A nerdy sweet life

Alla inlägg under september 2011

Av Rianna - 6 september 2011 15:37

Jag är trött och lycklig. Stukade foten idag men smärtan kompenserades med mys och ett varmt hjärta då Johan mötte upp mig och vi drog hem till mig..


För att fira vår 3 års-dag! Kanske inte riktigt med pompa och ståt men gratulationer har vi fått och vi satt & såg på en Asterix-film medan vi åt en kaka jag bakat + mackor vi gjort åt varandra. På vägen hem köpte vi också blåbärssoda, smakade ganska intressant.


Jag skulle aldrig klara mig utan dig, Johan. Jag älskar dig!   

Grattis på 3 års-dagen!  

Nu ska jag lägga in lite bilder på ett usb-minne som jag ska använda till en film jag ska göra åt några personer. 

Moi moi!

Av Rianna - 4 september 2011 17:40

Nu har jag ändrat lite igen!


Jag slängde ihop en header idag och den blev SJUUKT mycket snyggare än den andra jag gjorde! Ska säkert fixa en ny bakgrund också, eftersom jag inte tycker att den passar riktigt. Sedan har jag ny visningsbild med!


Men orkar inte skriva mer just nu, men imorrn ska jag visa er lite alster från Photoshop som jag vill att ni ska se!


Moi moi!

Av Rianna - 3 september 2011 10:47

Som ni ser har jag nu lagt upp en ny visningsbild!


Det ska föreställa mig och Johan, Amanda ritade den åt mig! Visst är det likt?


Här är hennes deviantart!  Kolla in den, hon är awesome! 


Och förresten, här är min nya frissa!


När håret står upp!


 

Och när det ligger ned!


Bara så att ni vet! Tack igen Amanda för den fina bilden du ritade!   


Moi moi!

Av Rianna - 3 september 2011 10:33

Hittade denna underbara video med en underbar låt.


CALL 911 NOW!!!


Moi moi!

Av Rianna - 2 september 2011 10:31

Här kommer en av de oredigerade bilderna som jag inte kommer använda (kommer dock skicka ALLA bilder till medlemmarna i bandet), mest för ett litet tjuvkik på hur det såg ut denna session!

 

  

Från vänster: Plutt på bas/gitarr, Semla på trummor, Slasket på ledande gitarr och Peppar (liggandes i famn) på sång.

 

Ska blir kul att redigera bilderna, och även införa deras fina logga!


  

Detta är loggan dårå! Peppar hade visst gjort den på bilden, riktigt jävla ball måste jag säga! Snyggt jobbat!   

 

Idag har jag ju sovmorgon till 12.30 så jag har hunnit ladda in bilderna på datan så att jag kan redigera dem när jag kommer hem igen, kommer inte bli en särskilt lång skoldag idag då jag haft sovmorgon så länge! Sedan ska jag fortsätta med en commission till Johan, ett tivoli, som jag ska RITA. Egentligen vill jag göra den i Photoshop men ja... Han vill ha den tecknad. Men aja, man får göra sitt bästa!


Bad Example har ännu inga spelningar, men det kommer nog. Har inte hört dem, men de låter nog bra. Ska vara med på nån av deras repnings-sessions så att jag kan ta lite foton där. Det blir nog bra det!

 

Nu ska jag packa ihop mitt mellanmål och sedan fixa lite på datan innan jag drar till skolan!


Moi moi!

Av Rianna - 1 september 2011 07:05

Ville bara uppdatera lite snabbt innan jag cyklar till skolan!


Är frisk nu, och har redan gjort en massa saker i skolan och hemma. Var på Glada Hudik-teaterns föreställning "Elvis" när den gick på UKK. Underbar föreställning, man skrattade så att det inte var klokt!! Och sedan fick man en autograf av Pazi, en av skådespelarna. Sedan tog jag en bild på honom också, men den har jag inte laddat upp ännu.


Sedan har jag blivit officiell fotograf för Peppar mfls. band "Bad Example" och har haft en fotosession med dem. Nu ska jag bara redigera bilderna och lägga in deras logga på nån av dem, för att se hur det blir. Ska såklart redigera dessa bilder i Photoshop nu när jag har det på skoldatorn, blir så mycket bättre då. Som ni ser har jag ju gjort en ny header till bloggen igen, men bättre och lite uppdaterad än den förra! Tycker det blev ganska ballt!


Sedan har Peppar frågat om jag kan ta bilder till ett litet projekt hon vill genomföra (hemligt!) och det ska bli kul att se hur det blir, jag är ganska nervös inför detta då jag inte riktigt tagit sådana bilder förut! Men det går nog bra!


Igår var jag och älskling på fiket Savey och hade trevligt. Jag visade honom mina nya "talanger" inom Photoshop och han blev ganska impressed. Här är några av mina alster!


   

Älskar dem alla, och voodoo dockan är så söt!   


Jag lärde mig massor av sådant här på Digitalt Skapande-lektionen, som nu är en av mina favoritlektioner förutom Fotografisk Bild. Är så stolt!! Och bättre blir man ju mer man håller på!


Och förresten, nästa tisdag har jag och Johan varit ihop i TRE ÅR!!


Fuck yeah! Älskar dig, Johan!!  


Men ska dra till skolan nu, vi hörs senare!


Moi moi!  

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards