A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Akutfall och saltade nudlar

Av Rianna - 18 juni 2011 12:04

Vaknade inatt av att det kliade överallt på hela överkroppen och huvudet. Sedan märkte jag att det kändes som om någon höll handen kring min hals, och jag hostade efter luft. Jag märkte sedan att även min underläpp var otroligt uppsvullen och att min näsa var så täppt att det var ännu svårare att andas...


Jag springer in till mamma som genast säger åt mig att ta det lugnt medan hon ringer sjukvårdsupplysningen. Jag går ut på balkongen för att jag ska kunna andas lättare. Det tog en stund innan mamma kom fram till upplysningen, jag fick beskriva hur jag mådde och de sade genast att jag skulle ringa 112. Då fick jag panik. Jag hatar verkligen sjukhus, och ambulanser. Sådant betyder att man mår dåligt och jag hatar att må fysiskt dåligt. Men visst, sjukhuspersonal försöker göra dig frisk igen, så att du slipper vara kvar där. 


Men jag åkte alltså in med ett par trevliga killar och min mamma, de tog blodtryck, tempen, puls osv innan vi kom fram. När vi kom in så fick jag lite tabletter och då försvann kliandet och rinnandet från näsan. Jag hade börjat andas lättare hela tiden, så det gick ju helt över sedan. Min läpp var fortfarande svullen men det störde mig inte så mycket.


Under hela natten kom de in och tog blodtryck på mig medan jag sov. På morgonen gick mamma för att jag sa att hon kunde. Hon hade en tvättid och jag kunde klara mig själv. Fick frukost på sängen ungefär vid åtta och tittade på tv medan jag åt. Mysigt, och fick uppmuntrande sms från Max, Johan och Jonte. Johan fattade inte hur allvarligt det var förrän jag sa att jag hade fått åka in med ambulans. Då brast det lite, men jag mår bra nu så ingen behöver oroa sig för mig nu! 


Har kokat nudlar till min lilla "utflykt" till Fyrishov idag. Ingen annan kan komma, Jonte skulle kommit om det inte var för hans förkylning. Synd! Hoppas du kryar på dig, Jonte!


Saknar väldigt många av mina vänner. Karin, Peppar, Danna, Emma, Tilia, Max mfl. Min klass saknar jag lite också, Per med. Skolan i sig saknar jag också, har fortfarande lite av ett brustet hjärta efter den skolavslutningen... Men aja, snart kommer ny skola, nya lärare och nya klasskamrater. Blir spännande att se hur det blir. 


Nu ska jag fixa resten till min lilla utflykt. Vi hörs senare!


Moi moi!

 
 
Ingen bild

Tilia

19 juni 2011 16:22

du sa inget till mig så ja kunde inte skicka "uppmuntrande" sms..

Rianna

19 juni 2011 20:09

Nej, jag vet att jag inte skickade nåt mess till dig och sa det, men jag skickade endast några få sms under den tiden jag låg och mådde dåligt, sedan blev det bra så det var ingen idé att jag skickade några fler mess. Det blev tillslut ingen stor grej då det gick över snabbt. Sedan har du varit så off att jag tänkte låta dig vara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards