A nerdy sweet life

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Rianna - 26 mars 2012 21:26

Jag skratta fan så att jag grät.


Jag orkar inte!


Moi moi!

Av Rianna - 26 mars 2012 16:55

Har en massa nya photoshoots-idéer på lager. Några har Tonix kommit upp med och några har jag kommit på själv. Här är några exempel:


  1. Ansiktet – Äckligt. Se video för vilken rekvisita det ska vara och i vilken stil bilderna ska vara
  2. Ta foton inspirerade av kända målningar. Modern tappning, min personliga stil
  3. Totally nude-pics
  4. Violence/gore med Niclas och Tonix
  5. Ängel och Demon
(Ni behöver inte förstå vad i helskotta jag har skrivit här.)

Om ni har någon idé så kommentera gärna. Jag vill ha fler idéer att genomföra! 


Om ni vill förstå de ovanstående idéerna lite bättre så kan jag förklara:


1. Jag ska göra en photoshoot som är inspirerad av DENNA video. Jag vill helst ta bilder av olikkönade Jesus med törnekronor på kors.

2. Jag ska göra en lite mer avancerad photoshoot inspirerad av gamla målningar, så som Mona-Lisa m.m

3. Jag ska ta helnakna bilder på folk som är frivilliga. Bra övning inför framtiden.

4. En sak som Tonix föreslog. Att hon och pojkvännen Niclas ska vara alldeles blodiga m.m och så ska man samtidigt ha ett kärlekstema över det hela. 

5. Helt enkelt: En ängel och en demon i en photoshoot som kan se ut lite hur som helst. 


Hoppas det blev någorlunda klarare för er nu. Jag har bilderna i huvudet men kan inte riktigt förklara.


Nu ska jag käka. Ungsbakad falukorv med mos. Mums!


Moi moi! 


Exempel på "Göra om målningar".

 

Original: Flicka med pärlörhänge

  

Min version!

Av Rianna - 26 mars 2012 12:17

Denna vecka handlar fan bara om stress. Jag måste fixa läxor, jag måste fixa blodprov, jag måste fixa friskhetsintyg, jag måste träna, jag måste till dietisten, jag måste träffa den och den och den...


Jag kommer nog vara helt jävla slut i helgen. Ska även göra en liten sak på fredag och några torsdagar + någon till fredag framöver. Men ni får se sedan vad det är om. Jag vet inte hur mycket jag får säga och inte får säga så jag håller helt enkelt tyst. 


Fick hjälp med skolarbete av både Tonix och Johan igår. Fick hjälp med några bilder till min parafras-uppgift av Tonix och fick hjälp med svenskan av Johan. Tack ni två, ni räddade mig!  Och tack till Niclas också! 


Idag var jag till läkaren, måste ta en massa blodprov på onsdag, hoppas att Johan kan komma med mig. Nu är jag dock inte lika rädd för sprutor längre då jag alltid har bedövningsplåster på mig. De ska testa mig för diabetes... 


Nu ska jag ha estetisk kommunikation. Ska presentera min parafras!


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards