A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Mycket på en gång!

Av Rianna - 20 augusti 2011 21:03

Okej, lite uppdatering i lagom detalj med tanke på allt jag måste säga!


Har börjat skolan, går nu på John Bauer-gymnasiet, första ring, i klass SMES11A! Har gått i skolan i tre dagar nu. Började på onsdagen och gick fram till fredagen som vanligt. Maten är asgod, åt till och med fisken som serverades. Ska få en dator på måndag, och ska även prata med SYV på måndag. Kommer antagligen behöva byta från Samhäll, Media och Journalistik då jag inte vill gå Moderna Språk vilket är OBLIGATORISKT på SMJ. Får lägga till Journalistiken andra eller tredje året för att jag ska kunna få bättre chanser till att bli pressfotograf. 


Bilder från de första skoldagarna:

           

______________________________________________________

Har varit med Peppar, Karin och Danna mfl. Var lite olika vid de olika tillfällena!


Träffade först Danna, Peppar, Karin, Emil, Jeanette och Cornelia. Det var på onsdagen denna vecka, samma dag som skolan började! Vi flummade omkring mest och... ja. Random! Träffade Karin allra först, vi gick och käkade på Donken innan vi träffade resten av folket. 


Bilder från dagen:

                                     


Vi träffade på Gustaf!

   

Älskar mina vänner väldigt mycket!   


Träffade dem även på fredagen, minus Jeanette, Danna & Cornelia men med Niclas istället. Men hade ingen kamera då... Vi gick omkring i regn, kolla på Skopunkten och på Inter Sport och sedan gick vi till Genomfarten och fikade, Emil betalade för allt men han var tvungen att gå ut i regnet efter en bankomat först. Han ska få en hel tjuga av mig även om jag "bara" är skyldig honom 17 kronor, för att han var så snäll och bjöd. Oj, 3 kronor i dricks, jag är så givmild... Hahaha!! Sedan drog de andra hem medan jag och Karin gick omkring i regnet. Sedan kom hon på att hon ville se på bio, och kollade om hon hade några pengar kvar. Och jo serru, det hade hon. Mer än 900 kronor för att vara exakt. Så hon fick för sig att bjuda mig också, vilket kändes lite fail eftersom biljetten var dyr. SKA bjuda igen nångång, och därmed BASTA!! Sedan bjöd hon mig på Donken för andra gången denna vecka... Hehehe... Karin, du ska då fan få igen för allt jag nånsin lånat, det kan du ge dig fan på!


_____________________________________________________________

Och idag åkte jag och päronen med Viking Line för en dagskryssning!


På väg till Åland så åt vi brunch, jag blev illamående av allt guppande så jag gick och lade mig mitt på golvet i entrén efteråt. Folk som inte såg mig först blev jätteförskräckta när de tillslut såg mig. Hahaha!! Vägen tillbaka blev dock bättre, och då köpte jag även Bubblizz och lite Smarties! Nom nom!


Bilder från idag!


           

Dessa två delar till ett parsmycke köpte mamma till sig och pappa. Ganska sött tycker jag! Ville dock gärna ha det till mig och Johan.. Men det var så dyrt!  


När vi kom hem så satt jag och översatte lite mer brev som farmor ville ha. Försökte även få min mobil att funka men den var fortfarande fuktskadad sedan igår, då jag pratade med Johan i den på väg hem i spöregnet. Sedan, när jag gick in på mitt rum för att hämta en sak, upptäckte jag att det stod ett paket på mitt dataskrivbord, och såg att det var.. EN NY MOBIL!!


En Samsung Galaxy 5 för specialpriset på Maxi, typ 800 kronor eller nåt sånt. Årskortet med surf funkade inte så jag satte i mitt egna SIM-kort istället. Aja, har gratis sms i alla fall! 


Blev skitglad, tack pappa för att du köpte den i alla fall, blev hyperlycklig! TACK TACK TACK!!! Mamma blev chockad när hon såg att jag fått den för hon var inte beredd på att pappa verkligen skulle köpa den åt mig, hon har en likadan by the way, som hon fick av pappa också. Lol! 


Imorrn kommer Johan hit, om det är soligt ska vi på picknick och om det blir regnigt blir det film och snask istället. Bra valmöjligheter båda två! Mysigt det ska bli, och fan va glad jag är att han flyttat till Uppsala-trakten nu! Och jag har fått en nyckel till hans lägenhet också!!! YAAY!!


Kände att detta inlägg blev lååångt! Hoppas ni blir nöjda med uppdateringen! Mer imorrn, stay connected!


Moi moi!

 
 
Ingen bild

Danna

26 augusti 2011 13:05

Hon heter Cornelia -.- :P

Rianna

28 augusti 2011 14:38

Ursäkta, jag kom ju inte ihåg D:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards