A nerdy sweet life

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Rianna - 9 februari 2011 18:26

NU ska ni minsann få höra!


Helgen som varit, var Johan hit. Jag mötte upp honom på Enköpings centralstation, efter att ha åkt ifrån skolan med världens jävla huvudvärk. Hemsk var den, med andra ord. När han kom blev jag alldeles varm i kroppen, som jag alltid blir när vi träffas. Och så köpte han mig en smörgås och drickyoghurt för att min huvudvärk skulle försvinna, hade nämligen näringsbrist. Vad han var snäll, men han är alltid snäll så!


Vi myste mest hela helgen och kollade på film. Bland annat WALL*E och Taken, det var awesome! Och så gick vi ut på promenad, bland annat. Vi gick till exempel ut på promenad på söndagen, några timmar innan han skulle åka hem. Vi gick förbi kiosken och köpte fruktdryck och lite snacks, sedan gick vi till Skogsmulle-skogen (som vi på mitt dagis kallade det för) för att sätta oss på en stor sten för att äta och prata. Solen lyste jättemycket, vilket var varmt och så himla fint & skönt, speciellt när man satt där med älskling och myste.


Helgen var helt enkelt underbar vill säga. Nästa fredag åker jag till honom, så myys!


Lite händelser som hänt de senaste dagarna:


I måndags så diskuterade vi i min lilla grupp om bananer. Är det ett bär, en frökapsel eller en ört? Fröken Pärla (hon vill hålla sig anonym) sa att hon hade mycket bra källor som sa att bananen var en frökapsel, och hennes källa var baksidan på ett mjölkpaket. Hahaha!! Asgarv! Men ja, bananen är ett bär, som växer på en ört och inne i den finns frön.


Senare nästa dag kom en kille fram till vårt bord (det var bara tjejer där) och frågade om nån av oss var William. Raphaela sa att hon var William, och först trodde han henne, men sen sa han "Nej, det är du inte.." och går vidare. Där var det också asgarv! Hahahaha!!


Och idag när vi satt inne i ett rum i SO-zonen, så flummade vi nästan oavbrutet, jag vet inte vad det var för saker vi pratade om. Men bland annat att Tilia och Raphaela tävlade om vem som kunde få högst score i spelet "Fruit Slice". Tilia vann över Raphaela med ett poäng. Alltså, mååååånga asgarv idag!! Trolololol!


På måndagen var det Nationella Prov i svenska, imorrn är det andra delen. Det gick bra på första, så det går nog bra på andra också! Önska mig lycka till! Sittningen är 160 minuter lång, så bäst att jag tar med frukt och smörgås till den här sittningen!


Nu ska jag på teater! Det ska bli kul!

 

Moi moi!

Av Rianna - 9 februari 2011 17:00

Har ju fan ingen tid i världen...

 

Att skriva med. Seriöst, har så mycket att skriva om men har aldrig tid. Egentligen är det här ett helt onödigt inlägg som egentligen bara säger emot allt jag skriver, men ja...


Jag hinner inte skriva något långt, så att säga. Men jag skriver upp en checklista för vad jag MÅSTE skriva om senare!


* Om helgen med Johan

* Om dagen i förrgår, igår och idag

* Om alla roliga saker jag ska göra denna månad och nästa månad

* Om lite annat som jag bara vill informera om


OBS! Dessa saker kan komma i flera olika inlägg på samma dag. Så stay connected!


Moi moi!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards