A nerdy sweet life

Alla inlägg under juli 2011

Av Rianna - 14 juli 2011 18:32

Mitt första "Bara dig"-inlägg blir om Tilia. (Hoppas det är ok att jag lånar en bild som du tagit, Tiili?)   

 

Alltså, vår vänskap har varit väldigt händelserik måste jag säga. Vi lärde känna varandra i sexan genom Raphaela. Jag kommer inte ihåg så mycket från sexan och sjuan då, men det är mest för mitt dåliga minne... Hehehe...   Men åttan och nian kommer jag ihåg ganska bra, och jag måste säga att det är mycket givande att ha dig som vän! Förra sommaren var ju dock inte den vackraste då jag utan en anledning var riktigt förbannad på dig. Men du gick ändå fram till mig när jag satt på en bänk under idrotten och spelade DS och frågade om vi kunde prata. Efteråt så kramades vi & blev vänner igen. Jag är väldigt tacksam för det, och jag är glad över att du kan överse mina överdrivelser. Du har, som du sa på din blogg, lärt dig hur du ska hantera mig...   

 

  

Jag blev jätteglad över att du hängde med till The Studio, hade varit jättetråkigt utan dig. Men i fortsättningen kan vi göra egna photosessions, med tanke på våra fina fotoskills!   

 

Du är en sån jäkla bra vän med en massa självinsikt och självförtroende i bagaget. Du lyssnar på en när man behöver prata av sig, och du är väldigt bra på att få mig att skratta, du är alltid kul att vara med för du hittar alltid på så kul saker, och alla dina vänner älskar din hicka, även om du själv inte gillar den särskilt mycket... Men den är så söt, det kan inte hjälpas. Du är dig själv och bryr dig inte om vad andra tycker om dig, utan skrattar bara högt om någon försöker trycka ned dig i strumplästen. Du klär dig som du vill och lite hur som helst beroende på humör, dessutom klär du dig otroligt snyggt. Jag är alltid lite avundsjuk på dina kläder, bara så att du vet.   

 

   

When you're going through so much things that you can't stand straight.
You know that I'll be there to hold you up.

Together, we stand strong!

 

Jag gillar när du är kaxig mot folk som inte har respekt för dig eller dina vänner. Som när Edvard trackade ned på min frisyr så gick du på honom och sa saker som jag asgarvade åt. Kommer inte riktigt ihåg vad du sa men du ägde i vilket fall ut honom hårt! Att bråka med dig är som att bråka med en stenvägg, du är stark, envis och kan stå emot mycket skit. Du är en människa som ger lika mycket som du får, och som visar likvärdig respekt för de som visar respekt för dig. Och att göra saker med dig är så givande för du gör det bästa utav det, alltid!

 

  

You don't care what the people may say, what the people may say about you.

 

I höst så börjar jag alltså på John Bauer och du på GUC. Det är bra att vi går på de skolor vi vill, men fan va ledsamt det är att vi inte kommer gå på samma skola. Jag känner typ ingen som ska börja eller som går på JB, vilket är ganska jobbigt... Och du pushade mig att jobba och gjorde arbetstimmarna roligare i skolan. Och luncherna var fan hilarious! Längtar tillbaka till de stunderna.. Jag SKA träffa dig på Zombiefilm-inspelningen om du kommer dit och på sommarfesten vi hade tänkt ha med de andra tjejorna. Vi borde hinna ha festen innan sommarlovets slut, eller hur? Annars våldgästar jag dig bara och så har vi fest själva, vad sägs som det?   

 

Tilia, du underbara människa. Jag vill vara vän med dig livet ut, och jag älskar dig verkligen för att du är en sådan underbar vän och en fantastisk människa. Hoppas vi syns snart, gums!

 

  

Jag var tvungen att lägga till den här bilden jag med, tycker den är så klockren! We are awesome, girl!

 

Moi moi!

Av Rianna - 14 juli 2011 13:10

Tänkte köra en liten lista idag till att börja med, sedan blir det nog lite inlägg om Tilia och Peppar som är de enda som kommenterat inlägget innan detta. Kommentera på så får även ni ett alldeles eget inlägg!

 

Senaste:
Låt du hörde:
2NE1 - I AM THE BEST
Film du såg:
Scorpion King (som för övrigt är skitdålig)
Mat du åt:
Yogurt med ananas/kiwi/passionsfruktsmak och cornflakes
Kram:
Av min älskade Johan!
Puss:
Fick puss av Johan!   
Känslan:
Bubblande glädje
Resa:
Utomlandsresa: Mallorca. Inom landet: Till Tibro
Glädje:
Johan kom in på sitt förstahands-val på Uppsala Universitet

Dröm: Jag drömde en konstig dröm om att jag och Johan gifte oss i kyrkan (Johan mår nämligen dåligt av kyrkor) och jag hann inte klä på mig hela min bröllops-outfit så jag fick gå in ofixad och med fett hår i kyrkan... Ja, konstig dröm som sagt.

  

Person du träffade: Johan, Pia, Kalle, Gabriel mfl.




Personen du pratade i telefon med: Pappa


Personen du fick sms av: Tilia
Gången du åt 7-eleven korv:
Aldrig ätit en 7-eleven korv
Gången du var utomhus:
Igår natt, hade picknick med Johan! Mitt i natten..
Gången hela din familj åt middag tillsammans:
När jag var hemma senast!
Saken du köpte:
Pösbyxor, medeltidsblus och snabelskor. Klubbor och ett body-klistermärke

 

  



Allmänt:
Ska bli skoj att:
Börja på John Bauer-gymnasiet i höst
Ska inte bli skoj att:
Att behöva få läxor igen
Sparar till:
Nya lajvgrejer
Pålägg som gäller:
Ost eller jaktkorv
Önskar att jag var bättre på:
Att teckna
Dagens dryck:
Coca Cola
Vad saknar du:
Tilia, Peppar, Karin, Danna, gamla skolan mfl.
Tre band/artister:
Nordman, 2NE1, Raubtier
Vad har du gjort idag:
Sovit, ätit, pussats och kramats med Johan och kollat datorn

 

   Brukar du svära mycket: Ohja, jag kan fan inte sluta svära
Hur tidigt stiger du upp:
Beroende på dag. Idag gick jag upp kl: 12.00
På helgerna:
Chillar jag helst
Vad ska du göra ikväll:
Kanske bada och mysa med Johan
Hur många timmar sover du per natt:
Typ 10 eller mindre


Vem är snyggast i världen: Johan och mina kompisar
Vad är det för veckodag: Torsdag
Bästa saken som hände mig förra sommaren: Ganska mycket

 

   Favoritplagg i garderoben just nu: Mina pösbyxor jag köpte i Hova
Längd: 160,3 centimeter
Vikt: Vet ej
Byter gärna garderob med: Tilia, Peppar eller Avril Lavinge

Byxa eller kjol: BYXA!!
Senast utlästa bok: Kokbok för Kannibaler
Mitt rum kan beskrivas som: Tomt för jag är inte där
Mig själv med tre ord (just nu): Hungrig, lite stressad och en aning desperat efter yoghurt
Jag tränar: Inte just nu
När jag var liten ville jag bli: Sångerska och barnskötare

 

Det var allt för nu!

 

Moi moi!

Av Rianna - 12 juli 2011 23:03

Hejsan allesammans!! Orkar inte skriva mycket idag!

 

Men imorrn ska jag skriva, och då ska jag börja med en grej som Tilia har på sin blogg. ( www.othereyes.blogg.se ) Fick stjäla hennes lilla idé lite.   

Det handlar om att du ska kommentera detta inlägg med någon fin liten kommentar så skriver jag ett helt inlägg om bara dig, vad jag tycker om dig och så vidare! Känner jag inte dig så bra eller inte alls ska jag ändå försöka mitt bästa, eller åtminstone dedikera en liten dikt åt dig eller nåt sådant. Bara för att vara lika snäll mot alla som vill ha ett eget inlägg! Tack Tilia för att jag fick låna idéen lite   


Tilia kommer få första tji dock för hon skrev om mig idag! Så första inlägget imorrn blir om Tilia! Men kommentera på så börjar jag skriva imorrn, jag tar emot alla! Om jag får mååånga kommentarer tar jag inte alla på samma dag, men ni kommer få ett inlägg någon dag, so no worries!


Nu ska jag kanske sova!

 

Moi moi!

Av Rianna - 10 juli 2011 15:14

Igår var en jävla bra dag! Dagen kanske inte började så bra då jag mådde ganska illa men när vi skulle åka blev det bra.

 

Johans kompisar Mikael och Magnus kom lite efter klockan sex och så drog vi iväg, först till Tidan innan vi bestämde oss för Ölen, tack vare allt gräs och brännässlor vid Tidan. Ölen har en vacker sandstrand, och underbart vatten. Så vi tog, på vägen dit, skogsvägen som är någon kilometer längre än om man tar stora vägen. Det tog typ 30-45 minuter att ta sig dit, vi stannade två gånger på vägen för att både min och Johans kedja hoppade av. Men det gick bra tillslut.


Tog denna bild på väg till Ölen!


När vi kom fram så var jag tvungen att köpa en Cola och en isglass för det var så jävla varmt! Gott med isglass... Yum! Sedan hoppade vi i badet! Vi badade i cirka en och en halv timme, och Johans öron klarade sig jättebra för en gångs skull! Han har ju så känsliga öron och får inflammation om det kommer vatten i dem, även om han har propparna i. Men de höll sig fint den här gången! Så han slapp inflammation. Vi jagade varandra i vattnet, stänktes och lekte krokodil/haj. Johan lyfte upp mig flera gånger och skojade med mig, fan va söt han är! Stackars Mikael blev jagad både på land och i vattnet så mycket av Johan att han fick värsta träningsvärken i benen. Men kul hade han, och vi med!


 

För att min pojke är SNYGG!

 

Min pojkvän är söt när han gör den där minen! Och Magnus håller i hans hatt av nån jäkla anledning?   

    

Magnus gör en rolig min, har ingen aning om vad han gör.


  

Från vänster: Mikael, Magnus och Johan!!

 

Här är Ölen! Fy fan vad vackert!

 

Sedan tog vi cykeln tillbaka hem, jag och Johan åkte på den livsfarliga stora vägen, och M&M tog skogsvägen igen. Vi möttes i Tibro och sedan drog vi var och en hem till sitt. Jag och Johan slappade med te och lite chokladröra framför tv:en innan vi gick och lade oss. Vilken härlig dag det var!

 

Nu ska jag joina Johan i badkaret, och sedan ska vi dra ut på en promenix eller nåt sånt! Jag har köpt en lördagspåse, även om det är söndag, så den ska jag snaska på sedan! Mums!


Moi moi!

Av Rianna - 9 juli 2011 23:32

Imorrn kommer jag lägga upp lite bilder och en genomgående beskrivning av denna fantastiska dag!

 

Har hunnit gästblogga lite på Tilias blogg ( www.othereyes.blogg.se ) och där finns en liten, odetaljerad beskrivning av min dag som ni kan läsa så länge. Och fortsätt gärna att läsa Tilias blogg i fortsättningen då hon bloggar om intressanta och fina saker.


Så återigen, imorrn blir det mer detaljer och en del bilder. Hoppas ni kollar in det inlägget, it's rather interesting!


Men nu ska jag göra saft åt Johan och mig, duscha bort sanden under baddräkten och SOVA!!

 

Moi moi! (och godnatt)


(För att bilden är söt!)

Av Rianna - 7 juli 2011 14:37

Idag vaknade man upp vid klockan 11.00 och fick nudlar till frukost. Mums mums, I tell ya! Sedan blev det att göra några ärenden på Pias cykel, som att köpa mjölk och apelsinjuice...

 

Sedan så har jag bara haft tråkigt och så har jag och Johan myst lite. Igår såg vi på filmen "A.I." (Artificial Intelligence) och jag måste säga... Steven Spielberg är ett jävla geni! Mot slutet hade jag ont i käkarna på grund av all tillbakahållen gråt, hade likaså ont i ögonen. Sedan brast det, och det tog cirka en timme eller så för mig att sluta. Och då hade jag redan suttit och hållit emot gråten i en halvtimme under själva filmen... Jobbigt läge?


Ni MÅSTE se filmen! Nu med en gång om det är möjligt! Filmen handlar om att en mamma och en pappa som har en son i koma skaffar sig en barn-robot som heter David som tröst under tiden som de väntar på att deras son ska vakna. Men det blir snart trubbel då de aktiverar robotens känsloprogram och den riktiga sonen vaknar. Det här var en jävligt dålig beskrivning av själva historien så kolla helt enkelt på filmen. Har du inte råd att köpa eller hyra, här har du den: http://www.putlocker.com/file/15IDGOCX7UQOCOKC (Du ska trycka på "Continue as a Free User" och sedan kommer filmen upp!)


Och sedan vill jag visa er några av mina favoritlåtar som även har jävligt bra musikvideos!


"Destination Sky" med J-Son

 

Firework - Katy Perry

 

2NE1 - I AM THE BEST

 

Skyscrapers - Ready, Set, Fall


E.T - Katy Perry ft. Kanye West


2NE1 - Clap your hands

 

Run the Show - Kat DeLuna ft. Busta Rhymes


Judas - Lady Gaga

 

Iridescent - Linkin Park



Ja, tänkte lägga till några fler i ett till inlägg sedan. Enjoy! Och se till att ni kollar på Artificial Intelligence! För den äger ut de flesta filmer jag sett!


Just nu tittar jag mest på olika videor och väntar på att Johan ska komma tillbaka från sin promenad. Orkade inte gå med för jag har cyklat runt som en galning i Tibro idag. Till kvällsmat (för mig) blir det köttbullar och spaghetti, för Johan, Erik och Kalle blir det något Johan kokar ihop, typ med köttfärs och halloumi. Kommer inte ihåg vad han kallade det för... Men aja, låter gott. I hope they will enjoy it!


Snart är det dags för Hova Riddarvecka. Snart får jag köpa nya lajvkläder! Och jag har redan börjat på två nya karaktärer. Miranda och Ydke! På nästa lajv kommer jag dock vara en som heter Emits som är en vätte. Jag älskar lajv... *kärleksfull suck* Men har bara varit på tre stycken än så länge... Det kanske blir ett i augusti, beroende på om jag får något sällskap eller inte! Nån som är intresserad??


Nu ska jag göra annat! Typ ladda ned musik och så!

 

Moi moi!

Av Rianna - 6 juli 2011 12:30

Idag känns min dag lite som låten nedan...

 

Men ska ändå hjälpa Johan att rensa i rummet inför hans flytt till Uppsala.

 

Ja ja, man måste göra det man måste göra. Sedan kan man vara lat och göra som man vill! Yaay!


Ska väl rensa nu då, Johan är otålig!

 

Moi moi!

Av Rianna - 6 juli 2011 12:26

Igår fick jag rekord i läsare igen!!

 

  

79 stycken totalt!! Tack för att ni läser min blogg, allihopa!!

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards