A nerdy sweet life

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Rianna - 20 januari 2011 13:47

Jag har visst glömt att skriva om hur det var på lajvet jag, Peppar och Mickis var på. Jag ska göra det direkt!

 

Innan jag och Peppar skulle åka så tog vi lite bilder på våra fina kläder! Jag ska lägga upp dem när jag väl har lagt in dem på datan!


Pappa skjutsade oss dit. Vi fick lite anvisningar av Peppars mor för att vi först inte riktigt hittade vägen dit. Men vi kom dit till slut i alla fall! Vi hälsade på några stycken, vår "baron" Två Korpar sa att vi skulle vara lite som "undercover spioner", vi skulle berätta om vad folk sa och gjorde, vad för rykten som gick osv. Sedan kom även Mickis dit, vi fick anvisningar om vad vi skulle göra i köket och så hade vi även en genomgång av alla personer som var där. Det var rätt många, faktiskt! Trångt som f*n! Hehe, jag hade glömt mina p-piller hemma så att jag blev tvungen att be pappa att åka tillbaka med dem och ge dem till mig, men som tur var så kunde han ju göra det. Tack pappa!


Vi stod i köket en rätt lång stund, ganska stressigt blev det, men inte på ett jobbigt vis, bara på ett... Spännande vis! Vet inte hur jag ska förklara riktigt...


Jag spelade min roll... Intressant. Jag lät verkligen som om jag vore intresserad av Jonar vid vissa tillfällen, andra inte. Lite skevt så att säga. Ehe.. Men ja.. Jag blev överexstatisk när jag skulle servera honom mat för andra gången i rad, haha, fan vilken inlevelse. Haha!


Peppar var den där tjuriga systern som hela tiden flörtade med Brynolf, haha! Och Mickis som var rätt lugn sa hela tiden åt mig att vara värdig inför drottningen och kronprinsen, trololol! Vi fick lite småuppdrag av Två Korpar, men vi snappade bara upp saker som vi inte fick i uppdrag att lyssna till, i alla fall fick jag för mig det. Haha! Jag blev ju så trött efter ett tag att jag gick för att lägga mig, men det var då allt det roliga hände.


Drottningen hade börjat prata om sin son, Jonar då, och då bar kammarjungfruarna in ost och kex, och drottningen avbröt sig mitt i en mening och sa "Nejmen titta ost!" Det fann jag underhållande när jag fick höra det. Och sedan så anklagade hon Brynolf för att vara förrädare mot kronan, och det var det enda hon skrek genom hela hennes och Brynolfs konversation: "DU ÄR I ALLA FALL EN FÖRRÄDARE MOT KRONAN!!" "MEN DET HAR INTE MED SAKEN ATT GÖRA, DU ÄR EN FÖRRÄDARE, FÖRRÄDARE!!" "HUGG AV HONOM HUVUDET!!" Och hon lät så rolig att jag, Peppar och Mickis fnissade i vårt lilla åskåde-hörn, väldigt nära drottningen och Brynolf. Haha, ja, det var fasiken roligt!


Efter att lajvet hade blåsts av, så låg vi och skrattade skitmycket uppe på vårt rum, som vi då för tillfället delade med en kille som spelade en som hette Gabriel. Kommer inte ihåg vad han hette på riktigt, dock. Men han var rolig i alla fall, och Mickis skrattade så mycket att hon knappt kunde andas, och så mobbade vi Peppars blåa fot och sjöng låtar som "Ser du stjärnan i det blå" och "I'm blue". Det var sjukt kul! Haha!


Sedan, mitt i natten, vaknade Peppar av att jag snarkade, sedan vaknade både hon, jag och Mickis av att "Gabriel" började snarka skithögt. Jag kunde fan inte sova alls då, nästan! Haha, han snarkade högre än min pappa. Och han snarkar HÖGT, ska jag säga er. Det hörs till mitt sovrum som ligger på övervåningen, liksom. DÅ är det ALLVARLIGT!


Sedan blev vi hämtade alla tre, av min pappa. Vi släppte av Peppar och Mickis vid stationen, och sedan åkte vi hem.


Men shit va kul vi hade! Fett värt! Tack alla som gjorde lajvet så roligt! Bilder kommer imorrn!

 

Nu ska jag till Emma!

 

Moi moi!



Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Skapa flashcards