasiga i huvudet!



* Att det inte är sommarlov ännu. Vill ha det nu!


Nu ska jag dra ned till stan och träffa Johan!


Moi moi!

Av Rianna - 2 maj 2012 11:30

Tyckte det här blev lite roligt!


Vi tog en bildserie och då tyckte Niclas att det var en bra idé att som Lennart spela rädd och springa iväg. Blev en lite rolig bildserie, haha! (Ja, Semla tuggar på en kotte.)


Moi moi!

Av Rianna - 2 maj 2012 10:52

Jag läser inte Blondinbellas blogg särskilt ofta men jag måste säga att hon verkar vara en jävligt cool brud. Och hennes nya nummer av Egoboost verkar ju vara toppen! Man kanske ska ta och köpa ett exemplar när man väl är nere på stan sedan?


(Bilderna är från Blondinbellas blogg) 


[Klicka på bilderna för att kunna läsa ledarkrönikan med mera]




Detta nummer av Egoboost handlar alltså om att man ska vara sitt eget ideal, att man ska vara stolt över den size man har osv. Genialt! Riktigt bra gjort! Och att de vägrar retuschera omslagsbilden med en näck Isabella på är fan det bästa. Hatar när folk retuscherar om andra för att de ska "se bättre ut". Alla är redan vackra och behöver inte redigeras. Då blir det bara falskt och elakt. Go Blondinbella! 


Var dig själv, alla andra är redan upptagna.


Moi moi!







Av Rianna - 2 maj 2012 09:35

Här kommer lite bilder från helgen. Som var awesome! Har inte haft så kul på länge!


                     

[Klicka på bilderna för att få dem större]  


Jag kommer hem till Tonix på lördagen och går långpromenad med henne, Niclas, Ebba och två hästar vid namn Affe och Barock. Vi kollar var vi ska hålla till under vårt lilla lajv. Sedan gör vi inte mycket meningsfullt under kvällen, vi äter en god middag bestående av kött, ungsrostad potatis och morötter, olika goda såser och en sallad. Sedan ser vi på Jonas Gardell på VHS och är allmänt flum. På söndagen vaknar vi för att sedan fixa iordning våra lajv-karaktärer, jag blir målad och både jag och Tonix limmar fast våra spetsiga lajv-öron med nagellim. Sedan fottar vi lite. Framåt eftermiddagen kommer resten av gänget och vi börjar lajva. Runt sju på kvällen äter vi middag och sedan avslutar vi lajvet genom att ha ihjäl Joannas och Niclas karaktärer.


När vi väl packat ihop och gått hem så sätter vi oss runt köksbordet och pratar lite skit. Vi käkar popcorn, salta pinnar och dricker saft. Tonix, Niclas, Joanna och Semla går och lägger sig medan jag och Melissa sitter kvar och pratar om vad för saker vi stör oss på med dagens samhälle. Sedan däckar vi och dagen efter på måndagen så är det dags att mocka hästhagen. Vi får lite fika bestående av Coca Cola och Ballerina-kakor, sedan mockar vi tills vi blir klara och då blir det lunch. Korv och revbensspjäll. Mumsigt! Under tiden vi äter så lyssnar vi på musik från Joannas mobil och vi sjunger med så att det skrålar i hela Fjuckby. Underbar helg!


Ebba skjutsade mig och Joanna till min lägenhet runt fyra och efter att Joanna dragit så städar jag och drar sedan hem till Johan och sover där till tisdagen. 


Idag är det onsdag och jag sitter på Digitalt Skapande-lektionen och är allmänt trött på allt. Ska dock träffa Johan efter skolan, tack och lov. Jag tycker skolan kan gå och ta sig just nu. Det enda jag ser fram emot är att göra min Jesus-inspirerade fotobok. Jag ska ta bilder med en kvinnlig Jesus! Ska bli spännande!


Nu tänker jag fortsätta med mallen för fotoboken!


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards