A nerdy sweet life

Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Rianna - 25 februari 2011 11:25

Om hur det var hos Johan och vad jag gjort resten av mitt urtråkiga lov!


Jag åkte ju till Johan förra fredagen, och det var så mysigt att få träffa honom igen. Men nu kommer jag inte få träffa honom förrän i april... Vi ska flytta till nya lägenheten den 31 mars och Johan fick inte komma dagen efter för att ens hjälpa mig att packa upp... *mutter* Ja ja, that's life, as they say...


Johans Alla hjärtans dag-present var så söt att jag nästan började gråta. Han gick upp på rummet i några minuter och kom sedan ner och sa att jag skulle blunda och ställa mig upp. Så jag gjorde det, och han drog mig närmare till sig och så sa han "Får jag lov?" Jag slog upp ögonen och såg att han hade på sig sina finkläder, kavajen och de där snygga, gamla bröllopsskorna min pappa gett honom förra året. Johan tittade på mig och log. "Eftersom du inte kan gå med mig på min bal..." Då fick jag tårar i ögonen och slog armarna om hans hals och så valsade han runt med mig där i vardagsrummet. Hur jäkla vackert är inte det?


Min alla hjärtans dag-present var desto mindre gullig, enligt mig själv. Johan fick en liten, grön apa som det stod I   You på. Jag menar ju att jag älskar honom men i jämfört med hans present kändes min ynklig och ytlig... Men han gillade den, och det var ju bra det åtminstone. Men hans present var mycket finare!


Vi hade i alla fall jättekul som vanligt och spelade bland annat kort med Erik. Jag vann första omgången och Erik vann de andra två. Som straff var Johan tvungen att bli övertalad till att köpa Coca-Cola till Erik. Han fick en kyss av mig och då blev han övertalad. *fniss* Han är så söt, min älskling!


  

Så himla söt!   Vad jag älskar dig, Johan!

 

Saknar honom så jäkla mycket, och det var tre dagar sedan jag var där... Jag vill dit igen! Ska bli skönt när hanb flyttar hit till Uppsala. Då slipper jag vänta och vänta!


Om ni undrar varför jag skriver på min bloggpaus, är för att jag kände att jag behövde skriva vad jag gjort under lovet, för det brukar folk vilja läsa om.


Under resten av lovet har jag jobbat och städat. Jag har kollat in nya placet jag och mina päron ska bo, en lägenhet i Librobäck. Vi flyttar som sagt den 31 mars. Det var rätt fint, och mitt rum var pretty big! Det kommer bli så snyggt där när jag intrett ordentligt! Bilder kommer sedan!


Igår hjälpte Johan mig med min uppsats om kärnkraftverk! Det gick åt helvete för mig innan jag frågade honom, och när jag väl fick hjälp så var den klar på 55 minuter! Skönt skulle jag säga! *puuuh* I owe him a big favor! Han vill ju väldigt gärna ha en cylinderhatt, hoppas jag kan fixa det. Han är värd det på alla sätt, förutom att han just hjälpte mig med uppsatsen, så är han världens bästa pojkvän och jag älskar honom! And I will always do...   

 

Nu ska jag göra annat, bland det läsa lite och bara ta det lugnt!

 

Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards