A nerdy sweet life

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Rianna - 27 januari 2011 21:19

Dag 15!

 

Dag 15: Mina drömmar!

 

Mina drömmar... Vad kan det vara?

Jag vill gärna nå min målvikt på cirka 70-65 kilo.

Jag vill ge ut en bok som kan sälja bra/åtminstone sälja lite.

Jag vill söka till Idol om möjligtvis komma vidare åtminstone en gång, men det är bara om jag är tillräckligt bra nog. Jag har inga direkt höga förväntningar på mig själv, så att säga... Haha!

Jag vill äga en goth-klänning med matchande accessoarer, så som skor, handskar, smycken och annat.

Jag vill äga en riktigt bra kamera.

JAG VILL/ÖNSKAR MYCKET!!

 

Moi moi!

Av Rianna - 27 januari 2011 11:11

Ni vet ju hur vissa, oviktiga nyheter sprids mera vitt kring internet än vad andra allvarliga nyheter gör, eller hur? Det här är en av dem!

 

Den 11 januari så var en 10-årig flicka på väg hem från en fritidsklubb som brukar hållas i Disponentvillan i Ekeby. Hon stoppades plötsligt av en man i möjligtvis 50-55 års ålder. Han frågade henne om hon ville följa med honom hem, utan att använda våld eller vara närgången på opassande sätt. Han frågade henne bara enkelt "Vill du följa med mig hem?" Hon blev rädd och sprang vidare, men mannen sprang inte efter eller försökte hindra henne. Nu ska hon få stödhjälp och ett varningsbrev har sänts till ca 200 barnfamiljer i områdena kring Ekeby, Norby och Eriksberg. Och "den tråkiga händelsen" har även anmälts till polis.


Nu är det ju så, att gubben hoppade inte direkt på henne eller något sådant, han tvingade henne inte till något och han använde inte heller våld eller höll fast henne, inte heller sprang han efter henne när hon stack därifrån.


Tänk er då, all våldtäkt och misshandel som förekommer i denna idiotiska värld? Tänk er den där 14-åriga flickan som blev tvingad till gruppvåldtäkt mitt ute på en åker, eller en annan tjej som såldes till minst 100 män av två kvinnliga hallickar! Eller de oskyldiga ungdomar som ofrivilligt hamnar i gängbråk eller maffia-situationer där de blir misshandlade till handikapp eller döden. Den här tjejen kunde lugnt springa ifrån mannen utan att han gjorde något för att hindra henne, och vad fan är det för jävla överdrivelse?


Tjejen som blev såld till minst 100 män av de kvinnliga hallickarna, vet ni vad det blev av henne? Hon fick 11000 kr i skadestånd, mindre än domen mot Pirate Bay, som fick betala hela 43 MILJONER KRONOR!! Och sedan var det inge mer, hon fick ingen stödhjälp eller liknande. Det är en större sak än att en medelålders man FRÅGAR en flicka om hon vill följa med honom hem!


Vad är det egentligen med idioterna i det här samhället? Äganderätt och pengar är viktigare än människors liv, små nyheter som denna är viktigare än att någon utsätts för saker som ger stora men genom hela livet. Marie Isacson sade en kommentar om varför varningsbrevet om den "närgågne" mannen skrevs: "Vi skrev att vi ville informera om en tråkig händelse och att vi fanns här för dem som ville prata om händelsen." Tråkig händelse? Okeeeej?! Han frågade henne nåt, ok? Han gjorde ju inget annat än det! Oj, vilka men den här tjejen måste ha efter det?! NOT... Jag tror nog hon kommer över det.


Jag har varit med om en händelse som gav mig men för livet. Jag blev våldtagen som 12-åring, och det är bara några få som vet det. Den händelsen var mycket jobbigare än att en gubbe en gång gick fram till mig, full och allt, och frågade om jag hade lust att bli närgången. Våldtäkt, tillfrågan, vilken är värst? Jag kunde gå ifrån gubben utan att han gjorde något, men den kille som våldtog mig kunde jag inte göra något motständ mot, tro mig, jag försökte. Men han var jävligt mycket starkare än jag, jag kunde bara försöka ta mig loss medan jag låg där och blev av med min oskuld, den jag hade burit på i 12 år och tänkte ge till den jag älskade. Ni som inte varit med om det, kan inte säga något om att ni förstår hur det känns, ni kan inte veta nåt om det! Och att tro att det inte är nåt att tala om, det är fan idiotiskt! Det gör ont, det är äckligt, det är avskyvärt, det är... Jag kan inte beskriva det! Man känner sig så jävla smutsig!


Att den här flickan kunde springa ifrån gubben utan att han gjorde något tyder bara på att han säkert är ofarlig, om han inte varit i fängelse pga våldtäkt eller liknande tidigare förstås. Han kunde även varit full, som gubben som frågade mig var. Fattar ni inte, de där nyheterna är fan dumma och inte ett dugg intressanta! En tillfrågan ger inte samma men som en våldtäkt eller en misshandel, vad fan är det för skitsnack att det skulle göra det? Suck...


Om jag skulle starta en tidning skulle jag tänka på vad för prioriteringar jag skulle ha. Vad som skulle vara viktigt... Om den gamla gubben inte gjort något innan, skulle han antagligen inte göra nåt då heller..

 

Stay connected, peace out!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards