A nerdy sweet life

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Beteenden jag dissar

Av Rianna - 17 juni 2011 07:34

Okej, nu kände jag för att göra ett inlägg om beteenden jag verkligen inte gillar. Har varit så sur hela natten och inte kunnat sova så jag tänker fan skriva ett inlägg nu!

  • Besserwisser: Jag hatar när folk tror att de har rätt hela tiden och verkligen måste påpeka på allt, till och med på småsaker som inte ens är vesäntliga och som helt enkelt inte är vettiga att gnälla på! Så som stavning (i skolan är det väl okej, lärarna vill ju ha korrekta saker) men de som påpekar på andras stavning för sakens skull utanför skolan borde verkligen lägga av. Jag påpekar på andras stavning, ja, men jag gör det bara för dem så jag vet tål att jag gör det, och jag gör det inte hela tiden. Och jag gör det inte för att vara elak heller. Och typ när bussen är helt tom och man sätter sig på handikapp platsen och en fräsch, frisk & ung person kommer in och bara måste säga att "Man inte får sitta på handikapp platsen om man inte är handikappad". Jag flyttar mig väl om det kommer en som ÄR handikappad?
  • Folk som måste säga... att du inte klarar av nånting så att de själv kan må bra och känna att de kan något. ALLA KAN VÄL NÅT?!! Och bara för att de kan en sak bättre än dig tror de att de kan allt bättre. Sånt tycker jag är så äckligt att jag vill spy!
  • Sådana som klagar: På Kissie mfl som plastikopererar sig eller går på freaky dieter. Det är deras liv om de bestämmer sig för att bli plastikopererade. Visst, vissa går över gränsen och det kan se lite creepy ut i vissa fall, men vafan?! Det är inte erat liv, eller hur? Låt det ha sitt liv så som det är, och skit i om de går på t.ex barnmatsdieten! Ni har fortfarande ingen rätt att tracka ned på dem för det! 
  • Sådana som hela tiden säger att man ljuger och bara hittar på när man inte gör det. De som påpekar för andra som t.ex gör smycken att de inte gjort smyckena och att de bara är copycats när de faktiskt är bevisat att personen i fråga gjort saken först och att beviset på att personen gjort smycket faktiskt finns. Jag hatar när folk säger att jag ljuger när jag FAKTISKT INTE GÖR DET!
  • Jag hatar när man inte får ha en egen uppfattning om saker och ting. Bara för att man tycker en sak är det fel och då måste alla påpeka det och säga att man tycker fel och att man borde tycka på deras vis istället, att de alltid har rätt och du har fel. Tänk om alla tyckte och tänkte likadant, FAN VA TRÅKIGT!! Fy fan för sådant beteende! Man får argumentera för och emot, men man kan inte säga "TYCK SOM JAG!!" Argumentera är bra, tvinga är dåligt!
  • Dubbelmoral: När man säger till nån att man inte får göra så eller så men sedan gör det själv. Man står för en sak men gör tvärt emot istället. FY SJUTTON FÖR SÅDANT!! 
  • Otacksamhet: Jag har då fan lärt mig att säga tack när någon ger mig något, hjälper mig eller bara är allmänt vänlig mot mig. Säger "Tack för maten" när jag går från bordet och försöker alltid vara tacksam för mina julklappar eller födelsedagspresenter även om jag inte gillar dem. Men andra har inte det. De säger inte tack och bara är allmänt otrevliga när man försöker hjälpa och vara snäll. 
  • För mycket skryt: Ja visst får man skryta, men att skryta så att öronen håller på att falla av är då fan att gå över gränsen. Att man skryter om att "Jag är så himla bra för jag fick alla rätt på provet men det fick inte du, fan va dålig du är" eller "Min pappa betalar allt åt mig, vi är så jävla rika". Tänk om någon som INTE HAR sådana pengar, som kanske till och med är fattig, sitter bredvid? Hur fan känns det för den personen, tro? Inte bra alls, skulle jag nog vilja påstå. "Svårt att berömma den som har det bra, lätt att fördöma den som inget har." så att säga. Bra att du har så det räcker och blir över, att du kommer överleva, men vafan, tänk på omvärlden också! Tänk på de som sitter på gatorna och knappt får ETT mål mat eller ens nya underkläder under flera dagar. STOP BRAGGING SO MUCH!
  • För egocentrisk: Att älska sig själv är något jättebra. Men när man glömmer alla andra och bara tänker på sig själv och är allmänt otrevlig för att man tror att man är bäst och äger ut allt och alla, då är det något fel, tycker jag. 
Visst, det finns fler saker jag inte gillar, men detta är en del av sakerna.

Nu ska jag till jobbet, men det kändes skönt att skriva detta!
 
Moi moi!
 
 
Ingen bild

Emelie

17 juni 2011 11:32

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag har också tittat mycket på andras beteenden och kritiserat allt för många gånger hur andra gör och inte gör. Detta slutade jag med när jag upptäckte att jag faktiskt bara kan förändra mig själv och ingen annan. Sen när jag började inventera mina egna egenskaper och beteenden så upptäckte jag att de beteenden som jag kritiserat hos andra faktiskt var beteenden som jag själv haft. Det blev en ordentlig kalldusch. ;)

Jag tycker det är spännande att se på sig själv. :)

Fortsätt skriva, det är intressant läsning. :)

Rianna

17 juni 2011 15:18

Du har så rätt! Tack för att du läser! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rianna - 26 januari 2018 19:51

Bilder från min senaste fotopromenad! Är speciellt förtjust i den med blåa träd, den soliga vägen och macro-bilderna på frosten!     För att titta på fler bilder/skapelser gjorda av mig; https://wiksphotography.deviantart.com/ https://ww...

Av Rianna - 20 januari 2018 03:38


Min summering av mina fotoskapelser under 2017!     För att titta på mer bilder och andra skapelser jag gjort, kolla in; www.facebook.com/wiksphotography www.wiksphotography.deviantart.com   Moi moi! ...

Av Rianna - 20 januari 2018 01:26

Jag vill så skriva något här på bloggen men har inte riktigt några bra ideér ännu, så börjar med att visa två julklappar jag fick i julas. Eller ja, ena julklappen var ett presentkort från min svåger Erik men jag handlade lite roliga saker för det! (...

Av Rianna - 24 december 2017 12:27


Och i lucka 24 av min kawaii-kalender fanns...   En mobilpåse som ser ut som Finn från Adventure Time!   God jul!!!   Moi moi! ...

Av Rianna - 23 december 2017 00:00


I lucka nummer 23 av min julkalender från kawaii.se fanns...   Glasögon-bågar i form av Hello Kitty!   Moi moi! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards