A nerdy sweet life

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Rianna - 2 augusti 2011 12:15

Johan ska ju få presenter vid inflyttningen!!


Den här kassen + en tv från Peppar ska han få!


Ni får dock inte se innehållet nu!!


Moi moi! 

Av Rianna - 2 augusti 2011 10:27

Här är maten jag köpte till helgen med Johan (jag vet, det är sååå intressant!!)








Jordgubbssylt och falukorv!


Apelsinjuice, två yoghurt (en syns inte) och en mjölk!  

  

Nudlar och crunchy müsli med russin! 


Och sist men inte minst: Pannkaksmix!


Johan kommer ju köpa annat också, som bröd/smör/ost och lite annat så att man kan göra lite mer måltider. Det här räcker ju för typ tre dagar, ska vara där fyra. 


Nom nom nom för mat, nu ska jag fixa picknick-mat för ska picknicka med Peppar & Semla och kanske nån till, vet inte än dock. Men det ska bli kul!!


Moi moi!

Av Rianna - 2 augusti 2011 10:08

Kollade på en hysterisk och rolig serie igår, kallad "The Young Ones". 


"The Young Ones" handlar om fyra unga killar som är studenter och som går på Scumbag College i London, de bor ihop och de råkar alltid ut för nya, konstiga saker. Vi har hippien Neil, låtsasanarkisten Rick, punkaren Vyvyan och snobben Mike Thecoolperson. Samt deras märklige hyresvärd Jerzy Balowski. Hela serien går mest ut på en hög grad av anarkistisk komik och allmänt våldsam humor. Jag kommer bara att tänka på Peppar varje gång jag ser den här serien, av nån anledning.   


Här har vi dem alla!

Från vänster: Punkaren Vyvyan, långhårige hippien Neil, snobben Mike i randig kostym och låtsasanarkisten Rick. Hahaha, fan va hysteriska de är!!! XD


Här kommer några favoritklipp!

I've seen the most amazing thing!!


Min favoritkaraktär, Vyvyan! Top 15 moments of Vyvyan!


Neil faller ned genom ett hål i golvet!


Nosin' Aroun' är ett populärt ungdomsprogram i serien! XD


Hahaha!!! Ja, detta är en av de konstigaste serier jag sett. Förutom "Helt Hysteriskt" förstås... Hehehe, den är helt åt helskotta, den serien!


VAR MED I MIN TÄVLING NU!! Länk dit: http://dont-stop-the-music.bloggplatsen.se/2011/08/02/5940263-tavling-hemlig-present-lankning/ 


Moi moi!

Av Rianna - 2 augusti 2011 09:26

Hejsan allesammans! Nu ska jag ha en tävling för första gången! 


Priset är hemligt och det kommer att finnas två vinnare som vinner varsin hemlig present. Sakerna kommer vara anpassade efter vinnarna, så var med NU!! Vinnarna får även en länkning till sin blogg om de har en. 


Vad ska du göra för att ha chansen att vinna?


1. Ni ska hitta mig i denna video:


2. OBS! Har du inte blogg, hoppa över detta steg! Skriv ett inlägg om denna tävling på din blogg och länka till min blogg i inlägget. Länka sedan ert tävlings-inlägg tillsammans med det andra på steg 3. Inkludera denna bild i ert tävlingsinlägg:

P.S Du kan alltid länka till min tävling på facebook eller bilddagboken om du vill, men då behöver du inte länka till mig, för det kan vara ganska svårt. Men har jag dig på facebook så visa gärna att du har länkat mig på något vis!

3. Sedan skriver ni ett mejl till mig på rickehardrock_lover@hotmail.com, mejlet ska vara markerat med "hög prioritet" och det ska stå "Tävlingsmejl" i ämnesraden. Inkludera namn, bloggadress (om ni har nån blogg + tävlings-inlägg), e-mail adress och vilken sekund jag dyker upp i filmen i mejlet. Tips: Jag var inte korthårig när jag var statist i denna film. 


4. Jag ber er att mejla mig svaret för om alla skriver svaren i kommentarfältet kommer det säkert bli många som tittar där istället för på klippet, och då blir det fruktansvärt att dra en vinnare. Så MEJLA! Lycka till, tävlingen avslutas den 15:e augusti, så håll utkik efter mig nu!


Låten heter "Twitch of the trash nerve" och är en av F.K.Ü.s låtar! Lyssna gärna på dem om du är ett metal-fan!   


Moi moi!

Av Rianna - 2 augusti 2011 09:16

Min blogg fyller ett helt år idag!! Det var en läsare som sa det!


w

Måndag 1 aug 21:06

Fin design och header, annorlunda. "Grattis" till att ha haft bloggen i ett år också!

http://favourites://tintinbloggar.bloggplatsen.se 


Svar: Tack för komplimangen, min vän Tilia gjorde ett strålande jobb med headern och tack för att du uppmärksammade att min blogg är ett helt år! Nu måste jag ha en liten tävling för att fira!! Startade bloggen den 2:a augusti så idag är det bloggens födelsedag, det måste ju uppmärksammas! Jippie! 


Ja, jag tänker för första gången ha en tävling! Den kommer upp snart!




SÄG GRATTIS TILL MIN FINA BLOGG!!



 

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards