A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Respekt och yttrandefrihet

Av Rianna - 29 mars 2012 20:25

Jag pratade med ett par personer på skolan idag innan jag drog hem.


Vi diskuterade den bristande respekten i klassen, om parfym, skitsnack och om yttrandefrihet. Jo, för när t.ex en kille i klassen vill säga sin åsikt så får han alltid skit för det. Han har blivit jämförd med Hitler, och folk har skrikit "Håll käften" eller andra löjliga ord när han försökt prata till punkt. Han blir kallad ignorant och oallmänbildad för minsta lilla. Har någon hört talas om yttrandefrihet? Att diskutera? För om man verkligen FÖRSÖKER så kan man fan diskutera med den här killen också. Jag har provat, och det funkar. Man kan ha en vettig diskussion OM man nu har något vettigt argument att komma med, som inte är "HÅLL KÄFTEN!" 


Sedan så har jag fått reda på av en av personerna, som jag snackade med idag, att folk i skolan pratar skit bakom min rygg. Jävligt moget alltså. Om man nu mår så jävla dåligt att man måste snacka skit om andra för att må bättre själv kan man väl lika gärna göra det så att jag hör det. Fega jävla idioter, skulle jag vilja säga. Dessutom, jag har inte gjort någon illa i min klass. Jag har fan inte sagt något som skulle kunna göra att någon blir ledsen. Jag har endast sagt emot när vissa sagt olämpliga saker eller när någon kallade min matte grupp för cp-gruppen. Vad har jag gjort er? Om jag nu har gjort er något, så säg fan till. Att snacka skit om mig t.ex för att JAG inte vill gå på nån jävla studentskiva är ju fan bara löjligt. Eller är det för att jag är jag som ni stör er på mig? Va? Berätta, jag lyssnar! En tjej kommenterade med något jävligt underbart på min facebook idag:


Rykten skapas av avundsjuka, sprids av hatare, accepteras av idioter och handlar om oskyldiga. 


Nog för att ingen har börjat sprida rykten om mig på skolan ännu (tror jag i alla fall) men detta citat är jävligt sant.

Sedan, om vi går vidare på bristande respekt. Och parfym. Ni vet det inlägget jag skrev om "Sluta spruta parfym"? Ja, det är livsnödvändigt att spraya parfym i klassrummet för att det luktar svett. För usch, man dör ju av svettlukt. Man får andnöd av svettlukt. Man får utslag av svettlukt. Man kan få en allergisk chock av svettlukt. INTE! Men det kan man fan få av parfym! DET ÄR FÖRBJUDET ATT SPRAYA PARFYM OFFENTLIGT I SKOLAN FÖR DET FINNS FOLK SOM ÄR ALLERGISKA! För i helvete, har ni inte lärt er det ännu?! Nämen, att ni och klassrummet luktar gott är så jävla mycket viktigare än någons välmående, helt klart. Det gör inget om flera åker in på sjukhuset tack vare er jävla parfym, inte alls! Och det vore ju så värt det om någon spydde mitt i klassrummet tack vare er parfym. Då luktar det ju fan ÄNNU godare! MUMS! Eller vänta lite här nu... Jag tror inte det va? 


Nu har jag fan fått nog av alla jävla skit som folk har att komma med. Vi hade ju en så jävla bra sammanhållning i början av läsåret. Men nu är det ju en massa bullshit iställe. Jag tänker fan stå för det här inlägget även om någon blir sur, för jag är så jävla förbannad på folk som inte har en endaste liten uns av respekt i kroppen. Och en sak till, jag måste få förtydliga att jag inte vill vara arg på folk. Jag gillar min klass på sätt och vis. Men folk måste fan lära sig att visa respekt. Och jag riktar det här inlägget mot de som tar åt sig, därför har jag inte skrivit ut några namn, för det hade varit väldigt respektlöst. 


Hoppas att Mohammed kommer prata om det mesta som jag tagit upp här imorrn, då han fått uppgifter om detta, så som yttrandefrihet och parfym. Jag kan ju tyvärr inte delta i diskussionen då jag har annat att göra.


Nu ska jag kolla på Biggest Loser Sverige, måste ju ladda lite!


Moi moi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards