A nerdy sweet life

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Rianna - 18 november 2011 14:40

Lyssna vettja!


STOLT!! 


EDIT: Nej, jag har inte gjort låten i bakgrunden eller rösterna, jag har bara redigerat ihop det till en ljudfil, för att vi skulle göra en sådan grej i skolan. Så jag tar ingen credit för låten i bakgrunden eller rösterna ALLS! Bara för redigeringen. 


Moi moi!

Av Rianna - 18 november 2011 10:30

Sitter på foto-lektionen och har rast just nu, längtar efter att få äta av mina muffins och dricka av min Blue Keld som jag köpte idag. MÅSTE få tipsa om denna underbara dricka!


Det underbara med den här drickan är att den smakar sött och fruktigt men innehåller inte mer än 10 KALORIER per flaska och inget socker. Och då snackar vi om de stora flaskorna, då innehåller det ännu mindre kalorier i de små. Perfekt för läsk-missbrukare som mig som älskar söta drickor men ska hålla in på det. Detta är kolsyrat vatten med nån sorts fruktjuice, helt underbar smak. Mina favoriter är björnbärs-smak och persiko-smak! Sjukt gott!!


Snart helg, underbart det ska bli!!! Idag kommer Johan hem till mig och han ska sova över från fredag till söndag, på söndagen ska vi åka Eckerö-båten och käka julbord. Det är personalfest typ, alla assistenter till min bror ska vara där. Johan är en av dem, och eftersom att jag inte har något att göra hemma så får jag följa med. Yaay! 


Nu har jag redovisning på foto-lektionen, så jag ska dra nu!


Moi moi!

Av Rianna - 18 november 2011 10:13

Var sjukt trött och mådde fortfarande lite dåligt efter gårdagens illamående och skit. Mår illa nu också men antagligen av andra anledningar.

 

Idag var jag på första mötet med lilla mattegruppen. Det gick bra, vi fick två uppgifter som vi fick lösa och sedan fick vi skriva reflektioner över uppgifterna & över lektionen. Det var lite långtråkigt då uppgifterna var lätta och man gjorde dem så snabbt. För övrigt, skönt med en ny grupp i matten. Och jag börjar klockan nio på torsdagar, då vi har det som en ny tid. Och så har vi lunch tidigare än våra ordinarie klasser. Så jag kan inte klaga! 

 

Sedan hade vi samhällskunskap, vilket gick åt helvete. Vi hade ett rollspel som var sjukt hemskt, man skulle låtsas att man var på flykt från sitt land då ett hemskt parti tagit över, och då skulle man välja vilka man skulle ta med sig på flykten, jag valde förstås Johan som översta. Sedan så var en del av "berättelsen" att den som stod överst på listan över de du älskar skulle ramla och bli skjuten av militären som jagade oss. Samtidigt spelades äcklig, ångestframkallande musik i bakgrunden. Jobbigt eller vad?! Jag började nästan gråta... 

 

Kommer aldrig delta i ett sådant rollspel igen. 


När skolan väl var slut så drog jag hem och värmde mat innan jag mötte upp Johan och köpte energidryck med honom. En Burn till mig och en RedBull till honom. Sedan drog vi hem till mig där jag åt mat och Johan fick en muffin som jag bakade i förrgår. Sedan cyklade vi till stan där jag mötte upp Danna, vi skulle åka till Bälinge för att Danna går på kören där & det var en liten konsert med afrotema i Bälinge församling denna kväll. De var skitduktiga, men musiken överröstade kören, vilket var synd. Jag har varit sugen länge på att få gå med i en kör och frågade Danna om jag kunde få vara med, och då pratade vi direkt med körledaren som sa att jag kunde komma redan nästa vecka & börja. Så jag är med i en kör nu, Bälinge Ungdomskör!! Jippie!! Jag fick bli en altare, då jag inte kan sjunga sopran, det är lite väl högt för mig. Haha! Men det funkar superbra för mig! 


Här är lite bilder från kvällen!


             


 

Well, I had a blast! Och nu är jag äntligen med i en kör!! Vi ska ha lucia nästa, jag kommer lite mitt i men vafan, det funkar nog!


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards