A nerdy sweet life

Alla inlägg under juli 2011

Av Rianna - 5 juli 2011 18:15

Idag har Mikael och Johan flyttat ut saker som Johan ska sälja inför sin flytt, jag har tagit bilder på sakerna och även gått ut med Jolt och Freja för att handla på ICA. DET var svettigt...

 

Vi åt lite lunch innan vi drog ned till vattnet för att fiska, jag, Johan och Micke. Ingen av grabbarna fick napp men jag fick två!


 

Först fick jag en pytteliten löja. Jag släppte tillbaka den efter att vi tog fotot.


  

Sedan fick jag en mört. Den tog jag dock med hem, för den var mycket större.


Efter att vi kommit tillbaka från fisket åt vi lite glass och Johan plockade iordning i vardagsrummet. Sedan satte jag mig vid datan (där sitter jag fortfarande) och Mikael & Johan spelade lite Yu-Gi-Oh! innan Micke drog hem. Nu sitter Johan och spelar för sig själv istället. Underhållande?


Imorrn ska vi plocka ihop lite grejer i Johans rum, det är typ skitfullt med skräp och annat som vi ska slänga/plocka ned i lådor/sälja osv. Men det är imorrn, jag tänker inte lyfta ett enda finger mer idag. Förutom vid tangentbordet... Haha!


Förresten, Tilia är jävligt söt och gör väldigt fina collage, visste ni det?

    

Gjorda av Tilia ( www.othereyes.blogg.se ) Visst är hon bra på det? De är så fina, och vilka minnen sedan!  Älsk på dig Tilia, hoppas vi kan ses efter att jag kommit hem från Tibro! Love you!   Sommarfest, eller? Skulle väl vara kul? 


Pratade lite med mamma i telefonen idag. Hon verkade trött och uttråkad & pappa var på jobbet. De ska åka på lyxkryssning till Riga på torsdag, de passar på när jag inte är hemma typ. Jag har tråkigt nu... Mjeee...


Ni får ha det bra så länge, ska väl lägga in lite nya bilder på deviantart.

 

Moi moi!

Av Rianna - 5 juli 2011 00:29

Kan inte sova, men det gör inget alls. Har haft skitkul då jag kollat den dumma kommentaren som jag skrev om i det andra inlägget under detta. Och jag har lyssnat på en del musik och blivit lättad över att jag kan ta ut pengar inför Hovas medeltidsmarknad. Jo, så här var det ju...

 

Jag har ett Nordea Electron-kort som det var ungdomserbjudande på, där man skulle va typ mellan 12-15 år för att kunna ta del av erbjudandet. Jag fick kortet vid 15 års ålder och då fanns det fortfarande en beloppsgräns. Man kunde ta ut 1000 kronor och betala med kortet upp till 1000 kronor, totalt 2000 kronor per vecka. Men den gränsen försvann samma månad som jag fyllde 16 år. Så nu kan jag ta ut 1500 kronor när mamma fört över pengarna till mitt kort så att jag kan ta med den till medeltidsmarknaden och förhoppningsvis kunna köpa medeltidsbyxor eller liknande. Kanske en tunika eller en mantel? Men helst byxor och en billig tunika än så länge, för jag har bara en klänning att använda, och ett par skitdåligt omsydda byxor som var en kjol från början. Sedan vill jag ju ha skor men mina svarta kängor får duga så länge.


 

Här är ju klänningen som jag har, sedan är det inte mycket mer. Lajvsaker har jag i MASSOR men inte kläder. De är en PAIN IN THE ASS att få tag på, så att säga...


Sedan har jag lovat Johan att köpa lite revbensspjäll och lite vildsvinskorv åt honom (och mig förstås) för han är så sugen. Hans favoriträtt bland annat är ju revben så ja, varför inte. Han bjöd ju mig på kinabuffé back in Uppsala, so why not? Just nu är jag lite short p   å pengar då min månadspeng snart är slut, men snart kommer det mer, men de är mest för marknaden. Ska bli kul att åka dit igen, var där förra året. Men då hade jag på mig medeltidskläder som Johan sytt, i år har jag inget alls. Fick inte med mig något, för jag tänkte inte på att medeltidsmarknaden var det här året, liksom. Så jag får gå i vanliga kläder i år, då! Men det går välan lika bra!   


Imorrn ska jag hjälpa Johan att plocka undan lite saker från en hylla och fotografera lite saker som han ska sälja inför sin flytt. En bokhylla, en cykel, en madrass med hård botten och lite annat. Ritbordet vill han förstås ha kvar, men det förstår man ju, det är ett stiligt ritbord han har. Johan ligger och sover han, men jag orkar inte sova. Han är söt när han sover, min lilla älskling. Ni ska få se en bild på honom när han sover någon gång. Eller det kanske ni redan har fått...

Japp, det har ni! Den här bilden från typ februari! Söt han är!!

 

Nu ska jag läsa en manga som heter "Addicted to Curry!" och spela lite spel på facebook och sedan kolla in deviantart!


Godnatt!!

 

Moi moi!

Av Rianna - 5 juli 2011 00:15

Fick en jävligt onödig kommentar på inlägget "Tänkte uppdatera till er stora glädje" och var tvungen att lägga upp skiten här och avreagera mig lite på den.

 

 

För det första: Du är anonym, din fega jävel. Skulle du säga sådär till mig öga mot öga? Tror inte det, va?   

För det andra: Du ordbajsar som ett jävla mongo! Vafan är det för fel på dig? Det är en bild på min pojkvän som åker kortegen på sin student, en bild där jag räcker ut tungan och en där jag och min pojkvän PUSSAS! OJ VA PORRIGT... not...   Seriöst, skaffa dig ett bättre liv än att sitta bakom skärmen och försöka tracka ned på mig.

För det tredje: Varför tittar du ens på bilderna om du inte gillar dem? Stick och brinn istället, vettja! Detta är min blogg och du behöver inte bry dig ett enda jävla skit om den.


Barnsliga idioter tål jag bara inte. Från och med nu raderas alla skitkommentarer. Tack och hej!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards