A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Dagen igår

Av Rianna - 18 november 2011 10:13

Var sjukt trött och mådde fortfarande lite dåligt efter gårdagens illamående och skit. Mår illa nu också men antagligen av andra anledningar.

 

Idag var jag på första mötet med lilla mattegruppen. Det gick bra, vi fick två uppgifter som vi fick lösa och sedan fick vi skriva reflektioner över uppgifterna & över lektionen. Det var lite långtråkigt då uppgifterna var lätta och man gjorde dem så snabbt. För övrigt, skönt med en ny grupp i matten. Och jag börjar klockan nio på torsdagar, då vi har det som en ny tid. Och så har vi lunch tidigare än våra ordinarie klasser. Så jag kan inte klaga! 

 

Sedan hade vi samhällskunskap, vilket gick åt helvete. Vi hade ett rollspel som var sjukt hemskt, man skulle låtsas att man var på flykt från sitt land då ett hemskt parti tagit över, och då skulle man välja vilka man skulle ta med sig på flykten, jag valde förstås Johan som översta. Sedan så var en del av "berättelsen" att den som stod överst på listan över de du älskar skulle ramla och bli skjuten av militären som jagade oss. Samtidigt spelades äcklig, ångestframkallande musik i bakgrunden. Jobbigt eller vad?! Jag började nästan gråta... 

 

Kommer aldrig delta i ett sådant rollspel igen. 


När skolan väl var slut så drog jag hem och värmde mat innan jag mötte upp Johan och köpte energidryck med honom. En Burn till mig och en RedBull till honom. Sedan drog vi hem till mig där jag åt mat och Johan fick en muffin som jag bakade i förrgår. Sedan cyklade vi till stan där jag mötte upp Danna, vi skulle åka till Bälinge för att Danna går på kören där & det var en liten konsert med afrotema i Bälinge församling denna kväll. De var skitduktiga, men musiken överröstade kören, vilket var synd. Jag har varit sugen länge på att få gå med i en kör och frågade Danna om jag kunde få vara med, och då pratade vi direkt med körledaren som sa att jag kunde komma redan nästa vecka & börja. Så jag är med i en kör nu, Bälinge Ungdomskör!! Jippie!! Jag fick bli en altare, då jag inte kan sjunga sopran, det är lite väl högt för mig. Haha! Men det funkar superbra för mig! 


Här är lite bilder från kvällen!


             


 

Well, I had a blast! Och nu är jag äntligen med i en kör!! Vi ska ha lucia nästa, jag kommer lite mitt i men vafan, det funkar nog!


Moi moi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards