A nerdy sweet life

Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Rianna - 15 januari 2011 10:45

Ja, här sitter då jag och Peppar och väntar på att vi ska åka nån gång. Lajvet "Drottningens Rådslag" blir vår nästa strapats!!


Alltså, våra karaktärer är så konstiga och omvända att det inte är sant.

Peppar ska vara en surpuppa som skvallrar om typ allt och inget. Hon ska veta vääldigt mycket men nämna väldigt lite av det... Öhh... Hon hatar allt och alla FÖRUTOM ambassadör Gabriel Oxhorne!


Och jag ska typ.. Vara en kåt tonåring? Ehe... Jag tycker om typ alla och är typ jätteromantisk i jämfört med Peppar. Haha! Det är liksom... Skumt! Lol! Fast om jag flörtar med någon kommer det ju inte vara på allvar, det är ju min roll så att säga.


Det ska nog bli kul i alla fall, det verkar vara ett bra lajv för att vara så litet, och det är ju bra. Sedan ska en Mickis från Peppars klass också med, va kul det ska bli. Hon är också kammarjungfru/piga, undrar vad hon har för åsikter, kommer vara skitkul att spela våra karaktärer! Trololololol!


Som pigor/kammarjungfrur ska vi värma mat, servera mat, hjälpa drottningen klä sig, ordna frisyrer, hämta saker, läsa högt, sjunga och tjuvlyssna på skvaller. Vår far är en fattig landriddare som heter Einar Silverhjärta och hans gods är litet och våra hemgifter låga. Om drottningen gillar oss, kan vi få en inkomstbringande titel vid hovet. Kanske vi kan tjäna pengar på att gå hemliga ärenden eller tjuvlyssna på hemliga samtal & sälja informationen. Vi vill i alla fall få in mer pengar till hemgifterna så att vi kan locka bättre makar.


Nu ska jag och Peppar öva på vårt skvaller! Trololol!

 

Puss och kram & nyp i stjärten!

Presentation


Välkommen till min blogg! Den handlar om foto, lajv, vänner och fritid, mat, photoshop med mera. Hope you enjoy!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

34 besvarade frågor

Johan & Me

Daisypath Anniversary tickers

Johan & Me 2

Daisypath Anniversary tickers

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor jag gillar

RSS

Besöksstatistik

Liquid Silver Star 2

Ovido - Quiz & Flashcards